خبرگزاری کار ایران

دیدار شورای مرکزی پخش‌کنندگان سینما با ایوبی

اعضای شورای مرکزی پخش کنندگان سینمای ایران در نشستی با رییس سازمان سینمایی، مسایل و مشکلات حوزه اکران را بررسی کردند.

به گزارش  ایلنا، در نشست صبح سه شنبه ۲۷ اردیبهشت، که با حضور «حبیب ایل بیگی»، معاون معاون نظارت وارزشیابی سازمان سینمایی، «علی سرتیپی» رییس کانون پخش کنندگان سینمای ایران، «بیژن امکانیان» نایب رییس، «اصغر بانکی» خزانه دار، «ناصر شعبانی» بازرس و مرتضی شایسته و حبیب اسماعیلی به عنوان عضو و در دفتر رییس سازمان سینمایی برگزار شد حاضران جلسه به بیان مشکلات و معضلاتی که در حوزه سینمای ایران در جریان است پرداختند و ضمن تاکید بر کنار گذاشتن اختلافات و حفظ همبستگی و وحدت، پرداختن به منافع عمومی سینما را اولویت کاری خود دانستند.

«حجت الله ایوبی» با تبریک به دست اندر کاران پخش سینمای ایران و تلاش مجدانه آن‌ها در اکران عمومی مناسب که باعث فروش و رونق سینما در سال جاری شده است با بیان اینکه حضار دراین جلسه صاحب تجربه و سابقه در سینما و مهم‌تر از آن امین ومعتدل هستند، از همبستگی و وحدت به وجود آمده در این حوزه تقدیر و تشکر کرد و خواستارهمیاری برای حل مشکلات اکران و نمایش با همکاری و همیاری همه صنوف و دست اندرکاران این حوزه شد.

وی با بیان اینکه در حلقه‌های دیگر مربوط به سینما مثل ساخت و تولید، برنامه ریزی برای حل مشکلات در حال انجام است، بر ادامه کمک به چرخه فروش با شفاف سازی و رعایت اصول حرفه‌ای تاکید کرد.

حجت الله ایوبی با اشاره به عزم جدی سازمان سینمایی در بحث آموزش و به روز شدن در سینما گفت: مدرسه ملی سینمای ایران آمادگی دارد تا جوانان علاقه‌مند در حوزه پخش و اکران را که به زبان خارجی تسلط دارند با تایید و معرفی دفا‌تر پخش و اکران مورد تعلیم و آموزش لازم قرار دهد.

حفظ و گسترش مخاطبان سینما، برنامه ریزی مناسب و تنوع در دوره‌های اکران برای جذب بخش بیشتری از مردم برای فیلم دیدن در سالن‌های سینما و تامین سلایق مختلف مردم با انتخاب مناسب فیلم‌های متقاضی اکران و برنامه ریزی با هدف تأمین منافع کلی سینما، از جمله نکاتی بود که در این نشست مورد تاکید رییس سازمان سینمایی قرار گرفت.

ایوبی در پاسخ به سوال اعضای شورا مبنی بر تمایل سازمان سینمایی بر اکران فیلم‌های خارجی گفت: این امر با توجه به کمبود فضا و سالن برای اکران فیلم‌های ایرانی در اولویت نمی‌باشد، با این وجود مسئله اکران فیلم‌های خارجی و اتخاذ تصمیم مناسب در دست بررسی است.

در ادامه «علی سرتیپی» از اقدامات و صبوری رییس سازمان سینمایی برای ایجاد وحدت وهمدلی، قدردانی و از اینکه کانون پخش مورد توجه جدی سازمان سینمایی قرار گرفته است ابراز خرسندی و تقدیر کرد.

وی همچنین مراتب قدردانی کانون پخش را از عضویت نماینده‌ای از سوی کانون در شورای صنفی نمایش اعلام، و این امر را سرفصل دوران جدیدی در رونق اکران سینما‌ها تلقی کرد.

بحث حمایت از پخش کنندگان، پخش و اکران فیلم‌های ایرانی در خارج از کشور، آموزش نیروهاو آشنایی با متد‌های جدید پخش در دنیا، همفکری بخش‌های مختلف سازمان سینمایی از جمله حوزه‌های حمایتی با پخش کنندگان برای ساخت فیلم‌هایی که بتواند کمک بیشتری به چرخه اکران سینما بکند از جمله خواسته‌های اعضای شورای مرکزی کانون پخش کنندگان از مسئولین سازمان سینمایی بود.

در پایان این نشست، اعضای شورای مرکزی کانون پخش کنندگان سینمای ایران از سیاست‌های سازمان سینمایی در ایجاد فضای همدلی و صمیمیت در صنوف مختلف سینمایی تقدیر و تشکر کردند.

کد خبر : ۳۷۲۱۱۹