خبرگزاری کار ایران

محمود عزیزی:

مهناز افشار و نوید محمدزاده ذات بازیگری را نشان دادند/نباید با اسپانسر خصوصی تئاتر با شروط و معیار دولتی برخورد کرد

asdasd
کد خبر : ۵۶۱۵۸۴

محمود عزیزی با اشاره به حضور چهره‌های سینمایی در تئاتر که مدت‌هاست دیده می‌شود، گفت: برخی از بازیگران سینما ممکن است زمانی که به اجرای تئاتری می‌رسند گرفتار تک نگاه دوربین باشند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمود عزیزی که در روزهای پایانی تمرین گروه نمایش «الیور توئیست» حاضر شده بود، با بیان اینکه «زمانی تئاتر دارای عوامل چهارگانه حرکت موزون، لحن و آواز، دیالوگ و موسیقی بود» گفت: این عوامل چهارگانه در قرون و اعصار تکه پاره شد و به طرق مختلفی نمایان کرد و برای تئاتر فقط دیالوگ ماند.

عزیزی ادامه داد: در دهه‌های گذشته در سراسر جهان دوباره کارگردان‌هایی آمدند تا با این چهار عنصر به‌صورت توامان نمایش تولید کنند، در کشور ما نیز پیشینه فیلم و تئاتر موزیکال کمتر وجود دارد اما جامعه ما دوستدار این شکل از نمایش است.

این بازیگر سینما و تلویزیون با بیان اینکه «جای خوشحالی دارد موسیقی در نمایش «الیورتوئیست» در خدمت درام است و بدون نمایان کردن خودش، درام را تقویت می‌کند» گفت: مضاف بر اینکه عظمت موسیقی، نوع اجرا و قصه بسیار زیبایی را در آن می‌بینیم، اذعان دارم جای خالی اینگونه از کمدی موزیکال‌ها در تئاتر ما بسیار خالی است، نمایشی که فکر می‌کنم با مخاطب ارتباط خوبی برقرار کند.

عزیزی با اشاره به کیفیت بازی مهناز افشار و نوید محمدزاده و با بیان اینکه «به نظرم اینها ذات بازیگری را نشان دادند و لذت بردم»، گفت: اما برخی از بازیگران سینما ممکن است زمانی که به اجرا می‌رسند گرفتار تک نگاه دوربین باشند در صورتی که چون افشار زیاد کار کرده و از چند سال گذشته تا به حال تجربه‌هایی در چندین تئاتر داشته، متوجه شده که دوربین‌های زیادی در صحنه وجود دارد و فقط با یک دوربین کار نمی‌کند و این جذابیت را در بازی این دو دیدم.

او خاطرنشان کرد: البته نکته مهم اینجاست که ما در حال حاضر تمرین یک نمایش را می‌بینیم جذابیب بازی‌ها حتی برای ما که اینجا نشستیم و به صورت خام نمایش را می‌بینیم، کاملا محسوس است.

عزیزی همچنین درباره ترغیب سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و دوری کردن از بخش دولتی در تئاتر گفت: وقتی می‌گوییم اسپانسر، یکسری مقوله‌ها را از برخی‌ها نمونه‌برداری می‌کنیم و واقعه‌ای شکل می‌گیرد بدون اینکه عقبه آن را بدانیم، به‌عنوان نمونه اسپانسری که در برادوی سرمایه‌گذاری و رابرت دنیرو برای آن بازی می‌کند، تشکیلاتی دارد و سرمایه‌ای که باید بگذارد از مالیاتی که می‌دهد کسر می‌شود و بدین علت اسپانسر برای سرمایه‌گذاری تشویق می‌شود و نگرانی‌ها به حداقل می‌رسد، اما اینجا به این شکل نیست یعنی اسپانسر سرمایه‌ای آورده و ممکن است خروجی نداشته باشد و شدت استرس‌ها بالاست.

این کارگردان و مدرس تئاتر تصریح کرد: ما باید برای ورود اسپانسر زمینه‌های مناسب سرمایه‌گذاری با اطمینان بالا را فراهم کنیم تا نگرانی آنها کاسته و به حداقل برسد، این مشکل مختص تئاتر نیست و در سینما نیز وجود دارد.

عزیزی ادامه داد: البته ورود و جایگاه اسپانسر نیز باید از طریق قانون به درستی تعریف شود تا جلوی ورود باری به هر جهت آنها گرفته شود و این اتفاق نمی‌افتد مگر اینکه حوزه مسئولیت تولید هنر مشخص شود، دولت نیز در این زمینه وظایفی دارد که باید آن را تعریف کرد تا زمانی که از اسپانسری برای سرمایه‌گذاری دعوت می‌کنند با شروط و متر و معیار دولتی با آنها برخورد نکند.

مهناز افشار و نوید محمدزاده ذات بازیگری را نشان دادند/نباید با اسپانسر خصوصی تئاتر با شروط و معیار دولتی برخورد کرد

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز