خبرگزاری کار ایران

مرتفع‌ترین لوکیشن سینمای ایران متعلق به کدام فیلم است؟

یکی از فیلم‌های حاضر در سی و چهارمین دوره جشنواره فیلم فجر در دامنه دماوند ساخته شده است.

به گزارش ایلنا، سینا سعیدیان (تهیه‌کننده فیلم اینجا کسی نمی‌میرد) در آستانهٔ سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر درباره شرایط خاص تولید این فیلم گفت: منتظر فرصتى بودم که بتوان یک اثر سینمایى مستقل با قصه‌اى متفاوت و با شرایط تولیدى کم هزینه با توجه به بودجه‌ى کاملا شخصى ساخت و زمانى که فیلمنامه نقطه صفر (نام اولیه فیلمنامه) را مطالعه کردم طی جلساتى که به اتفاق هسته مرکزى این فیلم متشکل از بهار کاتوزى (نویسنده) و حسین کندرى (کارگردان) در بهمن ماه ٩٣ داشتیم به پیش تولید رسیدیم. حسین کندری درکنار کارگردانی مدیریت فیلمبردارى پروژه را نیز برعهده داشت. مطمئنا سینماگران اهل فن مطلع هستند مدیریت کردن این دو بخش درکنار هم آن هم براى یک فیلمساز فیلم اولى کاری‌ست بس دشوار! و تنها از عهده‌ى یک فیلمساز توانمند برمى‌آید.

وی در ادامه با اشاره به لوکیشن فیلم که در ارتفاعات قله دماوند فیلمبرداری شده است؛ افزود: به پیشنهاد من لوکیشن فیلم را در منطقه رینه لاریجان و زیر قله دماوند انتخاب کردیم. کار کردن در آن شرایط آب و هوایى و بدون امکاناتى نظیر آب و برق شرایط تولید را سخت‌تر می‌کرد. تمامى لوکیشن‌هاى فیلم با مدیریت و طراحی امیرحسین دوانی در زمان پیش تولید ساخته شد. به تعبیرى می‌توان گفت ما مرتفع‌ترین فیلم سینماى ایران را ساخته‌ایم و قطعا بدون همراهى تک تک عوامل فیلم این اتفاق میسر نمى‌شد.

این تهیه‌کننده جوان در ادامه افزود: ایمان دارم با توجه به امکاناتى که در اختیار گروه بوده و همین طور مدت زمانى که ساخت فیلم طول کشید، خروجى خوبی داشتیم و از ماحصل کار رضایت داریم. امیدوارم مخاطبین هم با فیلم ارتباط برقرار کنند. ما اولین فیلم بلند سینمایى هستیم که در ایران با دوربین بلک مجیک اورسا فیلمبردارى کردیم که به نوبه‌ى خودش منحصربفرد است.

سعیدیان افزود: تمام تلاش این گروه جوان در راستاى ارائهٔ اثرى متفاوت در سینماى ایران بوده و امیدواریم رضایت مخاطب و همین‌طور هیئت داوران جشنواره را جلب کند. «اینجا کسى نمى‌میرد» در بخش «هنر و تجربه» سی و چهارمین جشنواره فیلم فجر امسال حضور دارد.

کد خبر : ۳۴۱۲۲۵