خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری درویش‌پور مطرح شد

هیچ برنامه‌ تبلیغاتی برای انتخابات نداریم/ساخت پارکینگ ۱۰ طبقه و مسجد در فهرست برنامه‌های سال آینده برج میلاد

asdasd
کد خبر : ۴۶۸۵۰۰

نشست خبری ویژه‌برنامه نوروز ۹۶ در برج میلاد با عنوان نوروزگار؛ ظهر امروز شنبه ۲۱ اسفندماه در سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی درویش‌پور (مدیرعامل برج میلاد) با بیان اینکه برج میلاد یادمان ملی ایرانیان است، گفت: بعد از پایان جشنواره فیلم فجر به عنوان بزرگترین رویداد سینمایی کشور؛ جلساتی با همکارانم در قالب کمیته‌های مختلف برگزار کردیم تا عملکردمان را در جشنواره فیلم فجر بررسی کنیم. همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم برای ویژه‌برنامه نوروزی‌مان باعنوان "نوروزگار" را انجام داده‌ایم.

او ادامه داد:‌ برای این ویژه‌نامه نوروزی؛ تمهیدات و تدابیر ویژه‌ای اندیشیده شده. مباحثی مانند تردد، امنیت، برنامه‌های فرهنگی، خلق لحظات شاد و ... از این دست است.

مدیرعامل برج میلاد با بیان اینکه جشنواره نوروزگار برای هشتمین سال است که برگزار می‌شود، گفت: استمرار این جشنواره نشان از استقبال شهروندان و گردشگران از برج میلاد است. ما برنامه‌های ویژه‌ای داریم ازجمله ویژه‌برنامه‌های میدانی، سرودهای آیینی، اجرای نمایش، برگزاری موسیقی اقوام و برپایی کارناوال‌های شادی در قالب عمونوروز از اقداماتی است که در مجموعه زیرگذر برج میلاد انجام می‌شود.

درویش‌پور ادامه داد: همچنین در گالری قبلی برج؛ تالار توضیحات را راه‌اندازی کردیم و ظرفیت‌ها و جذابیت‌های مختلف برج را در قالب پخش کلیپ در این تالار به نمایش می‌گذاریم. در گالری شرقی برج نیز سرای ملل افتتاح می‌شود که ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری را در آن گالری به نمایش گذاشته‌ایم. همچنین در فضای محیطی در اطراف برج بیش از 17 الی 18 ایستگاه تفریحی و گردشگری برای گروه‌های سنی مختلف خواهیم داشت.

او با ارائه توضیحاتی درباره برنامه‌های نوروزی برج میلاد گفت: سایت نمایشگاهی شامل سه سالن است که سالن a را به مشاغل از دست رفته تهران قدیم اختصاص دادیم و در آنجا مشاغلی مانند پنبه زنی، مسگری ون ... به نمایش درخواهد آمد. در سالن دیگر این سایت نمایشگاهی جنگ عصرگاهی هر روز از ساعت 17 الی 22 با حضور هنرمندان برای مخاطبان اجرا می‌شود و در سالن c برنامه‌هایی ویژه کودکان و نوجوانان ارائه می‌شود. در فروشگاه‌های فوقانی برج نیز محصولات فرهنگی ازجمله کتاب ارائه شده و در سکوی دیدباز برج رواق هنری برپا کردیم و هنرمندان در آنجا به اجرای زنده هنر اصیل ایرانی می‌پردازند.

مدیرعامل برج میلاد افزود: از دیگر برنامه‌های برج در ویژه نوروز دهکده اقوام و عشایر است که به معرفی هنر و فرهنگ خود می‌پردازند همچنین ایستگاه‌های مختلفی در محوطه برج برپا کرده‌ایم. اغلب این برنامه‌ها رایگان است و بخشی از آن نیز که با همکاری بخش خصوصی برگزار می‌شود با هزینه بسیار کم میزبان مخاطبان و مهمانان نوروزی است.

درویش‌پور با بیان اینکه برنامه نوروزگار از دوم فروردین تا دوازدهم از ساعت 10 برگزار می‌شود؛ گفت: برج میلاد از 10 صبح تا 10 شب پذیرای مهمانا ن نوروزی است و برنامه‌های موسیقی که در برج برگزار می‌شود نیز از 10 شب تا ساعت 24 ادامه دارد.

درویش‌پور در بخش دیگری از این نشست خبری درباره میزان استقبال مخاطبان از برنامه‌های برج میلاد گفت: ما روزانه میزبان 2 تا 5 هزار نفر هستیم. همچنین در برنامه‌هایمان میزبانی هیئت‌های عالی‌رتبه و میهمانان خارجی که توسط ارگان‌های دولتی و غیردولتی دعوت می‌شوند. در زمان‌های مختلف با برپایی جشنواره‌های گوناگون ازجمله جشنواره نوروزگار در فروردین ماه، جشنواره نیایش در ماه مبارک رمضان، جشنواره تابستانه در فصل تابستان و در بهمن ماه جشنواره موسیقی و فیلم فجر را برگزار می‌کنیم.

او ادامه داد: ما برای نوروز حدود یک میلیون مخاطب را در جشنواره نوروزگار درنظر گرفتیم. از همین رو به میزانی که مخاطب و میهان داشته باشیم از نظر پارکینگ آماده هستیم در بحث ترافیک نیز تمهیدات خاصی اتخاذ شده است.

مدیرعامل برج میلاد درباره پروژه‌های عمرانی این برج در سال 96 توضیح داد: سال 96 پروژه پارکینگ طبقاتی با ظرفیت 3 هزار پارکینگ را در 10 طبقه و نیم در دست احداث داریم که این پارکینگ طبقاتی به دیگر ظرفیت‌های برج افزوده می‌شود. همچنین در سال آینده برنامه احداث یک مسجد زیبا با طراحی ایرانی اسلامی را در دستور کار داریم تا علاوه بر کارکرد اصلی آن ظرفیت‌های  گردشگری و بازدید هم داشته باشد.

درویش‌پور تاکید کرد: برنامه‌های برج میلاد با محوریت فرهنگی گردشگری با حضور خانواده برگزار می‌شود.

او درباره میزبانی برج میلاد از میتینگ‌ها و سخنرانی‌های انتخاباتی گفت: شیرینی مباحث امروز ما را با بحث انتخاباتی گره نزنید تا امروز در برج میلاد هیچ گردهمایی، سخنرانیو هر گونه تجمع انتخاباتی نداشتیم این برنامه‌ها مستلزم کسب مجوز از نهادهای قانونی است و ما تاکنون چنین برنامه‌هایی را در برج برگزار نکردیم و نخواهیم کرد. از طرفی باتوجه به برنامه‌ریزی کامل فرهنگی که برای برج میلاد درنظر گرفته‌ایم مجال پرداختن به این موضوعات را نداریم. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز