خبرگزاری کار ایران

داریوش مودبیان با «گلگشت در گلستان» می‌آید

asdasd
کد خبر : ۲۸۵۷۱۶

داریوش مودبیان از برگزاری کارگاهی با عنوان «گلگشت در گلستان» و نگارش نمایش‌نامه‌ای با همین عنوان برای اجرای صحنه‌ای خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، داریوش مودبیان با اعلام این خبر اظهار کرد: کارگاه‌های چخوف خوانی با عنوان «از متن تا نمایش» آغاز شده و ثبت‌نام رو به پایان است. ما در این کارگاه‌ها اصول بازیگری را بر پایه خوانش متون چخوف دنبال می‌کنیم که سرانجام به اجرای نمایشی خواهد رسید.

این کارگردان و مترجم ادامه داد: همچنین از دو هفته آینده کارگاهی با عنوان «گلگشت در گلستان» را آغاز می‌کنیم که حاصل سالها تحقیق من در کتاب گلستان سعدی است. در پایان دوره کارگاهی که برگذار خواهد شد به نمایش‌نامه‌ای با همین عنوان می‌رسیم که یک خط داستانی قابل جابجایی دارد و برای اجرا در مهرماه آماده می‌شود.

مودبیان خاطرنشان کرد: تعابیری که سعدی شیرازی در گلستان به کار می‌گیرد، وزن اشعار و چگونه نمایشی شدن یا اقتباس برای نمایش‌نامه نیز از جمله اهداف این دوره کارگاهی است.  

این هنرمند درباره سالن مورد نظر خود برای اجرا گفت: سالن استاد انتظامی در خانه این هنرمند طراحی شده که فضایی کارگاهی را در اختیار می‌گذارد و 58 نفر ظرفیت دارد. به دلیل کیفیت سالن، قطعا ترجیح من کار کردن در این مجموعه خواهد بود چون در مقایسه با سالن‌های خصوصی بی‌کیفیتی که این روزها فعال شده‌اند از شرایط مناسب‌تری برخوردار است.

او تصریح کرد: در یکی از این سالن‌های به اصطلاح خصوصی تماشاگران را روی نیمکت‌های چوبی می‌نشانند که من بعد از ده دقیقه خسته شدم و تحمل دنبال کردن نمایش تا پایان بسیار سخت بود. متاسفانه این محل‌ها در خانه‌های مسکونی ایجاد شده و شما پرژکتورهای آویزان از سقف را بیشتر از بازیگر روی صحنه می‌بینید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز