خبرگزاری کار ایران

نوید گوهری به ایلنا خبر داد؛

اجرای آثار آهنگسازان معاصر ایرانی در آذرماه

نوید گوهری از اجرای آثار آیدین صمیمی مفخم و هوشیار خیام در کنسرت آذماه ارکستر نیلپر خبر داد و گفت به زودی تغییراتی در ساختار اداری و اجرایی ارکستر ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ نوید گوهری(رهبر ارکستر نیلپر) درباره فعالیت‌های فعلی ارکستر نیلپر به خبرنگار ایلنا گفت: بعد از کنسرتی که با همکاری سفارت آلمان برگزار شد؛ ما مدتی استراحت داشتیم و قرار است در آذرماه کنسرت جدیدمان روی صحنه برود.

او ادامه داد: در این کنسرت محوریت ما اجرای آهنگسازان معاصر ایرانی است و تاکنون دو قطعه کنسرتو پیانو برای ارکستر ما نوشته شده است. هوشیار خیام و آیدین صمیمی مفخم دو آهنگسازی هستند که به ارکستر نیلپر قطعه دادند.

نوید گوهری همچنین از تغییراتی در ارکستر نیلپر خبر داد و گفت: به زودی تغییراتی در ساختار اداری و اجرایی ارکستر شکل می‌گیرد که این تغییرات موجب خواهد شد تا ما برنامه شش یا یک ساله خود را به‌طور منظم تنظیم کنیم یا بتوانیم اجراهایی در شهرستان‌ها برای ارکستر در نظر بگیریم.

رهبر ارکستر نیلپر درباره اینکه آیا قصد ضبط قطعات آهنگسازان معاصر ایرانی و انتشار آن دارد؟ توضیح داد: ما یک ارکستر خصوصی هستیم و طبیعی‌ست که برای ضبط و انتشار آلبوم نیاز به اسپانسر داشته باشیم. تاکنون هم با چند ناشر صحبت کردیم اما چون ناشرین آثار را به طور ضبط شده تحویل می‌گیرند؛ در ضبط اثر مشارکتی نخواهند داشت.

وی افزود: البته در این رابطه با آقای صدیقی هم صحبت کردیم ولی متاسفانه چون ایشان فعلا درگیر تورهای اروپایی کوارتت کاسته و سفرهای خود هستند؛ فرصت نشده تا صحبت کاملی داشته باشیم. مطمئنا ما از همکاری با هرمس بسیار خوشحال خواهیم شد اما بعد از جلسه‌ای با آقای صدیقی و بررسی شرایط می‌توانیم به نتیجه برسیم.

گوهری در پاسخ به این سوال که آیا ارکستر نیلپر تحت نظارت سازمان بزرگ ارکستر قرار گرفته است یا خیر؟ بیان کرد: طبق صحبت‌هایی که با آقای رهبری شده بود؛ قرار داشتیم تا ارکستر نیلپر تبدیل به ارکستر مخصوص موسیقی معاصر شود و با همکاری بنیاد رودکی زیر نظر سازمان بزرگ ارکسترها قرار بگیرد. با توجه به شرایط فعلی و مشکلات مالی که برای خود ارکستر سمفونیک تهران هم پیش آمده؛ بنیاد رودکی توانایی چنین کاری را ندارد. البته همچنان روابط ما و آقای رهبری و بنیاد رودکی خوب است و قطعا با هم تعامل خواهیم داشت.

کد خبر : ۳۲۰۰۲۶