خبرگزاری کار ایران

لیلی رشیدی در نشست نقد و بررسی فیلم «عرق سرد»:

قانون خروج زنان از کشور با اجازه همسر، یک قانون عقب‌افتاده است

asdasd
کد خبر : ۵۹۱۲۹۰

نشست پرسش و پاسخ فیلم سینمایی «عرق سرد» با حضور سهیل بیرقی (کارگردان) و بازیگران این فیلم در پردیس ملت برگزار شد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، سهیل بیرقی (کارگردان فیلم) در این نشست که تا پاسی از شب ادامه داشت، درباره دلایل ساخت عرق سرد گفت: قطعا من شهر پیرامونم را می‌سازم. این فیلم هم ادامه فیلم «من» هست و هم نیست. برخی مولفه‌ها را که در آن فیلم نبود، در «عرق سرد» آورده‌ام و این نگاه به جامعه‌ام را ادامه خواهم داد.

بیرقی در توضیح اینکه چرا در دو فیلمی که ساخته؛ علاقه‌مند به نشان دادن زن‌های عصیانگر است، گفت: من واقعا خودم ریشه این موضوع را نمی‌دانم و دنبالش هم نمی‌گردم. مسئله‌ای در ناخودآگاه من وجود دارد که اگر بخواهم دنبالش بگردم آن ناخودآگاهی و زیبایی‌اش را از دست می‌دهم. زن‌ها تنها قیام می‌کنند و به همین دلیل در نوشته‌هایم فردیت می‌آید.

بیرقی راجع به شخصیت‌پردازی فیلم گفت: چیزی که برای من و بازیگرانم جذاب بود، این بود که کاراکترها تک‌بعدی نبودند و این موضوع برای بازیگران وسوسه‌انگیز بود.

باران کوثری(بازیگر فیلم) نیز درباره بازی خود در این فیلم و ماجرای کم کردن ۲۱ کیلو وزن برای ایفای نقش گفت: من خوشحالم که با وجود فیزیکی که داشتم، سهیل بیرقی به من اعتماد کرد و این نقش  را به من داد. این نقش، شاه‌نقش است و از ایفای آن بسیار لذت بردم. جدا از اینکه سوژه و فیلم جذاب بود، نقشم را هم بسیار دوست داشتم. کار در تئاتر هم بسیار برایم وسوسه‌انگیز است. سال‌هاست که از سینما ناامید شده‌ام و تنها برای اینکه گذران زندگی کنم، یکی دو فیلم در سال بازی می‌کنم.

باران کوثری با اشاره به اینکه این شخصیت و این فیلم برگرفته شده از زندگی یک ورزشکار خاص نیست، گفت: این اتفاق برای ورزشکاران زن زیادی اتفاق افتاده است و تنها مربوط به خانم اردلان نمی‌شود. کسی تاکنون درباره این موضوع ادعایی نکرده است. حتی من یکبار هم خانم اردلان را ندیدم و اصرار داشتم که این شخصیت را خودم بسازم و از کسی الهام نگیرم.

لیلی رشیدی هم درباره بازی خود در این فیلم گفت: من قبل از اینکه دنبال مابه‌ازای خارجی برای نقش باشم، خودم را به دست کارگردان می‌سپارم و هرآنچه را از من می‌خواهد، اجرا می‌کنم.

وی در پاسخ به یکی از حضار که فیلم را فمینیستی دانست، گفت: به چه علت ما از یک قانونی که به شدت عقب‌افتاده است، دفاع می‌کنیم؟ بسیاری از قوانین ما ازجمله قصاص بچه‌های زیر ۱۸ سال در طول زمان عوض شده است. هر موضوعی در گذر زمان باید عوض شود. اصرار نکنیم روی قوانین تاریخ گذشته. این ظلم به نسل‌های بعدی ماست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز