خبرگزاری کار ایران

رونمایی از پوستر و پوستر فراخوان جشنواره قصه‌گویی

asdasd
کد خبر : ۷۸۵۸۵۰

پوستر و پوستر فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی با حضور رییس جشنواره و اعضای شورای سیاست‌گذاری آن رونمایی شد.

به گزارش ایلنا، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رییس بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی، راه‌اندازی انجمن‌ قصه‌گویی را بستری برای یافتن زبان مشترک با نسل جدید دانست و  گفت: قصه‌گویی می‌تواند یکی از ابزارهای مهم برای بالابردن سرانه‌ی مطالعه و برقراری ارتباط با نسل جدید باشد.

وی با بیان این‌که جذب و تشویق نوجوانان به فعالیت‌های فرهنگی‌هنری یکی از دغدغه‌های مهم کانون است افزود: تلاش کردیم با راه‌اندازی انجمن‌های مختلف در این مجموعه، بستر مناسب برای فعالیت‌ و علاقه‌مندی بچه‌ها فراهم کنیم.

رییس بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی در ادامه یادآور شد: همان‌طور که ورزشی‌ها اعتقاد دارند دومیدانی و ژیمناستیک مادر تمامی ورزش‌هاست در کانون هم اعتقاد داریم قصه‌گویی می‌تواند مبنا و زمینه‌ای برای تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری باشد.

زمردیان هم‌چنین با اشاره به موضوع بحران هویت در نوجوانان به عنوان یکی از آسیب‌های جامعه خاطرنشان کرد: امروز شاهدیم پیوند نسل جدید با هویت ملی و دینی کم‌رنگ شده و بچه‌ها اطلاعات عمیق از باورهای دینی ندارند برهمین اساس به‌نظر می‌رسد یکی از راه‌های جبران این کمبودها  بهره‌گیری بیشتر از زبان، ادبیات و هنر است.

وی ارتقای دانش و مهارت‌های فردی را از دیگر کارکردهای قصه و قصه‌گویی عنوان کرد و اظهار داشت: یکی دیگر از اهداف برگزاری جشنواره و بخش قصه‌گویی ۹۰ ثانیه‌ای ایجاد ابزار ارتباطی با عموم مردم و جذب بیشتر مخاطبان است.

در این نشست سروش صحت و افسون امینی از اعضای اصلی شورا در سخنانی به بیان اهمیت جشنواره قصه‌گویی پرداختند و بهرام شاه محمدلو، علی خانجانی و مجید توکلی از دیگر اعضای شورای سیاست‌گذاری جشنواره نیز حضور داشتند.

 پوستر و پوستر فراخوان جشنواره بیست‌ودوم که برگرفته از قصه بین‌المللی لوبیای سحرآمیز است از سوی سلمان طاهری طراحی شده است.

فراخوان بیست‌ودومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی ۲۱ تیر منتشر شده است و مرحله نهایی آن پس از جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای، آذر ۱۳۹۸ هم‌زمان با شب یلدا در تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز