خبرگزاری کار ایران

جایزه بزرگ جشنواره لیدز به فیلم کوتاه «سکوت» تعلق گرفت

فیلم کوتاه «سکوت» به کارگردانی مشترک علی عسگری و فرنوش صمدی با دریافت جایزه بزرگ جشنواره لیدز برای دومین بار به آکادمی اسکار معرفی شد.

به گزارش ایلنا، سی امین جشنواره لیدز در کشور انگلستان یکی از مهمترین جشنواره‌های فیلم اروپاست. این فستیوال از معدود جشنواره‌هایی‌ست که هر ساله فیلم منتخب  خود را به آکادمی اسکار معرفی می‌کند. این جشنواره امسال جایزه بزرگ خود را به فیلم کوتاه سکوت به کارگردانی مشترک علی عسگری و فرنوش صمدی اهدا کرد.

این فیلم به زبان‌های کردی، انگلیسی و ایتالیایی ساخته شده و در خلاصه داستان آن آمده: فاطیما باید خبری که از دکتر شنیده برای مادرش ترجمه کند ولی او به جای این کار سکوت اختیار می‌کند.

«سکوت» پس از اولین اکرانش در بخش مسابقه جشنواره کن ٢٠١٦ تا به امروز موفق به حضور در جشنواره‌های معتبر متعددی شده و جوایز بسیاری از این جشنواره‌ها دریافت کرده است. این در حالیست که  فیلم چندی پیش در بخش بین‌الملل جشنواره فیلم کوتاه حضور داشت و مورد بی‌مهری داوران و مسولان این جشنواره قرار گرفت و به فیلمسازان ایرانی آن که به نمایندگی ایتالیا و فرانسه در این جشنواره حضور داشتند نیز کارت جشنواره داده نشد.

ولنتینا کارنلوتی و فاطیما الاکس بازیگران فیلم کوتاه «سکوت» هستند.

کد خبر : ۴۳۱۲۴۴