خبرگزاری کار ایران

درخواست نماینده مجلس برای ارتباط بیشتر تشکل‌های صنعت چاپ کشور با نمایندگان

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۰۱۱

غلامرضا شجاع (نماینده تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور) از دیدار‌هایی مختلف برای پیگیری موضوع فشار مالیاتی بر چاپخانه‌ها خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، غلامرضا شجاع (نماینده تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور) از دیدار‌هایی مختلف برای پیگیری موضوع فشار مالیاتی بر چاپخانه‌ها خبر داد و گفت: برای پیگیری مسائل مالیاتی که اهالی چاپ با آن درگیر هستند مثل مالیات بر ارزش افزوده بر چاپخانه‌داران و صنایع وابسته دیروز دیدار‌هایی داشتم با حسین مقصودی (نماینده مردم سبزوار و عضو هییت رییسه و سخنگوی کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور) و رییس مجمع نمایندگان خراسان رضوی و همچنین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی. در جریان دیدار با نماینده مجلس ضمن مذاکرات مفید و توضیحات و استدلال‌های منطقی در دفاع از اهالی صنعت چاپ شامل لیتوگرافان، چاپخانه‌داران و صحافان که تحت فشار مالیات عملکرد و مالیات بر ارزش افزوده و ظلم سازمان امور مالیاتی هستند، تقاضا شد در زمان مطرح شدن و آمدن لایحه دولت به صحن علنی مجلس از پیشنهاد کاهش مالیات و مالیات بر ارزش افزوده از ٩ به ٣ درصد حمایت کنند.

شجاع ادامه داد: مقصودی (نماینده مجلس) نیز ضمن تشکر از  ارائه اطلاعات خوب و جامعی که در ارتباط با فعالیت واحدهای چاپی و صنایع وابسته و نقش آنان در فرهنگ‌سازی و تولید محصولات فرهنگی و تولید مواد غذائی، داروی، بهداشتی و دیگر صنایع تقدیم ایشان شد، قول داد حتما در کمیسیون شوراها و در مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی موضوع را مطرح و از اهمیت و نقش صنعت چاپ در محصولات فرهنگی، آموزشی و صنعتی در کاهش مالیات بر چاپخانه‌داران حمایت و رایزنی با دیگر نمایندگان را در دستور کار قرار دهد. او همچنین خواستار ارتباط بیشتر تشکل‌های صنعت چاپ کشور با مجلس و ارائه مستندات کارشناسی شده به مجلس شد و تاکید کرد که نمایندگان مجلس دغدغه‌های مردم خصوصا صنایع کوچک و متوسط را درک کرده و از آن‌ها حمایت می‌کنند.

نماینده تشکل‌های صنعت چاپ استان‌های کشور  درباره دیدار با سیدعباس صالحی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) نیز تصریح کرد: به همراه حاج علی مغانی (رییس اتحادیه چاپخانه‌داران استان خراسان رضوی) به دیدار وزیر وزارت ارشاد رفتیم و گزارشی از رایزنی با بیش از ٥٠ نماینده موثر مجلس شورای اسلامی در ارتباط با موضوع مالیات و مالیات بر ارزش افزوده را به آقای صالحی ارائه کردیم. در این دیدار همچنین خواستار حمایت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در زمان مطرح شدن موضوع مالیات در صحن علنی مجلس شدم و موضوع حمایت از تنها شرکت تعاونی لیتوگرافان کشور و تقاضا کردیم انتخاب مدیرکل دفترامور چاپ از نیروهای تحصیل کرده بدنه وزارت ارشاد صورت بگیرد.

او اضافه کرد: آقای مغانی نیز با ارائه مدارک و مستندات موضوع عدم نیاز مجوز ترخیص ماشین آلات صنعت چاپ از وزارت ارشاد طبق قانون را مطرح کرد و وزیر دستورات لازم را جهت بررسی و گزارش به ایشان را مکتوب کردند. قرار شده آقای صالحی در ارتباط با موضوع مالیات به دکتر حسینی معاونت امورحقوقی و مجلس ارشاد دستور دهند که در زمان مطرح شدن موضوع مالیات در مجلس از اهالی صنعت چاپ شامل لیتوگرافان، چاپخانه‌داران و صحافان به عنوان نماینده دولت حمایت کرده و خواستار کاهش مالیات و مالیات بر ارزش افزوده شوند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز