خبرگزاری کار ایران

تمدید اجراهای "گورفالو" و رونمایی از نمایش‌نامه "سقراط"

تمدید اجرای نمایش «گورفالو»، رونمایی از نمایش‌نامه «سقراط» و تاریخ دقیق آغاز نمایش «مثل ماه برای آسمان» سه خبر از هنرهای نمایشی هستند.

به گزارش ایلنا، نمایش «گروفالو» به کارگردانی سیدآرش شریف‌زاده که در فرهنگسرای ابن سینا روی صحنه است؛ تا ۱۳ خرداد تمدید شد.

این نمایش که نوشته بهرام جلالی‌پور است؛ براساس داستانی از جولیا دونالدسون شکل گرفته و اشعار آن را مهدی فرشیدی سپهر کارگردان و بازیگر تئاتر کودک و نوجوان تنظیم کرده است.

«گروفالو» با بازی آرش شریف زاده، سعید حاجی میری، مژگان منتصریان، آرزو یعقوبی و مصطفی دارابی هر روز ساعت ۱۶ در فرهنگسرای ابن سینا اجرا می شود.

این نمایش هفت جایزه از دومین جشنواره تئاترشهر، هفت جایزه از جشنواره کودک عسلویه، سه جایزه از جشنواره بین‌المللی کودک و نوجوان همدان و جوایز جشنواره تونس را از آن خود کرده است.

این اثر نمایشی داستان بچه موش خیالباف و تنبلی را نمایش می‌دهد که پدر و مادرش نقشه‌ای می‌کشند که او خود به جنگل رفته و غذایش را خودش پیدا کند. در راه روح پدربزرگ به کمکش می‌آید تا او را از شر حیوانات درنده نجات دهد. اما در این میان اتفاقات خیلی عجیبی برایش می افتد که دیدنی است.

نمایش‌نامه"سقراط" رونمایی شد

نمایش «سقراط» کاری از گروه تئاتر شایا در صدمین اجرای خود که مصادف با روز بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی بود، به یاد این شاعر بلندآوازه تقدیم شد.

حمیدرضا نعیمی، نویسنده و کارگردان نمایش «سقراط» صدمین اجرای این نمایش را که همزمان با روز بزرگداشت فردوسی بود، به یاد این حماسه‌سرای ادبیات پارسی تقدیم کرد.

همچنین کتاب «سقراط» در این روز رونمایی شد. این کتاب شامل نمایشنامه «سقراط» به دو زبان فارسی و انگلیسی به همراه عکس‌ها و دیالوگ‌های ماندگار نمایش و معرفی عوامل نمایش است و از یکشنبه 27 اردیبهشت‌ماه در کتابفروشی‌های تهران و شهرستان توزیع می‌شود.

کتاب «سقراط» در 186 صفحه، تمام گلاسه و با قطع رقعی، به همت فرهنگسرای میردشتی، ناشر کتاب‌های نفیس، خطی و هنری و برگزیده جشنواره‌های مختلف صنعت چاپ و نشر و کتب نفیس، منتشر شده است.

نمایش «سقراط» روز جمعه یکم خردادماه به اجراهای خود پایان می‌دهد. این نمایش در سه سال متوالی با صد اجرا، بیش از هشتاد هزار تماشاگر داشته و به این ترتیب جزو پرمخاطب‌ترین نمایش‌های یک دهه‌ی اخیر ایران است.

این نمایش تا جمعه یکم خردادماه، هر شب ساعت 18:30 در تالار وحدت روی صحنه می‌رود.

«مثل ماه برای آسمان» از پنج خرداد آغاز می‌شود

نمایش «مثل ماه برای آسمان» نوشته سید حسین فدایی حسین و کارگردانی کورش زارعی همراه با موسیقی عماد توحیدی از ۵ خرداد، اجرای خود را در تالار وحدت آغاز خواهد کرد.

هنرمندانی مچون ایوب آقاخانی، هادی قمیشی، سیروس اسنقی، امیرکربلایی زاده، علی فرحناک ، کاظم نظری، محمدرضا آزاد، حسن اردستانی، محمد جواد پیروزی و کورش زارعی در این نمایش ایفای نقش می کنند.

این نمایش که با موسیقی و حرکات فرم همراه شده با حمایت مرکز هنرهای نمایشی و به مناسبت ماه شعبان روی صحنه می‌رود.

بهزاد جاودان فرد طراحی حرکات، وحید لاری طراح صحنه و شبنم روزبهانه طراحی لباس کار را انجام داده‌اند.

کد خبر : ۲۷۷۵۵۸