خبرگزاری کار ایران

فرحناز علیزاده:

می‌خواهم پشت کارهایم بایستم

asdasd
کد خبر : ۵۵۷۰۱۸

فرحناز علیزاده تاکید کرد: کتاب حتی اگر برای ۱۰ سال پیش هم باشد باز معرف تو است و سعی می‌کنم کاری منتشر کنم که تا سال‌های بعد هم بتوانم پشت کارهایم بایستم.

فرحناز علیزاده (نویسنده) در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، درباره آخرین کارهایش گفت: مجموعه داستان «سرسبیل‌هایت را نجو» آخرین کار منتشر از من بود که بهار ۹۶ در نمایشگاه کتاب عرضه شد. این اثر بازخود خوبی هم داشت و بسیاری از دوستان نظر مثبتی نسبت به این مجموعه داستان داشتند. در حال حاضر هم مشغول نوشتن یک رمان و یک اثر پژوهشی تحقیقی درباره ژانرها و مکاتب ادبی هستم. نگارش رمان که تقریبا به اتمام رسید و در حال بازنویسی آن هستم. کار پژوهشی نیز درواقع خروجی تدریس من از مباحثی پیرامون ژانرها و مکاتب ادبی خواهد بود که قصد دارم در قالب یک کتاب منتشر شود.

این نویسنده ادامه داد: نام رمان که تا آخرین لحظه تغییر کند ولی دغدغه اصلی‌ام در این رمان هویت‌یابی آدم‌ها است در جامعه‌ای که زندگی می‌کنند یا در بستر خانواده‌ای رشد می‌کنند. این مباحث را در رمان جدیدم بیان می‌کنم منتها باز هم محدود به زبان به یک مرد شده‌ام و می‌خواهم برای آخرین بار روای مرد را تجربه کنم تا مجدد به مجموعه داستان با راویان متعدد بازگردم. درون‌مایه داستان هم این است که چگونه یک جامعه یا بستر خانواده و اجتماعی می‌تواند کل زندگی یک فرد را دربربگیرد تا جایی که او هرچه تلاش و تقلا بکند نمی‌تواند از این پیش‌زمینه‌ها و پیش‌نویس‌های ذهنی جدا شود. با این حال در انتهای رمان من این تلنگر و حرکت در شخصیت اصلی داستان اتفاق می‌افتد.

او سپس با اشاره به تجربه تدریسش درباره راویان متعدد، بیان کرد: موضوع دیگری که تازه در دست گرفته‌ام و ابتدای راه است؛ ادامه استفاده از راویان متعدد است که پیش‌تر هم به آن توجه داشته‌ام. چند وقتی است که در کتابخانه‌ عظیمی نیزدرباره روایان متعدد تدریس می‌کنم که مثلا یک واقعه و اتفاق را از زبان روایان مختلف روایت کنیم و از نگاه‌های مختلف به یک اتفاق بپردازم.

علیزاده یادآور شد: معمولا خیلی سریع به سراغ چاپ و انتشار داستان و رمانم نمی‌روم. نگارش همین اثر هم به تمام رسیده و دو بار بازنویسی شده ولی سعی دارم اثر را با دقت بیشتری منتشر کنم و احتمالا اصلا سال آینده اثر را به ناشر تحویل بدهم. البته یکی دو ناشر از قبل صحبت کرده‌‌اند که اگر مجموعه داستان یا رمانی داری برای ما کنار بگذار ولی خودم اولا هنوز منتظر بازخورد مجموعه داستان «سرسبیل‌هایت را نجو» هستم و هم اینکه می‌خواهم رمان قوام پیدا کند و از دید خود من اینقدر رضایت‌بخش باشد که اگر ۵ سال بعد گفتند تو این کار را منتشر کرده‌ای بهانه نیاورم که این اثر ۵ سال پیش نوشته شده است و مربوط به آن زمان من است. از دید من کتاب حتی اگر برای ۱۰ سال پیش هم باشد باز معرف تو است و سعی می‌کنم کاری منتشر کنم که تا سال‌های بعد هم بتوانم پشت کارهایم بایستم.

این نویسنده همچنین در روزهای چهارشنبه ۲۴ آبان‌ماه و پنجشنبه ۲۵ آبان‌ماه نیز در دو نشست نقد و بررسی رمان و داستان سخنرانی می‌کند. نشست نقد و بررسی مجموعه داستان «جوالدوز شیطان» روز چهارشنبه در کتابخانه عظیمی میدان قدس و نشست نقد و بررسی مجموعه داستان «جهنم به انتخاب خودم» روز پنجشنبه در مهرویلای کرج برگزار می‌شود.

می‌خواهم پشت کارهایم بایستم

می‌خواهم پشت کارهایم بایستم

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز