خبرگزاری کار ایران

در جشن یادبود سیامک شایقی مطرح شد:

سینما می‌تواند رفاقت به وجود بیاورد/ گرفتار حواشی هستیم

asdasd
کد خبر : ۷۷۹۷۳۸

شب سیامک شایقی به همت کانون کارگردانان سینمای ایران و با همکاری بنیاد سینمایی فارابی در محل این بنیاد برگزار شد.

به گزارش ایلنا، محسن امیریوسفی (رئیس کانون کارگردانان سینمای ایران) با اشاره به سی‌اُمین سال تاسیس کانون کارگردانان گفت: امشب اولین نکوداشت را برای سیامک برگزار می‌کنیم که امیدواریم تداوم داشته باشد چون او جزو جواهرات سینمای ایران در این کانون است. امیدوارم این جلسه مقدمه‌ای برای فیلم بعدی سیامک شایقی باشد.

علیرضا تابش (مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی) در سخنانی گفت: نقش بی‌بدیل و منحصر به فرد کارگردانان در فرآیند خلق یک فیلم سینمایی بر کسی پوشیده نیست. امضای کارگردان بر اثر، فصل الخطابِ فیلم محسوب شده، به تبع آن سیل تشویق و انتقاد و انتظار و تحلیل به سویش سرازیر می‌شود.

وی افزود: کارگردان قبل از هر چیز مالک معنوی فیلم شناخته می‌شود که اگر این دارایی، ممهور به مُهر خلاقیت شود، حاصل و نتیجه کار، چیزی جز دوام و استمرار در عالم هنر نخواهد بود.

در ادامه محمدعلی سجادی گفت: یکی از محاسن سینما این است که می‌تواند رفاقت به وجود بیاورد. همه همدیگر را می‌شناسیم و حالا می‌توانیم درباره دهه شصت و وضعیت آن دوران صحبت کنم. در آن مقطع پس از بازجویی یک جنایت دوستان زیادی پیدا کردم از جمله در مجله فیلم که دوستان خوبی پیدا کردم. بهرام دهقانی دستیار من در گنج بود و اولین تدوینش در جدال بود و سیامک شایقی هم همانجا شناختم. آنقدر ایشان آرامش داشت که گاهی اعصاب آدم خرد می‌شد. در سینما خیلی گرفتار حواشی هستیم و گاهی همین باعث می‌شود موضوعات اصلی را درنیابیم. وقتی سیامک شایقی «جهیزیه برای رباب» را ساخت، به خودم بالیدم و خوشحال شدم.

سیامک شایقی نیز گفت: حرف زدن الان برایم سخت است، چون در شرایط خاصی قرار گرفتم و از زمان خبردار شدن هنوز شگفت زده‌ام. اگر بخواهم کلامم را در یک کلمه خلاصه کنم باید بگویم سپاسگزارم. باید از مادرم تشکر کنم که در زمان بارداری در سینمای باشگاه شرکت نفت آبادان فیلم به زبان اصلی فیلم می‌دید و اولین فردی در زندگی من بود که مرا با سینما مانوس کرد و آشنایی من با سینما از آنجا اغاز شد. باید از فرهاد هم تشکر کنم؛ برادر بزرگم به خاطر اینکه دوست خسرو دهقان بود و از این طریق با او آشنا شدم و من را تشویق کرد فیلم ببینم و بخوانم و او من را به معلم‌های دیگر معرفی کرد.

 در این مراسم فاطمه معتمدآریا، مهدی فخیم‌زاده، رسول صدرعاملی، رضا کیانیان و هوشنگ گلمکانی نیز درباره سیامک شایقی صحبت کردند و با اهدای لوح از وی تجلیل شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز