خبرگزاری کار ایران

سفیر جمهوری کوبا مطرح کرد؛

از انتقال بیمار بین ایران و کوبا در حوزه گردشگری سلامت استقبال می‌کنیم/ ایرانیان را به تماشای دومین ساحل برتر توریستی دنیا دعوت می‌کنیم

asdasd
کد خبر : ۷۴۱۴۲۱

سفیر جمهوری کوبا در ایران با بیان اینکه در بخش گردشگری درمان صحبت‌هایی برای گسترش روابط بین دو کشور ایران و کوبا انجام شده، گفت: بر اساس صحبت‌های انجام شده ممکن است در بخش بهداشت و درمان حتی انتقال بیمار را هم داشته باشیم.

آلکسیس باندریچ وگا (سفیر جمهوری کوبا در ایران) درباره تعاملات گردشگری بین کوبا و ایران و حضور گردشگران کوبایی در ایران به خبرنگار ایلنا گفت: کوبا کشوری است که با توجه به شرایط خود، بیشتر دریافت‌کننده توریست است. همچنین با توجه به شرایطی که از ایران دیدم و چیزی که در حال حاضر وجود دارد، ایران کشوری است که بیشتر گردشگران را به کشورهای دیگر صادر می‌کند.

وی افزود: جمعیت مردم ما در کشور کوبا حدود ۱۱ میلیون نفر است، اما شرایط کشوری به نحوی مهیا شده که امسال حدود ۵ میلیون توریست از کوبا بازدید کرده‌اند که جای خوشحالی بسیاری برای ما دارد. بر همین اساس باید بگویم که فعالیت زیاد در بخش جذب گردشگران یکی از موارد مهم برای کشور ما بوده و از اهمیت بسیاری در کوبا برخوردار است.

سفیر کوبا در ادامه بیان کرد: سال گذشته مراکزی که درباره مکان‌های گردشگری دنیا تحقیق می‌کنند، ساحل بایادورا که یکی از ساحل‌های کوباست را به عنوان دومین ساحل برتر توریستی دنیا انتخاب کردند و بسیاری برای سپری کردن اوقات فراغت خود در این ساحل به کوبا سفر می‌کنند. به این ترتیب باید بگویم که ما همیشه به ایرانیان خوش‌آمد می‌گوییم که در بخش توریستی به کشور ما بیایند و از کوبا دیدن کنند.

وی ادامه داد: البته ما دوست داریم که ایرانیان تنها به خاطر دیدن سواحل معروف کوبا به این کشور سفر نکرده و در سفر به کوبا با فرهنگ کشور ما هم آشنا شوند تا بتوانیم یک ارتباط فرهنگی با یکدیگر داشته باشیم. لازم است بدانید که تاریخ کوبا به شدت غنی بوده و اگر گردشگران دوست داشته باشند، می‌توانند در این مورد تحقیقاتی را انجام دهند. به نوعی حتی روش غذا خوردن مردم کشور ما هم می‌تواند برای گردشگران جالب باشد تا با آن آشنا شوند.

باندریچ وگا در ادامه اظهار داشت: فاصله بین ایران و کوبا خیلی زیاد است اما ما امیدواریم که همچنان توریستی که از ایران به کوبا می‌رود، گسترش پیدا کند چراکه برای سفر به کوبا می‌توان چند مقصد را با هم انتخاب کرده و سفر مشترکی را انجام داد. البته در این صورت من فکر می‌کنم ایرانی‌ها از بین همه مقصدها، کوبا را بیشتر دوست داشته باشند.

سفیر جمهوری کوبا همچنین درباره میزان علاقه‌ گردشگران کوبایی برای سفر به ایران باتوجه به هزینه‌های پایین درمان و تخصص کافی پزشکان ایرانی و نیز جاذبه‌های تاریخی کشورمان گفت: ما در مراسم‌های مختلفی درباره توریست درمانی شرکت و صحبت کرده‌ایم. به نوعی در حال گسترش روابط هستیم تا در بخش بهداشت و درمان حتی انتقال بیمار را با ایران داشته باشیم. البته باید بگویم که کوبا هم در بخش پزشکی بسیار قوی‌ست و در این زمینه پزشکان ما بسیار خوب کار کرده‌اند.

وی در پایان ابراز امیدواری کرد که دو کشور همکاری‌های خوبی در حوزه‌های مختلف گردشگری ازجمله گردشگری سلامت با یکدیگر داشته باشند. وی گفت: کوبا در بخش گردشگری درمان کارهای خوبی را انجام داده است. به عنوان مثال یکسری از مرکز‌های بهداشتی بسیار قوی در برخی از سواحل هست که گردشگران در آنجا می‌توانند علاوه بر بحث درمان، از ساحل نیز بهره ببرند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز