خبرگزاری کار ایران

معرفی برگزیدگان مسابقه کتابخوانی با حضور مریم نشیبا

آیین اختتامیه و معرفی برگزیدگان مسابقه کتابخوانی"پدر عشق و پسر"عصر جمعه ۵ آذر با حضور مریم نشیبا گوینده ومجری رادیو و ۷۰۰ دانش آموز پایه چهارم، پنجم و ششم ابتدایی در فرهنگ سرای ارسباران برگزارشد.

به گزارش ایلنا، دراین مراسم ابتدا امیرعلی یادگاری قاری نوجوان آیاتی از قرآن کریم را قرائت کرد. پس از آن محسن سلیمانی مدیر فرهنگی هنری منطقه ۳ و رییس فرهنگ سرای ارسباران با اشاره به جمعی از نوجوانان حاضر در سالن گفت: همه به خاطر شما دور هم جمع شدیم و این شوق حضور از زمان مسابقه تا به حال برای ما انرژی بخش بوده است.

محسن سلیمانی در ادامه خاطر نشان کرد: برنامه‌های نقش قلم، نمایشگاه تخصصی کتاب، نمایشگاه پوسترکتاب با آثاری از محمداردلانی طراح و گرافیست و مسابقه بزرگ کتابخوانی با عنوان «پدرعشق وپسر» اثر مهدی شجاعی با موضوع واقعه کربلا با حضور ۶۸۴ دانش آموز دختر و پسر، نمایش خیابانی، رونمایی ۱۲ کتاب دفاع مقدس از ویژه برنامه‌هایی بود که درطول «هفته کتاب و کتابخوانی» با بیش از ۱۲۰۰۰مخاطب به همت مدیریت فرهنگی هنری منطقه ۳ برگزار شد.

محسن سلیمانی در خاتمه تاکیدکرد: «باید لذت کتابخوانی را به کودکان بچشانیم» و کودکان و نوجوانان نیز با مطالعه ویادگیری و دوستی با کتاب در مسیر زندگی به اهداف و موفقیت‌های بیشتری دست می‌یابند.

سلیمانی همچنین از طرح «اهدای کتاب به همسایگان» گفت: طرحی که برای احترام به همسایگان و اجرای سنت پسندیده هدیه دادن در هفته کتاب و کتابخوانیدر بیش از ۱۰محله از منطقه سه به اجرا درآمدکه با استقبال شهروندان مواجه شد.

شاهنامه‌خوانی با حضور صادق ورمزیار پژوهشگر و شاهنامه‌خوان با داستان «جنگ ایرانیان با تورانیان» بخش دیگر این مراسم بود.

قصه‌خوانی مریم نشیبا؛ گوینده‌ای که هرکدام از ما خاطراتی را با قصه‌هایش و صدای ماندگارش در صندوقچه تجربه هایمانداریم. وی در کنار کودکان و نوجوانان حاضر بر روی سن خیلی صمیمی مثل موقعی که مادری برای بچه‌اش قصه می‌گوید با صدایی نرم وآهنگی مهربان قصه گفت آن زمان شعر خاطره انگیز و به یاد ماندنی «گنجشک لالا، سنجاب لالا، آمد دوباره، مهتاب لالا»؛ شعری ماندگار از مصطفی رحمان دوست از خاطر همه ما گذشت.

مریم نشیبا متولد سال ۱۳۲۵ آموزگار و گوینده رادیو وتلویزیون، لیسانس جغرافیای اقتصادی است. وی از سال ۱۳۵۷ گویندگی رادیو و تلویزیون را آغاز کرد و همکاری با برنامه‌های روزانه و هفتگی و اجرای برنامه شب به خیر کوچولو را به صورت شبانه از سال۱۳۶۹ پی گرفت. او اجرای برنامه گلبانگ از رادیو ایران، مجموعه صداهای ماندگار، روز نوروز را نیز برعهده داشت.

در پایان ۲۰ برگزیده مسابقه کتابخوانی مورد تقدیر قرار گرفتند.

کد خبر : ۴۳۲۴۸۷