خبرگزاری کار ایران

رونمایی و روخوانی از کتاب «بعد پنجم/ پیش از گذشته» در انجمن فرهنگی اتریش

asdasd
کد خبر : ۵۵۱۶۹۲

مراسم رونمایی و روخوانی از کتاب «بعد پنجم/ پیش از گذشته» برگزار می‌شود.

به گزارش ایلنا، مراسم رونمایی و روخوانی از کتاب «بعد پنجم/ پیش از گذشته» با حضور ف- نوری؛ نویسنده‌ی کتاب و شهلا لاهیجی؛ مدیر انتشارات روشنگران و مطالعات زنان، روز یکشنبه، ۷ آبان، ساعت ۲۰ در انجمن فرهنگی اتریش در تهران (واقع در خیابان سهروردی شمالی، خیابان خرمشهر (آپادانا)، خیابان عربعلی (نوبخت)، خیابان ششم، خیابان سیبویه، پلاک ۱) برگزار می‌شود.

در متنی که توسط انجمن فرهنگی اتریش منتشر شده، آمده است: «نویسنده‌ی ایرانی رمان "بعد پنجم/ پیش از گذشته"، ف- نوری که پیش از این یک کتاب از خود (مجموعه داستان رویای بیداری) و برگردانی از آرتور شنیتسلر و چند داستان کوتاه از هاینریش بل به چاپ رسانده است، امروز در منطقه‌ی مرزی میان آلمان و فرانسه به عنوان روانپزشک به کار مشغول است. برای نخستین بار او داستانی بلند را به دو زبان نگاشته است.

رمان در آینده‌ی نزدیک می‌گذرد- ۲۰۲۷- و درباره‌ی سازمانی است جهانی که برای یک پروژه‌ی بسیار مهم تعداد زیادی همکاران کارشناس در همه‌ی قاره‌ها را جذب و به کار می‌گیرد.

یک جهان موازی با جهان ما با بعد زمان جا به جا شده خود را می‌گشاید. رخدادهای سیاسی روز و برخی از انگاره‌های ژانر علمی-تخیلی به شیوه‌ای ظریف با یک پایان غیرمنتظره و شگفت‌آور در هم آمیخته‌اند.

این داستان بلند که "دیگر بودن" را نیز در لوای خود دارد، با نگاهی به جابجایی‌های مهاجران در روزگار امروزین و آمیختگی فرهنگی ملت‌ها، می‌تواند گیرایی ویژه‌ای داشته باشد.»

گفتنی است رمان «بُعد پنجم/ پیش از گذشته» نوشته‌ی ف-نوری که سال گذشته توسط انتشارات روشنگران و مطالعات زنان در ایران منتشر شده بود، اینبار به زبان آلمانی توسط انتشارات IDEA در آلمان منتشر شده است و نویسنده ی کتاب قرار است در این برنامه به خوانشِ قسمت‌هایی از کتاب به هر دو زبانِ فارسی و آلمانی بپردازد.

در این برنامه، زمانی برای پرسش و پاسخ در نظر گرفته شده است. و در پایان مراسم، علاقمندان می‌توانند کتاب را به هر دو زبان فارسی و آلمانی خریداری کنند.

کلیه‌ی علاقمندان می‌توانند در این مراسم حضور داشته باشند.

درصورت تمایل می‌توانید حضور خود را از طریق پست الکترونیکی به آدرس reza.gharib@bmeia.gv.at اعلام کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز