خبرگزاری کار ایران

داستان زندگی کودک زباله‌گرد محوطه تئاترشهر/ کودکان کانون اصلاح و تربیت بازیگران یک نمایش شدند

asdasd
کد خبر : ۶۸۶۲۹۰

یحیی قربانی معاون کانون اصلاح و تربیت تهران و سرپرست گروه نمایش الیور‌تویست، از اجرای این اثر با بازی کودکان کانون اصلاح و تربیت خبر داد و گفت: داستان این تئاتر، روایت رنج زندگی یک کودک کار و زباله‌گرد در اطراف تئاترشهر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «الیورتویست» به نویسندگی و کارگردانی اسماعیل فیروزی و براساس طرحی از فرهاد درودگر، با سرپرستی گروه یحیی قربانی و با بازیگردانی پارساد پولادوند است که جمعی از مددجویان کانون اصلاح و تربیت در آن بازی کرده‌اند.

یحیی قربانی با تائید این خبر، با بیان اینکه نمایش «الیورتوئیست» متقاضی حضور در جشنواره تئاتر کودک و نوجوان است، از تماشای این نمایش توسط دبیر این جشنواره و مدیر تالار هنر به ایلنا خبر داد و گفت: خانم مریم کاظمی همراه آقای موذن مدیر تالار هنر به تماشایی نمایش الیورتویست نوجوانان کانون اصلاح و تربیت نشسته و از متن، کارگردانی و بازی‌های ساده و صمیمی این نوجوانان تقدیر کردند و این نمایش را نمونه یک کار مناسب برای نوجوانان خوانده و خواستار اجرای عمومی این نمایش به نفع بازیگران آن شدند.

قربانی یادآور شد: در این دیدار همچنین خانم کاظمی پیش‌بینی کرد این اثر با استقبال روبرو شود و آقای موذن مدیر تالار هنر نیز برای اجرای عمومی این نمایش اعلام آمادگی کرد.

معاون کانون اصلاح و تربیت تهران با اشاره به دو اهمیت این نمایش گفت: این اثر هم به موضوع نمایش الیورتوئیست و نمایش‌های گران‌قیمت می‌پردازد که بازارش این روزها داغ است. از سوی دیگر باید توجه داشت بچه‌های کانون حتی آنهایی که مرتکب قتل شده‌اند در این اثر بازی کرده‌اند و این ویژگی، این تئاتر را متمایز می‌کند.

قربانی با بیان اینکه «داستان الیورتوئیست مربوط به بخش‌هایی از زندگی خود بچه‌هاست که با داستان نمایش الیورتویست تلفیق شده است» خاطرنشان کرد: بچه‌های کانون اصلاح و تربیت، کمتر از یک ماه است که این نمایشنامه را تمرین می‌کنند.

او با اشاره به داستان این تئاتر، آن را روایت رنج زندگی یک کودک کار و زباله‌گرد خواند و گفت: این نمایش، داستان پسر زباله‌گردی است که در ضایعات اطراف تئاترشهر فعال است و برای دامادشان (شوهر خواهرش) به عنوان جهاز کار می‌کند. این اتفاق را در خود بچه‌های کانون هم داشتیم که اجیر شده بودند تا به عنوان جهاز کار کنند و درواقع درآمدی از زباله گردی نداشتند بلکه کاری که می‌کردند هزینه جهاز خواهرشان می‌شد و دامادها اینها را به کار گرفته بودند. این نوجوان علاقه‌مند به تئاتر است و بنر تئاتر الیورتوئیست را می‌بیند و خیلی دوست دارد به خاطر شباهت مهناز افشار با مادرش به تماشای این تئاتر برود اما پولش را ندارد و هرچه تلاش می‌کند پولش را از جایی تهیه کند، نمی‌تواند. در نهایت از صاحب‌کارش می‌خواهد اما او زیربار نمی‌رود. از آنجا که دامادشان شرایط خاصی دارد، در ازای انجام کاری غیرمعمول حاضر به پرداخت هزینه بلیت می‌شود.

قربانی تصریح کرد: ما در این تئاتر تلاش کردیم داستان‌هایی از زندگی خود بچه‌ها را با داستان‌هایی از جامعه همسان‌سازی و بیان کنیم و نوعی نگاه جامعه‌شناسانه به یک جرم داشته باشیم که برای آن بهانه‌اش را نمایشی قرار دادیم که برای طبقه بالاتر اجرا می‌شود.

او یادآور شد: «الیورتوئیست» خوشبختانه مورد توجه دبیرخانه جشنواره کودک و نوجوان قرار گرفته و امیدواریم در برنامه‌های این جشنواره به عنوان کاری متفاوت دیده شود. ضمن اینکه در کانون‌های سراسر کشور هم شرکت خواهد کرد و اجرای صحنه‌ای هم برایش در نظر گرفتیم که امیدواریم با یکی از تماشاخانه‌دارها برای اجرای این کار در سطح شهر تهران به توافق برسیم.

 

داستان زندگی کودک زباله‌گرد محوطه تئاترشهر/ کودکان کانون اصلاح و تربیت بازیگران یک نمایش شدند

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز