خبرگزاری کار ایران

کتاب اسطوره‌شناسی هنر رونمایی شد

رونمایی از کتاب اسطوره شناسی هنر با حضور مترجم کتاب بهروز عوض پور وحمیدرضا شعیری استاد دانشگاه ازسوی انتشارات علمی و فرهنگی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، در این مراسم عوض پور، مترجم کتاب گفت این نوشتار حرکتی است که گاه از اسطوره آغاز شده و به هنر منتهی می‌شود و گاه  از هنر آغاز شده و به اسطوره منتهی می‌شود.

مترجم کتاب اسطوره شناسی هنر افزود: این کتاب برخلاف عموم متن‌های موجود در این زمینه که بسیار ثقیل و پیچیده نوشته شده‌اند، با بیانی روان و سلیس تنظیم شده است و در مقابل تکلف‌های موجود چنین متن‌هایی، بسیار ساده و بی تکلف به شرح و بسط گفته‌های خود می‌پردازد. عوض پور همچنین بر مستند بودن و نظام مندی مباحث طرح شده در کتاب تاکید کرد.

در ادامه حمید رضا شعیری، استاد حوزۀ اسطوره‌شناسی دانشگاه گفت:  وقتی نشانه‌های قدرت در یک جا یا یک فرد تجمیع می‌شوند، اسطوره ساخته می‌شود.

 شعیری اضافه کرد در زندگی مدرن امروزی تجزیه اسطوره‌ها اتفاق افتاده است؛ به دلیل اینکه انسان امروزی تنها جزئی از اسطوره را در درون خودش دارد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: امروزه اسطوره با حرکت گره خورده است و می‌تواند در همه جهات و ابعاد حرکت کند. در اسطوره، حرکت، تخیل و باور نهفته است.

وی از آب، هوا، باد و آتش به عنوان  4 عنصر تخیل نام برد و عنوان کرد: هر اسطوره‌ به یک، دو یا سه عنصر از این عناصر تخیل‌ وابسته است.  این عناصر تخیل‌ از طریق پر کردن نقطه خلاء که ممکن است معنایی محسوب شود، به زندگی امروز ما نفوذ می‌کند.

انتشارات علمی فرهنگی در برنامۀ عصر کتاب خود که  هر دوشنبه برگزار می‌شود ، به رونمایی از جدید‌ترین آثار خود می‌پردازد. عصر کتاب در فروشگاه شماره 2 این ناشر واقع در خیابان کریم خان، بین قائم مقام فراهانی و خردمند برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۴۲۲۶۵