خبرگزاری کار ایران

در مراسم روز ملی سینما مطرح شد:

ایوبی: محکومیم که امیدوار باشیم

ایوبی گفت: حرف‌های شما را می‌شنویم؛ کاستی‌ها را جبران می‌کنیم و سینما را با یکدیگر پیش می‌بریم و ما محکومیم که امیدوار باشیم و این راه را با یکدیگر پیش می‌بریم.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت الله ایوبی رییس سازمان سینمایی پنجشنبه شب 19 شهریور در مراسم روز ملی  سینما در مجموعه سعد آباد گفت: این جشن، جشن سینماگران است و خوشحالم که هستید. همچنان امیدوار باشید اگر سال گذشته با تردید می‌گفتم که باید امیدوار بود امروز با اطمینان می‌گویم روزهای بهتری در پیش روی ما با همدلی شما است.

وی افزود: به دوستان خانه سینما به دلیل برگزاری جشن‌های خوب خانه سینما تبریک می‌گویم؛ قرار بود نشست نقد و بررسی خود را برگزار کنیم اما به دلیل جشن‌های خانه سینما این نشست‌ها به تعویق افتاد.

رییس سازمان سینمایی تاکید کرد: حرف‌های شما را می‌شنویم؛ کاستی‌ها را جبران می‌کنیم و سینما را با یکدیگر پیش می‌بریم و ما محکومیم که امیدوار باشیم و این راه را با یکدیگر پیش می‌بریم.

سیدرضا میرکریمی دبیر بخش بین الملل جشنواره فیلم فجر نیز در این مراسم گفت: از ایوبی به دلیل ادبیات محترمانه‌ای که در سینما به کار بردند تقدیر می‌کنیم البته توقع نداریم کارهای زیربنایی جدی از سوی وزارت ارشاد اتفاق بی‌افتد و این امر نیازمند عزم جدی است که باید برگرفته از باور به فرهنگ باشد.

وی ادامه داد: اگر باور نباشد صله دادن‌ها کم اثر است. امروز اگر در آمریکا قرار باشد بین هالیوود و پنتاگون یکی را انتخاب کنند قطعا هالیوود انتخاب می‌کنند پس آیا غرب از ما فرهنگ دوست‌تر است؟ بحث هزینه و فایده است آن‌ها مسیرهای رسیدن به هدف‌های ملی را از مسیرهای کم هزینه انتخاب کنند و عرصه فرهنگ کم هزینه است.

مدیرعامل خانه سینما افزود: باور کنیم که بسیاری از سردرگمی‌ها و مشکلات مزمن سیاسی و اقتصاد و امنیت ملی ناشی از کم کاری‌های فرهنگی تاریخی است و مسیرهای کم هزینه‌ای از جمله سرمایه گذاری در عرصه فرهنگ وجود دارد.

کد خبر : ۳۰۴۱۸۵