خبرگزاری کار ایران

در مراسم تشییع ابراهیم سلطانی‌فر مطرح شد:

سلطانی‌فر از از بچه‌های مسلمان دفاع می‌کرد و جلوی چپ‌ها می‌ایستاد/ کارگردان سینما نباید برای امرار معاش جوراب‌فروشی کند+فیلم و عکس

asdasd
کد خبر : ۷۶۲۶۲۱

مراسم تشییع مرحوم ابراهیم سلطانی‌فر (کارگردان سینمای ایران) صبح امروز (دوشنبه 23 اردیبهشت ماه) با حضور خانواده و دوستان وی، اهالی رسانه و سینماگران در خانه سینما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در مراسم تشییع ابراهیم سلطانی‌فر (کارگردان سینما) که در خانه سینما برگزار شد، کامران ملکی طی سخنانی گفت: این روزها شاهد از دست دادن یک یار قدیمی هستیم، یکی از دست‌اندرکاران و فعالان سینما ‌و کسی که در شکوفایی تلویزیون نقش داشت و نقش وی هیچگاه فراموش نمی‌شود. متاسفانه امروز آرام آرام نسلی که با دغدغه‌های فرهنگی برای ارتقا و اعتلای سینما و‌تلویزیون تلاش می‌کرد از میان ما می‌ورند و فراموش می‌شوند.

بهروز افخمی، کارگردان سینما و از دوستان وی نیز در این مراسم گفت: سلطانی‌فر رفیق قدیمی من بود. او از میان ما رفت ولی من با کمال پررویی همچنان زنده هستم. واقعیت این است که سلطانی‌فر آدم بی‌تعارف و سختی بود و سازشکاری نداشت به همین دلیل منزوی شد. او آدم باسوادی بود و اهل حدیث بود. او اصلا اهل زد و بند نبود و‌ بر مواضع خود پافشاری می‌کرد.

سیدمظفر شجاعی از دوستان و‌ همکاران سلطانی‌فر گفت: سلطانی‌فر بسیار خوش صحبت بود و صراحت و صداقت داشت. او‌ زمانی که برای بچه مسلمان‌ها در دانشگاه فضا سخت فعالیت می‌کرد عملا از بچه‌های مسلمان دفاع می‌کرد و‌ جلوی چپ‌ها در دانشگاه می‌ایستاد. در زمان ساخت فیلم نیز همه کارها را خاضعانه انجام می‌داد و با تواضع حتی دوربین فیلمبرداری را حمل می‌کرد. او‌ معتقد بود که باید کار روی زمین مانده را انجام داد و نباید منتظر ماند تا کسی دیگر کار را انجام بدهد.

شجاعی ادامه داد: سلطانی‌فر انس خوبی با قرآن داشت و حتی تفاسیر مختلف را بررسی می‌کرد و این اواخر هم فقط شبکه قرآن را تماشا می‌کرد.

محمدرضا جعفری جلوه، مدیر شبکه دو سیما نیز گفت: سلطانی‌فر شبیه آدم‌های متداول زمانه و از جنس کلیشه‌ها نبود به همین دلیل کمتر شناخته شده بود. ثبات در فکر و عمل و یکانگی و یکرنگی در افکار و اعمال او بود. او دانش وسیعی داشت و تخصص خوبی در شغل خودش. او دردها و‌ رنج‌های بسیاری را به جان خرید تا دردی را منتقل نکند.

محمدرضا عرب، سخنگوی کارگردانان در ادامه مراسم گفت: سلطانی‌فر آدم کاربلد و باسوادی بود که به دنیا و آخرت اعتقاد داشت و متاسفانه این روزها چنین آدمهایی هر روز از میان‌ می‌روند. جامعه امروز ما آرمان ندارد و آد‌م‌های آرمانگرا از میان ما می‌روند و‌ جامعه بدون آرمان می‌شود. جامعه برج و‌ موبایل شده و باید برای این جامعه تاسف خورد.

وی ادامه: سلطانی‌فر جانباز بود و در صداوسیما کار می‌کرد ولی هرگز از رانت استفاده نکرد. او‌ فقط یک فیلم و سریال در طی سی سال ساخت‌.

سیداحمد میرعلایی هم در این مراسم اظهار داشت: در هر دوره‌ای که قومی به ارزشی دست یافتند شیطان در آنها نفوذ کرد و‌ بین آنها تفرقه ایجاد کرد. امروز چگونه شده است که از بیماری یکدیگر خبر نداریم و‌ کارگردان‌ سینما باید برای امرار معاش جوراب بفروشد؟ چه شده است که یکدیگر را فراموش می‌کنیم درحالیکه باید در دوران زنده بودن  همدیگر را ببینیم؟ امروز شیطان آنقدر وارد زندگی ما شده که ما از موفقیت یکدیگر ناراحت و عبوس می‌شویم. چرا تجملات ما را به خودش مشغول کرده است؟

وی با تشکر از خانه سینما گفت: من بسیار متشکرم که خانه سینما در حد توان خود از هنرمندان حمایت می‌کند و‌ مورد آخر آن جمال شورجه بود‌ که در پرداخت هزینه‌های وی ما را کمک کرد.

بهروز سلطانی‌فر، فرزند ابراهیم سلطانی‌فر در این مراسم ضمن تشکر از حاضران گفت: من از همه دوستانی که حضور دارند تشکر می‌کنم. من دست مادرم را می‌بوسم که در کنار پدرم بود و از احمد میرعلایی نیز که بعد از فوت پدرم در کنارمان بود، تشکر می‌کنم. پدرم دغدغه زیادی داشت و می‌خواست فیلم زندگی طیب حاج  رضایی را بسازد اما متاسفانه اجل مهلتش نداد. امیدوارم این فیلمنامه توسط دوستان وی به سرانجام برسد.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام پژمانفر بر پیکر ابراهیم سلطانی‌فر نماز خواند و سپس پیکر وی به قطعه هنرمندان متنتقل شد.

مراسم یادبود مرحوم سلطانی‌فر روز چهارشنبه (25 اردیبهشت ماه) از ساعت 16 الی 18:30 در مسجد الغدیر برگزار می‌شود.

حجم ویدیو: ۲.۷۲M | مدت زمان ویدیو: ۰۰:۰۰:۵۱ دانلود ویدیو
انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز