خبرگزاری کار ایران

درحاشیه برگزاری جشنواره وحدت اسلامی مطرح شد؛

اسلام‌زاده: رسالت مهم ما معرفی پیامبر اسلام است

محسن اسلام‌زاده معتقد است؛ مسلمانان در زمینه معرفی ابعاد مختلف شخصیتی پیامبر کم‌کاری داشته‌اند.

به گزارش ایلنا، محسن اسلام‌زاده در رابطه با ضرورت برگزاری جشنواره فیلم وحدت اسلامی که برای نخستین بار برگزار می‌شود؛ گفت: مقوله وحدت یکی از مهم‌ترین مسائلی است که متاسفانه ما مسلمان‌ها به دلیل حجمه رسانه‌ای که استعمارگران و غربی‌ها برای اختلاف افکنی بین ما تدارک دیده‌اند، فراموش کرده‌ایم. مدت هاست که آن‌ها برای اختلاف افکنی بین مسلمانان برنامه ریزی می‌کنند، چون می‌خواهند بدین شکل به اسلام ضربه بزنند. برای همین، تبیین و ترویج وحدت بسیار مهم است.

وی ادامه داد: بنده به عنوان یک مستندساز که در شمال آفریقا و کشورهای غرب آسیا کارهایی را انجام داده‌ام، مهم‌ترین ابزار دست استعمارگران را رسانه‌ها می‌دانم. زیرا به وسیله رسانه هر کدام از ما را به گونه‌ای متفاوت برای یکدیگر معرفی می‌کنند. به عنوان مثال به برادران جوان اهل سنت می‌گویند ایرانیان مشرک هستند چون امام حسین یا امام علی را می‌پرستند، به شیعیان می‌گویند آن‌ها تکفیری‌اند و به دنبال کشتن شما هستند. بزرگ‌ترین دروغی که می‌گویند این است که اهل سنت محب اهل بیت نیستند. من در دیداری که بچه‌های فیلم ساز خدمت مقام معظم رهبری رفته بودند، حضور داشتم. در آنجا بود که آقا فرمودند کار رسانه‌ای یک جهاد است، در عرصه رسانه کار کردن یک جهاد است.

اسلام‌زاده تاکید کرد: چرا؟ چون جنگ، جنگ رسانه‌ای است. در این میان کسانی که در رابطه با این موضوعات کار می‌کنند باید تشویق شوند. این نوع فیلم‌ها باید مورد توجه قرار بگیرند تا فیلم سازان جوان برای ساخت فیلم‌هایی با این موضوعات ترغیب شوند و بر روی این دسته از فیلم‌ها کار کنند. به همین دلیل بنده از اینکه بالاخره این جشنواره برگزار شد خیلی خوشحال شدم و به نظرم در زمان خوبی هم برگزار شد. چون خودم در این حوزه کار می‌کنم می‌دانم که حالا وقت برگزاری این جشنواره بود، زیرا امروز فیلمسازان و کسانی که این دغدغه را داشتند کارهای خوبی در این زمینه در جاهای مختلف ساخته‌اند.

این مستندساز در رابطه با اینکه مسلمانان باید در چنین شرایطی روی اشتراکاتشان و اتحادشان تمرکز داشته باشند؛ افزود: ما هنوز رسول گرامیمان که ادعای پیروی از ایشان را داریم نشناخته‌ایم و من نمی‌دانم در روز حساب چگونه می‌خواهیم پاسخگو پروردگار باشیم. ما حقیقتا پیامبر اسلام را دوست داریم اما او را نمی‌شناسیم. به نظرم باید تلاش بیشتری انجام دهیم تا سیره پیامبرمان را بشناسیم و به دنیا معرفی کنیم، زیرا دین اسلام یک دین اجتماعی و سیاسی است نه فردی. اما ما هیچ‌شناختی نداریم و برای همین است که خیلی راحت بازی می‌خوریم.

اسلام‌زاده ادامه داد: با این اوضاع آشفته‌ای که جهان اسلام دارد و عمل نکردن به توصیه‌های ایشان، ما چگونه می‌خواهیم خدمت ایشان پاسخگو باشیم. یکی از رسالت‌های مهم نشان دادن چهره رحمانی رسول اکرم است و همچنین حرکت بسوی بزرگ‌ترین دغدغه ایشان که همانا وجود امت متحد و واحد اسلامی است.

اولین جشنواره بین‌المللی فیلم وحدت اسلامی به دبیری هاشم میرزا خانی همزمان با هفته وحدت ۲۵ الی ۲۷ آذر ماه در تهران برگزار می‌شود.

کد خبر : ۴۳۷۱۶۳