خبرگزاری کار ایران

لاریجانی در جمع خبرنگاران:

اخذ مالیات از ناشران و مولفان خلاف قانون است

رییس مجلس با اشاره به معافیت مالیاتی ناشران و مولفان براساس قانون گفت: در جلسه‌ای که با ناشران داشتیم می‌گفتند، ظاهرا از آن‌ها مالیات گرفته شده که اگر این‌طور باشد خلاف قانون است و من هم این موضوع را پیگیری می‌کنم.

به گزارش ایلنا به نقل از خانه ملت، علی لاریجانی در حاشیه بازدید از بیستمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران در جمع خبرنگاران اظهار کرد: نمایشگاه امسال از نظر تنوع موضوعی کتاب رشد قابل قبولی داشته و من آثاری دیدم که نشان می‌دهد کیفیت بهتری داشت البته اقتصاد نشر اقتصاد نسبتا بیماری است و وضعیت مطلوبی ندارد و نیازمند حمایت است.

 وی با تاکید بر لزوم پیش‌بینی سازوکاری برای بالابردن تقاضای کتاب در کشور نقص رسانه‌ها در این امر را موثر توصیف کرد و گفت: ‌ باید بسته‌ای برای افزایش تقاضای کتاب تهیه شود.

 لاریجانی با بیان این‌که «اقتصاد نشر باید در برنامه ششم توسعه مورد توجه قرار گیرد» یادآور شد: این یک وظیفه عمومی است و رسانه‌ها و وزارت ارشاد باید تلاش کنند تا ناشران مورد حمایت قرار گیرند و فعالیت‌ آن‌ها ارزان‌تر تمام شود.

 وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر این‌که آیا عالم سیاست اجازه می‌دهد کتاب بخوانید؟ گفت: البته فرصت زیادی نیست اما من هر شب ساعتی را به مطالعه کتاب اختصاص می‌دهم و گاهی در تعطیلات فرصت بیشتری برای مطالعه دارم.

 وی در پاسخ به سوال دیگری درباره اظهارات سخنگوی شورای نگهبان مبنی بر این‌که قانون امر به معروف و نهی از منکر با عجله تصویب شد، یادآور شد: کسی شورای نگهبان را تعجیل نکرده بود که این قانون را تایید کند و آن‌ها می‌توانستند بررسی بیشتری داشته باشند. براساس قانون شورای نگهبان ۱۰ روز فرصت دارد و این فرصت تا ده روز دیگر قابل تمدید است. اما به هر حال این شورا مرجع عمومی است.

رییس مجلس در پاسخ به سوال دیگری درباره رعایت عزت ملی در مذاکرات و تاثیر تهدید‌ها و فشار‌ها بر روند مذاکرات هسته‌ای نیز تصریح کرد: تهدید‌ها می‌تواند در افکار عمومی تاثیر بگذارد اما مذاکره کنندگان ایرانی از یک توانمندی برخودار هستند که بین جوسازی‌ها و متن مذاکرات می‌توانند تفاوت قائل شوند.

کد خبر : ۲۷۶۹۳۷