خبرگزاری کار ایران

در گفت‌وگو با ایلنا مطرح شد؛

انتقاد کارگردان فیلم انزوا از سکوت سازمان اوج از ساخت فیلمنامه‌هایش

asdasd
کد خبر : ۵۶۷۹۹۳

کارگردان فیلم انزوا با انتقاد از ارگان‌های عمومی و دولتی از ساخت فیلم‌های تازه‌اش، عدم حمایت از فیم انزوا را سوال‌برانگیز توصیف کرد.

مرتضی علی عباس میرزایی، کارگردان فیلم «انزوا»، در گفتگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به اکران فیلم انزوا در سینماهای کشور گفت: قبل از اینکه انزوا را بسازم، می‌خواستم درباره تحریم‌ها و تاریخ انقلاب فیلم بسازم اما هیچکس از من حمایت نکرد و علی‌الخصوص نهادهای مدعی انقلابی هیچ حمایتی نکردند. طبیعی است که بخش خصوصی هیچوقت پشت موضوعاتی از این دست نمی‌ایستد پس این نهادهای دولتی هستند که باید پشت این ماجراها را داشته باشند و از آنها حمایت کنند.

وی افزود: در حال حاضر فیلمنامه‌ای درباره داستان‌های هیجان‌انگیز انقلاب دارم. این فیلمنامه 9 ماه است در سازمان اوج مسکوت مانده و هیچ اتفاقی برایش نیفتاده است. همه اینها سوال برانگیز است که چرا فردی مانند من دغدغه چنین موضوعاتی را دارم اما سیستم دغدغه ساخت اینگونه کارها را ندارد.

کارگردان «انزوا» خاطرنشان کرد: خانواده جزو ارزش‌ها تلقی می‌شود و تمام بزرگان دینی ما هم روی ارزش خانواده و حوزه اخلاق تاکید داشته و دارند چراکه اسلام دین اخلاق است و من اعتفاد دارم که «انزوا» فیلمی ارزشی است اما اینکه به این فیلم نگاه نمی‌شود و نهادهایی که درباره ارزش‌ها شعار می‌دهند از فیلم حمایت نمی‌کنند، عجیب است.

عباس میرزایی ادامه داد: من نهایتا فیلم‌هایی که موضوعات انقلابی را دنبال می‌کنند؛ خواهم ساخت اما باید دید نهادهای انقلابی چرا در این حوزه سرمایه‌گذاری نمی‌کند. من برای دو فیلمنامه جدیدم که درباره انقلاب است؛ تهیه‌کننده خارجی دارم ولی ساخت این آثار در داخل کشور هنوز در مرحله گمانه‌زنی است. چنین تردیدی برای ساخت این آثار وحشتناک است.

این کارگردان جوان که چندین دوره در جشنواره عمار حضور داشته و جوایزی نیز بدست آورده، در ادامه تاکید کرد: من با ساخت فیلم اول سینمایی‌ام به رفقایم در ارگان‌هایی که می‌توانند از آثار ارزشی حمایت کنند، نشان دادم که دوست دارم درباره ارزش‌های اخلاقی و دینی حرف بزنم اما هیچ چراغ سبری ندیدم. «انزوا» یک فیلم اجتماعی است که بخش خصوصی به راحتی از آن حمایت کرد و من هم در این فیلم از ارزش‌های اخلاقی و موقعیت‌های اجتماعی صحبت کردم. اینکه دوستان فکر می‌کنند من یک فیلم ضدارزشی ساخته‌ام جای تعجب است. به اعتقاد من «انزوا» بی‌نهایت ارزشی و دارای چارچوب درستی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز