خبرگزاری کار ایران

کارگردان فیلم سینمایی «هلن» عنوان کرد:

تنها به تلخی‌ها و زشتی‌های جامعه نپردازیم

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۵۸۲

علی‌اکبر می‌گوید: موضوعاتی همچون قانون‌مداری، حقوق شهروندی، رعایت محیط زیست، مسائل اجتماعی، هنجار‌ها، باید‌ها و نبایدهای جامعه را در ساخت فیلم شهری لحاظ کنیم.

به گزارش اینلا، علی‌اکبر ثقفی (کارگردان و تهیه‌کننده) درباره اهداف برگزاری جشنواره فیلم شهر، اظهار کرد: باید ۵ دوره برگزاری شده، جشنواره فیلم شهر را مورد بررسی و ارزیابی قرار دهیم و ببینیم که چه تاثیری از برگزاری آن گرفته‌ایم و چه کم و کاستی‌هایی وجود دارد. با توجه به این ارزیابی درخواهیم یافت که چه توقعی از برگزاری جشنواره داریم.

به گفته وی، موضوعاتی همچون قانون مداری، حقوق شهروندی، رعایت محیط زیست، مسائل اجتماعی، هنجار‌ها، باید‌ها و نبایدهای جامعه را در ساخت فیلم شهری لحاظ کنیم و به شهروندان قوانین و مقرارت شهری را آموزش دهیم تا شهری نمونه داشته باشیم.

کارگردان فیلم «فوتبالیست‌ها» به آموزش دادن مخاطب در فیلم شهری اشاره کرد و گفت: شهروندان باید از فرهنگ شهری بدانند، فیلمساز با ساخت فیلم شهری می‌تواند برخی از آموزه‌های زندگی شهری را ارائه دهد. شهروندی که اتومبیل خود را وسط خیابان‌‌ رها می‌کند باید این احتمال را هم در نظر بگیرد که کارش چه عواقبی دارد شاید آمبولانسی از آن مسیر قصد عبور داشته و جان یک نفر در خطر باشد. باید در فیلم به مخاطب آموزش داده شود تا بتوانیم با تحول جامعه، به هدفمان برسیم.

وی در ادامه افزود: وجود ماشین‌های تک سرنشین، زیبا نبودن تکدی‌گری، اعتیاد، تردد موتورسیکلت‌ها و... موضوعاتی هستند که در فیلم‌ها کمتر نمایش داده شده است و به اعتقاد من شهر تهران تنها به برج‌ها و اتوبان‌ها ختم نمی‌شود، حاشیه‌ها هم وجود دارد، ما اسم شهر ر ا می‌بریم ولی به موضوعات شهری خیلی کم می‌پردازیم.

این تهیه کننده تصریح کرد: به اعتقاد بنده، در پرداخت به مشکلات و معضلات شهری، باید نسبی برخورد کرد. یعنی اینکه تنها به تلخی‌ها و زشتی‌های جامعه نپردازیم و از زیبایی‌ها غافل شویم و یا از بُعدی دیگر، تنها زیبایی‌ها، رنگ و لعاب شهر را به تصویر نکشیم که از لحاظ زیبا‌شناختی تصاویر کارت پستالی ارائه می‌دهند. هر دو وجه این سوژه‌ها را می‌توان بررسی کرد و نشان داد. باید نتیجه بگیریم که می‌خواهیم به کجا و به کدام هدفمان برسیم.

ثقفی در پایان از برگزاری جشنواره فیلم شهر اظهار امیدواری کرد و گفت: برگزاری جشنواره امری خوب و قابل تقدیر است زیرا باعث رونق بخشیدن به ساخت فیلم شهری می‌شود، البته مسئولان هم باید سرمایه گذاری کنند که فیلمسازان علاقه‌مند، ترغیب به ساخت فیلم خوب شوند. در شهر به حدی موضوعات کلان داریم که می‌توان ساعت‌ها در مورد سوژه‌ها بحث کرد. منتها در درجه اول کار‌شناسان و اهل فن باید به درستی مسائل را بررسی و تحلیل کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز