خبرگزاری کار ایران

بازخوانی یک رابطه عاشقانه در حادثه یازده سپتامبر

کد خبر : ۶۱۷۴۷۷

بیتا معیریان نمایش «تابوت عهد» را یک داستان عاشقانه خواند که در خلال وضعیت یازده سپتامبر اتفاق می‌افتد و گفت: این داستان روایتی از کشمکش بین مواجهه با حقیقت یا پیدا کردن فرصتی برای فرار است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایشنامه «تابوت عهد» به‌صورت غیرمستقیم به رویداد ۱۱ سپتامبر می‌پردازد. این نمایشنامه‌ درباره‌ی دو نفر از اهالی نیویورک است که در صبحی تاریک و طولانی با خود و با یکدیگر مواجه می‌شوند. مهدی کوشکی و بیتا معیریان بازیگران این اثر نمایشی هستند که به کارگردانی عماد قلی‌پور از امشب (یکشنبه ۹ اردیبهشت) در تئاتر باران روی صحنه می‌رود.

بیتا معیریان بازیگر نمایش «تابوت عهد» در گفتگو با ایلنا، با بیان اینکه «مخاطب ایرانی هم می‌تواند با این داستان هم‌ذات‌پنداری کند چراکه مشابه آن در گوشه و کنار هر جایی می‌تواند رخ دهد» گفت: کاراکتری که بازی می‌کنم در یکی از دیالوگ‌هایش می‌گوید «خوبه یه نگاهی به دور و برت بندازی ببینی چه خبره؟» می‌خواهم بگویم آدم‌هایی هستند که خیانت می‌کنند و یک رابطه عاشقانه پنهانی دارند این به ملیت ربطی ندارد هرکجایی می‌تواند رخ دهد.

معیریان در تشریح نقش و داستان نمایش خود گفت: «تابوت عهد» یک داستان عاشقانه است که در خلال وضعیت یازده سپتامبر اتفاق می‌افتد؛ بین رئیس یک شرکت که من نقش آن را بازی می‌کنم و کارمندش. در این وضعیت این دو دنبال فرصتی هستند تا رابطه‌شان را بیشتر شکل داده و بیشتر باهم باشند. داستان بیشتر در مواجهه با حقیقت و پیدا کردن فرصتی برای فرار است که نقش من آن حقیقت و در مقابل، شخصیت مرد، فرار را ترجیح می‌دهد؛ درواقع این داستان روایت کشمکشی بین این دو موضوع است.

بازیگر «تابوت عهد» با اشاره به بیش از دو ماه تمرین برای این نمایش گفت: وقتی متن را برای بار دوم خواندم متوجه شدم کشمکش و چالش جدیدی در بازیگری این نقش هست که باید خیلی شخصیت دور از خودم را ایفا کنم؛ یعنی با زنی مواجه شدم که رئیس، سنش از من بالاتر و زنانگی‌اش نسبت به بقیه کمتر است. از سوی دیگر این چالش بازیگری‌اش که همه دیالوگ‌ها قرار بود درهم برود من را جذب کرد و در پروسه تمرین بیشتر مجذوبش شدم چون می‌خواستم ببینم نتیجه‌اش چه می‌شود.

معیریان با بیان اینکه «ملیت و قومیت در بحث عاشقانه مطرح نیست» گفت: شاید خیلی‌ها فکر کنند زنی که تبدیل به رئیس یک شرکت شده چون سرش گرم کارهاست دور از عشق است اما ما دقیقا داریم وجهه دیگری از این کاراکتر را خارج از آن شرکت می‌بینیم. اتفاقا جذابیتش به همین است که رئیسی را می‌بینیم که بیرون از شرکت و در یک خانه خصوصی چه ری‌اکشنی دارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز