خبرگزاری کار ایران

مراسم افتتاح نمایش «چشم در برابر چشم» برگزار شد:

بهاره رهنما: گذشت آمنه از قصاص خیلی عجیب است

آمنه بهرامی‌نوا، قربانی اسیدپاشی با انتشار فایل صوتی اظهار امیدواری کرد در جامعه‌ای زندگی کنیم که به دولت و قانون نیاز نباشد و تک تک ما انسان‌های شایسته‌ای باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «چشم در برابر چشم» به کارگردانی نازنین سهامی‌زاده، شب گذشته پنجشنبه – 4 تیر ماه – با حضور خانواده آمنه بهرامی‌‌نوا، قربانی اسیدپاشی، سید عباس سجادی، مدیر فرهنگسرای نیاوران و علاقه‌مندان به هنر نمایش افتتاح شد.

همچنین بهاره رهنما، هنرمند سینما، تئاتر و تلویزیون و آمنه بهرامی‌نوا؛ قربانی اسیدپاشی که این نمایش براساس زندگی او روی صحنه رفته است با انتشار فایل صوتی با حاضران در مراسم افتتاحیه همراهی کردند.

آمنه بهرامی که برای پیگیری‌های درمانی به خارج از کشور سفر کرده است، ضمن ابراز تاسف از اینکه نتوانست در مراسم افتتاح نمایش «چشم در برابر چشم» حضور یابد گفت: امیدوارم با دیدن نمایشی که بر اساس زندگی من روی صحنه می‌رود کمی به فکر بروید. امیدوارم روزی برسد که در ایران عزیز با دولت و قوانین کاری نداشته باشیم و هر یک از ما خوب زندگی کنیم و دیگر شاهد آسیب‌های اجتماعی نظیر اسیدپاشی نباشیم. انسان‌های شایسته‌ای باشیم که اجتماع شایسته‌ای را بوجود می‌آورند و بتوانیم با امنیت در ایران عزیز زندگی کنیم.

او افزود: امیدوارم با دیدن این نمایش قدر سلامتی‌ خود را بیشتر بدانید و به این نکته توجه کنید که آسیب‌رساندن به یک هم‌نوع چقدر دردناک است.

در ادامه پیام صوتی، این قربانی اسیدپاشی از حاضران در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران تشکر کرد و گفت: به خاطر این نمایش از کارگردان تشکر می‌کنم چون وقتی کار را دیدم متوجه شدم لحظه لحظه آن براساس گفته‌های خودم روی صحنه رفته و از اینکه گروه موفق شد نمایش را در یکی از سالن‌ها اجرا کند بسیار خوشحالم.

بهاره رهنما: آمنه بهرامی از آسیب‌های مهیب اجتماع بود که زود فراموش شد

بهاره رهنما نیز ضمن ابزار خرسندی از این حرکت فرهنگی برای آگاهی بخشی بیشتر درباره یک آسیب اجتماعی جدی اظهار کرد: شهر ما مثل بسیاری از کلانشهرهای دنیا حافظه کوتاه مدتی دارد و اتفاقاتی که گاهی به نظر بسیار بزرگ، مهیب، تراژیک و اثرگذار می‌آیند به سرعت از حافظه همه ما پاک می‌شوند. آمنه بهرامی متاسفانه یکی از این اتفاقات بود. یکی از دختران این شهر که برایش اتفاق عجیبی رخ داد. اتفاقی که امکان داشت برای هر یک از ما دختران و زنان این شهر رخ دهد. اتفاقی که بر اثر سهل‌انگاری، کینه، بیماری روحی یا بدخواهی به سادگی رخ داد ولی روح و جسم یک زن، اطرافیانش و وجدان عمومی جامعه را خدشه‌دار کرد. اما برای چه مدتی؟

این هنرمند افزود: چیزی که باقی ماند برای خود آمنه باقی ماند که همیشگی است. به نظرم حتی این مسئله برای اطرافیان او ساده‌تر باشد و بعد از مدتی فراموش کنند اما برای خودش بسیار سخت خواهد بود. گذشت آمنه از قصاص خیلی عجیب است؛ اصلا وقتی فکر می‌کنم نمی‌توانم خودم را جای آمنه قرار دهم و بگویم که کار صحیحی انجام داد یا نه.

رهمنا خاطرنشان کرد: خوشحالم به عنوان حامی در کنار کار حضور دارم و امیدوارم حرکت‌های فرهنگی از این دست برای آمنه امید، معجزه و برکت به همراه داشته باشد که دور از ذهن نیست.

نمایش «چشم در برابر چشم» نوشته سیاوش حیدری و کارگردانی نازنین سهامی‌زاده هر شب ساعت 21 در سالن گوشه فرهنگسرای نیاوران روی صحنه می‌رود.

کد خبر : ۲۸۶۳۱۳