خبرگزاری کار ایران

در کاوش نجات بخشی انجام شد؛

کشف گورهایی مربوط به دوره پارتی در اندیمشک

asdasd
کد خبر : ۶۱۰۲۹۴

فصل اول کاوش نجات بخشی در محدوده حفاری شرکت آب و فاضلاب اندیمشک خوزستان به کشف گورهایی مربوط به دوره‌های اسلامی و پارتی در این شهر منجر شد.

به گزارش ایلنا، یوسف دیناروند (سرپرست هیأت باستان‌شناسی) امروز «دوشنبه» با اعلام این خبر گفت: برنامه کاوش نجات بخشی پس از کشف آثاری از دوران تاریخی در این مکان که در یکی از خیابان‌های شهر اندیمشک واقع است، به اجرا درآمد.

او افزود: بر اساس نتایج اولیه این کاوش، از این مکان حداقل در دو دوره اسلامی و پارتی بعنوان محلی برای تدفین استفاده می‌شده است که گورهایی از هر دو دوره در این فصل، مورد کاوش قرار گرفت.

این باستان‌شناس تصریح کرد: همچنین تصاویر قدیمی نشان می‌دهد که حداقل در ۴۰ تا ۵۰ سال پیش، استقراری احتمالا مسکونی به شکل یک تپه در نزدیکی این مکان وجود داشته که امروزه اثری از آن دیده نمی‌شود.

دیناروند گفت: ادامه و تکمیل مطالعات این کاوش می‌تواند به روشن شدن وضعیت استقرارهای مرتبط با این تدفین‌ها و نیز کسب اطلاعاتی از شرایط فرهنگی تپه‌ای که در سال‌های پیش از این از بین رفته، کمک فراوانی کند.

او افزود: در این فصل از کاوش، مطالعات میان رشته‌ای مانند ژئومورفولوژی و استخوان باستان‌شناسی نیز در کنار کار باستان‌شناسی صورت گرفته که نتایج آن کمک فراوانی به کسب اطلاعات دقیق‌تر از گذشته اندیمشک خواهد کرد.

فصل اول کاوش نجات بخشی در محدوده حفاری شرکت آب و فاضلاب اندیمشک خوزستان با مجوز ریاست پژوهشگاه سازمان میراث فرهنگی انجام شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز