خبرگزاری کار ایران

قم میزبان جشنواره سلمان‌فارسی می‌شود

اولین جشنواره ملی سلمان فارسی با سخنرانی آیت‌الله مکارم شیرازی، پنج شنبه هفته جاری به میزبانی شهر قم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا در قم، عبدالله عظیمی صبح امروز (24 آذر ماه) در نشست خبری اولین جشنواره ملی سلمان فارسی، با گرامیداشت هفته پژوهش به ارائه گزارشی از نخستین جشنواره سلمان فارسی پرداخت و گفت: پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) در سال ۱۳۵۹ و با عنوان اولین مرکز تحقیقاتی در علوم اسلامی در قم به فرمان امام خمینی(ره)  تشکیل شد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم اسلامی امام صادق(ع) با بیان اینکه این مرکز در سال ۱۳۹۲ موفق به اخذ مجوز پژوهشگاه شده است؛ گفت: عمده خدمات این پژوهشگاه به نیروهای مسلح است.

عظیمی گفت: محورهای جشنواره سلمان فارسی فقه، کلام، ادیان، فلسفه، عرفان، اخلاق، اندیشه سیاسی و ... است که در فراخوان تحقیقاتی عنوان شده است.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم انسانی امام صادق(ع)، گسترش پژوهش در سطح نیروهای مسلح در علوم انسانی و اسلامی، ارتقاء سطح تبلیغات در نیروهای مسلح، برقرار کردن رقابت سالم بین مراکز نیروهای مسلح در حوزه کیفی، شناسایی استعدادهای برتر، جلوگیری از موازی کاری در پژوهش، ایجاد همکاری متقابل در نیروهای مسلح، اجرای منویات مقام معظم رهبری در رابطه با ایجاد تحول در علوم انسانی و اسلامی و تولید علم در فلسفه مضاف را از جمله اهداف جشنواره سلمان فارسی برشمرد.

وی گفت: برای رسیدن به این اهداف، گام‌های زیادی مانند برگزاری جلسات متعدد با حضور پژوهشگران، الگوگیری از سایر جشنواره‌ها، استقرار ستاد برگزاری جشنواره و اعلام عمومی در تهران و قم برای برگزاری این جشنواره صورت گرفته است.

عظیمی اظهار داشت: بعد از انجام این فعالیت فراخوان مقاله شد و ۲۷۸ اثر در حوزه علوم اسلامی و انسانی در سطح نیروهای مسلح به دبیرخانه این جشواره ارسال و با ارزیابی صورت گرفته؛ ۲۰۳ اثر در چهار سطح عالی تا قابل تقدیر برگزیده و در نهایت ۱۶اثر انتخاب شد.

معاون پژوهشی پژوهشگاه علوم اسلامی گفت: ۲۶ آذر این جشنواره در قم و در مدرسه علمیه امام موسی کاظم(ع) برگزار خواهد شد.

عظیمی افزود: در این جشنواره آیت الله مکارم شیرازی و حجت الاسلام صفایی رئیس دفتر عقیدتی ستاد کل قوا سخنرانی خواهند کرد و حجت االاسلام و المسلمین سعیدی درباره جشنواره سلمان فارسی گزارش خواهد داد.

کد خبر : ۳۲۹۹۶۹