خبرگزاری کار ایران

در نشست خبری فیلم «کوپال» مطرح شد؛

ملایی: کارگردان باید قدرت بداهه داشته باشد/حمایت محیط زیست و ابتکار معنوی بود

asdasd
کد خبر : ۴۵۴۹۹۷

نشست‌خبری فیلم کوپال با حضور عوامل این فیلم عصر امروز چهارشنبه در سالن برج میلاد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ابتدای این نشست محمد اکبری (مشاور و طراح صحنه) با اشاره به شروع پروژه کوپال گفت: این پروژه از اسفند سال 93 کلید خورد و من از همان ابتدا در جریان نوشته اولیه آقای ملایی قرار گرفتم و خرداد سال 94 بود که کار وارد فاز عملیاتی شد و لوکیشن و بازیگران و ... انتخاب شدند.

او ادامه داد: آبان سال 94 کار فیلمبرداری این پروژه آغاز شد و 53 جلسه به عنوان مشاور هنری و طراح صحنه کنار کار بودم.

در ادامه نیز مجید گرجیان (مدیر فیلمبرداری) گفت: به عنوان مدیر فیلمبرداری پروژه از 6 ماه قبل از آغاز آن در جریان کار قرار گرفتم و پس از خواندن فیلم‌نامه تصمیم قطعی‌ام را گرفتم تا با این اثر همکاری داشته باشم.

سپس کاظم ملایی(تهیه‌کننده، کارگردان و نویسنده) با بیان اینکه تجربه فیلم دیدن در برج میلاد بسیار سخت است، گفت: مخاطب در مواجه با فیلم ما برخورد صفر و صدی دارد. در این سالن نیز نه «رحم‌ علی» دیده می‌شود و نه «اخوت‌ زهرا»، از همین رو از همه کسانی که حوصله کردند و فیلم را دیدند سپاسگزارم.

او درباره فیلمبرداری این پروژه گفت: در حین فیلمبرداری جاهایی را که فکر می‌کردیم با حقیقت عاطفی صحنه مطابقت نداشت اصلاح می‌کردیم. معقتدم کارگردان باید قدرت بداهه داشته باشد و با توجه به مسائلی که سرصحنه ایجاد می‌شود باید بتواند مدیریت کند.

کارگردان فیلم کوپال ادامه داد: مجید گرجیان فضای رئالیستی دارد اما من شیطنت‌های خاص خودم را دارم و باتوجه به فضای انتزاعی قصه اگر قرار بود این اتفاق در صحنه نیز بیفتد کار سخت می‌شد برای همین از ابتدا انتخابم مجید گرجیان بود.

ملایی درباره انتخاب لوون هفتوان نیز گفت: از ابتدا برای این نقش لوون را مد نظر نداشتم اما وقتی او قبول کرد در این فیلم بازی کند تغییراتی در داستان ایجاد شد به‌طور مثال داستان از دست دادن الیاس را در فیلم پررنگ‌تر کردیم و قصه به این سمت پیش رفت که در گذشته لوون لاغر بوده و بعد از مرگ الیاس تبدیل شده به بشکه. معتقدم این موضوع که طبیعت فیلم و نظام تصویری باید از فیزیک و شیمی بدن بازیگر تبعیت کند.

او درباره حمایت سازمان حفاظت از محیط زیست از این فیلم گفت: خانم ابتکار فیلم نامه را خواندند و از آن استقبال کردند و درحقیقت خانم ابتکار حامی معنوی فیلم هستند اما هیچ حمایت مادی از ما در ساخت این فیلم از سوی سازمان حفاظت از محیط زیست نشد.

لوون هفتوان بازیگر فیلم کوپال از دیگر افرادی بود که درباره این فیلم صحبت کرد و گفت: از بهمن ماه سال 94 به این پروژه پیوستم و از همان ابتدا به دقت و سواس آقای ملایی غبطه خوردم و امیدوارم ماحصل کار ما جواب فیلم نامه را داده باشد.

او در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید آیا می خواهید پایه‌گذار نقش اول در سنین بالا باشید به طنز گفت: من 21 سال دارم. اگر در این فیلم ها بازی می‌کنم به این دلیل است که فیلم نامه‌ها براساس تک نقش اول نوشته شده و من در انتخاب‌هایم قصد خاصی را نداشتم.

بازیگر نقش کوپال با بیان اینکه نقش مکمل را بیشتر دوست دارم، افزود: تک نقش بازی کردن بار سنگینی را روی دوش بازیگر می‌گذارد و فرد گاهی در این امر موفق است و گاهی نیست. معتقدم سینمای ما در این سال‌های اخیر کمی قصد دارد راه‌های جدید و فضاهای تازه را تجربه کند.

در ادامه پوریا رحیمی‌سام نیز درباره فیلم کوپال تصریح کرد: بهای فیلم‌های مستقل و تجربه‌گرا مانند کوپال ممکن است سنگین باشد. در همین جشنواره فیلم‌هایی هستند که با بودجه‌های هنگفت ساخته می‌شوند اما کاظم ملایی تمام توان و سختی این کار را به تنهایی قبول کرد تا این فیلم ساخته شود و من خوشحالم در فیلمی هستم که تلاش می‌کند امضای کارگردان داشته باشد.

او ادامه داد: همیشه در انتخاب‌هایم در این سال‌های اخیر در فیلم اولی‌ها حضور داشتم چراکه معتقدم بازی در این فیلم‌ها سرمایه‌گذاری برای آینده است و از آنجا که قصد دارم کارهایم تکراری نباشد همیشه دنبال فیلم نامه‌هایی هستم که نقش‌های یکنواخت و تکراری نداشته باشد.

بابک میرزاخانی آهنگساز این فیلم نیز گفت: هر چقدر دیگر دوستان هنگام ساخت این فیلم سخت گذشت به من خیلی خوش گذشت چراکه آقای ملایی دستم را باز گذاشته بود تا موزیک خودم را در آن ارائه کنم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز