خبرگزاری کار ایران

پایان مرمت ۵۰ اثر منقول فرهنگی ـ تاریخی کرمانشاه/انتقال ۳۵۰۰ شی به خانه نواب وکیل یزد

asdasd
کد خبر : ۶۱۱۷۳۳

رئیس اداره حفاظت و مرمت اداره کل موزه‌ها از پایان مرمت ۵۰ اثر منقول فرهنگی ـ تاریخی در استان کرمانشاه خبر داد. وی همچنین از تجهیز و پایان ساخت مخزن امن در خانه نواب وکیل یزد و انتقال ۳۵۰۰ شی فرهنگی و تاریخی خبر داد.

به گزارش ایلنا، عصمت زندی (رئیس اداره حفاظت و مرمت اداره کل موزه‌های کشور) با اعلام این خبر گفت: در سال گذشته ۵۰ شی فرهنگی –تاریخی موجود در مخزن کرمانشاه که شامل ۴۶ عددسکه نقره و ۴ عدد سفال می‌شود، توسط مرمتگر بخش خصوصی فریدساعدی مرمت شد.

وی افزود: اقدامات انجام شده بر روی ۵۰ شی فرهنگی ـ تاریخی کرمانشاه شامل بررسی و مشاهدات ماکروسکوپی، آسیب‌شناسی اشیاء و انجام آزمایشات اولیه جهت شناسایی عوامل آسیب رسان، پاکسازی به دو روش مکانیکی و شیمیایی و تثبیت نهایی اشیاء است.

رئیس اداره حفاظت و مرمت اداره کل موزه‌های کشور همچنین به اتمام ساخت مخزن امن در خانه نواب وکیل شهر تاریخی یزد و تجهیز آن به قفسه‌های فلزی استاندارد اشاره کرد و افزود: در پی اتمام ساخت مخزن امن در خانه نواب وکیل شهر تاریخی یزد و تجهیز آن به قفسه‌های فلزی استاندارد، عملیات انتقال ۳۵۰۰ شی از گنجینه لاری‌ها و انبار موزه قصر آیینه به مخزن جدید به اتمام رسید.

زندی گفت: با توجه به اینکه مخزن خانه نواب وکیل در شهر تاریخی یزد به اتمام رسیده از همین رو، ۳۵۰۰ شی فرهنگی ـ تاریخی با جنسیت‌های مختلف از جمله سفال، فلز، منسوجات، پوشاک و.. متعلق به گنجینه‌های استان ساماندهی حفاظتی شد.

آنطور که رئیس اداره حفاظت و مرمت اداره کل موزه‌ها می‌گوید: اقدامات انجام شده شامل پاک سازی اشیا، بازکردن پوشش‌های قبلی و قرار دادن مجدد آن‌ها در پوشش‌های جدید با توجه به جنسیت، ابعاد و اندازه و...، طبقه بندی بر اساس جنسیت و چیدمان آن‌ها در داخل قفسات، فهرست برداری از اشیاء، نصب شماره اموالی و اطلاعات آن‌ها می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز