خبرگزاری کار ایران

پخش برنامه کانال‌های پویا و نهال آغاز شد

دوشنبه 30 فروردین ماه همزمان با سالروز میلاد با سعادت امام جواد (ع) کانال‌های «پویا» و «نهال» شبکه کودک به‌طور رسمی پخش برنامه متناسب به دو گروه سنی را آغاز کردند.

به گزارش ایلنا، مدیرشبکه کودک درباره این دو کانال تخصصی ویژه خردسال و کودک گفت: پخش برنامه‌های این شبکه با هویت و شکل بصری جدید همزمان با سالروز میلاد امام جواد (ع)، که در کودکی به مقام امامت رسیدند از امروز آغاز می‌شود.

محمد سرشار تشریح کرد: این برنامه‌ها از ساعت 8 تا 14 با لوگوی «پویا» ویژه خردسالان و از ساعت 14 تا 22 با لوگوی «نهال» ویژه کودکان از شبکه کودک روی آنتن می‌رود.

سرشار یادآور شد: تغییرات محتوایی و ظاهری شبکه کودک بر اساس مطالعات و بررسی‌ها در خصوص گرایش‌ها و نیازهای گروه سنی خردسال، کودک و نوجوان صورت گرفته است.

او افزود: بنابراین بررسی‌ها، قالب برنامه‌های خردسال 7 دقیقه‌ای، برنامه کودک 12 دقیقه‌ای و نوجوان 22 دقیقه‌ای در نظر گرفته شده و اولویت پخش برنامه‌ها بر اساس تولیدات داخلی متناسب با فرهنگی دینی و بومی کشور است.

مدیر شبکه کودم تخصصی شدن شبکه‌ها و هدف گذاری آموزشی و تربیتی را در دستور برنامه سازی های شبکه کودک دانست و گفت: برنامه‌های این شبکه در بسته‌های 15 تایی در نظر گرفته شده است و از این پس تلاش می‌شود برنامه‌ها با موضوع‌های سطح بندی شده در زمان بندی‌های مشخص روی آنتن برود. 

شبکه کودک از مهر پارسال به صورت آزمایشی پخش برنامه‌های خود را آغاز کرده بود.

کد خبر : ۳۶۲۷۶۶