خبرگزاری کار ایران

روز نخست نمایشگاه مطبوعات در رسانه‌ها چگونه گذشت؟

از سنگ تمام چند رسانه تا بی‌توجهی کامل برخی دیگر

asdasd
کد خبر : ۵۵۲۰۷۷

روز اول بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها علاوه بر افتتاحیه رسمی‌اش با حضور معاون اول رئیس‌جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی چندان پرحاشیه و پرخبر نبود. اما در همین رخوت روز اول برخی رسانه‌ها برای پوشش برنامه‌های روز اول سنگ تمام گذاشتند و برخی دیگر با بی‌توجهی کامل از کنار آن گذشتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، برخی روزنامه‌ها امروز (هفتم آبان) و یک روز پس از آغاز رسمی نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها به نشر خبر افتتاحیه پرداخته و برخی دیگر همچون روز گذشته از اطلاع‌رسانی درباره این رویداد در نیم صفحه اول خود خودداری کرده‌اند. خبرگزاری‌ها نیز در این میان عملکرد متفاوتی با یکدیگر داشته‌اند.

از تیتر یک تا هیچی!

با اینکه روزنامه‌هایی مانند کیهان، جام‌جم، دنیای اقتصاد، فرهیختگان و قانون در نیم صفحه اول خود به موضوع نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نپرداخته‌اند اما برخی روزنامه‌ها افتتاحیه این نمایشگاه را در تیتر اصلی خود جای داده‌اند.

روزنامه رسالت یکی از رسانه‌هایی بود که عکس و تیتر اصلی خود را به نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری‌ها اختصاص داده بود؛ در حالی که روز گذشته این روزنامه از کنار خبر آغاز این نمایشگاه گذشته بود، امروز با عنوان «رسانه‌ها، رکن سوم امنیت ملی هستند» به پوشش خبری مراسم افتتاحیه و نقل از وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.

روزنامه اطلاعات نیز امروز عکس و تیتر اصلی خود با عنوان «وجود رسانه‌های مستقل و شجاع به سود جامعه و حاکمیت است» به پوشش مراسم افتتاحیه نمایشگاه بیست و سوم پرداخته است.

روزنامه همشهری عکس و تیتر اصلی خود را به برنامه افتتاحیه نمایشگاه اختصاص داده و به نقل از صحبت‌های اسحاق جهانگیری اینگونه تیتر زده است: «رسانه مزرعه محبت است، نه کشتزار نفرت»

روزنامه جوان نیز تیتر اصلی خود را به گزارشی از روز اول نمایشگاه مطبوعات و همچنین حاشیه‌های مراسم افتتاحیه اختصاص داده و به نقل از جهانگیری نوشته است: «رئیس جمهور کار واجب تر از نمایشگاه مطبوعات داشت، نیامد»

روزنامه بهار در تیتر گوشواره خود به نقلِ صحبت‌های اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه پرداخته و اینگونه تیتر زده است: «نباید از رسانه دوری کنیم»

روزنامه جمهوری‌اسلامی نیز عکس و تیتر اصلی خود را به مراسم افتتاحیه نمایشگاه اختصاص داده و به نقل از جهانگیری از تیتر «وجود مطبوعات شجاع و با اخلاق برای جلوگیری از نهادینه شدن فساد ضروری است» استفاده کرده است.

روزنامه اعتماد عکس و تیتر اصلی خود را به اسحاق جهانگیری اختصاص داده است اما نه پیرامون صحبت‌های او در مراسم افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها؛ بله برای گزارشی درباره کمرنگ شدن نقش جهانگیری در دولت با تیتر: «استراتژی سکوت»

روزنامه شهروند هم در یکی از تیترهای صفحه اول خود به پوشش مراسم افتتاحیه نمایشگاه بیست و سوم پرداخته و به نقل از اسحاق جهانگیری تیتر زده: «از رسانه‌ها نباید ترسید»

روزنامه آفتاب‌یزد در گوشواره خود با روتیتر «جهانگیری حرف دل خبرنگاران را زد» به پوشش مراسم افتتاحیه نمایشگاه پرداخته و از تیتر «اصحاب مطبوعات نیازمند امنیت روانی و شغلی هستند» استفاده کرده است.

روزنامه آرمان‌امروز نیز همچون آفتاب‌یزد در گوشواره خود به مراسم افتتاحیه پرداخته و با روتیتر «روحانی نیامد» به نقل صحبت‌های اسحاق جهانگیری با عنوان «مرتب محدودیت ایجاد نکنیم» پرداخته است.

روزنامه شرق در تیتر گوشواره خود به نقل ا ز اسحاق جهانگیری در مراسم افتتاحیه نوشته است: «از رسانه نباید ترسید حتی اگر زبان نقد آن تند باشد».

جای خالی گفتگو با چهره‌های حاضر در نمایشگاه در خبرگزاری‌ها

هرچند خبرگزاری ایسنا همچون مراسم افتتاحیه به پوشش پر و پیمان روز اول نمایشگاه پرداخته و در گفتگوها و گزارش‌هایی به رویدادهای این روز، حضور شخصیت‌های سیاسی و فرهنگی و اجتماعی در نمایشگاه و گزارش‌های مرتبط با حضور رسانه‌ها پرداخته است. اما خبرگزاری فارس و تسنیم که در این دوره از نمایشگاه حضور ندارند؛ به جز مراسم افتتاحیه به درج خبری دیگر درباره این رویداد نپرداخته‌اند.

خبرگزاری مهر و خبرآنلاین نیز به گفتگو با چهره‌های سیاسی و فرهنگی و بین‌المللی که از غرفه این دو خبرگزاری در روز اول بازدید کرده‌اند، پرداخته‌اند.

در این میان صفحه اینستاگرامی برخی چهره‌های سیاسی نیز به اطلاع‌رسانی پیرامون این رویداد فرهنگی پرداخته‌اند؛ صفحه اسحاق جهانگیری در دو پست جداگانه به انتشار عکس‌هایی از حضور معاون اول رئیس‌جمهور در مراسم افتتاحیه پرداخته و بخشی از صحبت‌های او را درج کرده است. اما در صفحه اینستاگرامی رئیس‌جمهور همچون غیبت خود او در مراسم افتتاحیه نمایشگاه، خبری از نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نیست.

به نظر می‌رسد اعضای هیات دولت و نمایندگان مجلس که صفحات فعالی در اینستاگرام دارند، منتظر حضور این شخصیت‌ها در نمایشگاه بیست و سوم مطبوعات و خبرگزاری‌ها مانده‌اند تا به درج عکس و خبری از این رویداد رسانه‌‌ای بپردازند.

بیست وسومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها تا ۱۲ آبان ماه همه روزه از ساعت ۹:۳۰ تا ۲۰:۳۰ در مصلای بزرگ امام خمینی(ره) برپاست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز