خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا مطرح شد:

نظر نهایی سینماداران درباره سینماکارت و تاثیر افزایش نرخ حامل‌های انرژی بر سینما‌ها

asdasd
کد خبر : ۱۶۳۰۴۰

انجمن سینمادارن از اجرای طرح سینماکارت استقبال می‌کند / افزایش حامل‌های انرژی به ضرر سالن‌های سینمایی و سینماداران است / بلیت سینما گران نشده اما مالیات برارزش افزوده ۲درصد افزایش پیدا کرده است.

رئیس انجمن سینماداران اعلام کرد: با وجود مشکلات موجود؛ امسال قیمت بلیت افزایش پیدا نمی‌کند؛ سالن‌های سینمایی نیز در اجرای طرح سینماکارت با سازمان سینمایی همکاری می‌کنند.

محمدقاصد اشرفی(رئیس انجمن سینماداران) در گفتگو باخبرنگار ایلنا؛ پیرامون تصمیم نهایی این انجمن درباره سینما کارت گفت: از نظر ما سینماکارت به نفع سینما است و اقدام سازمان سینمایی در راه‌اندازی سیستم سینماکارت قابل تقدیر است.

وی ادامه داد: براساس صحبت‌های انجام شده قرار است نهاد‌ها و ارگان‌های مختلف کارت‌های اعتباری موسوم به سینماکارت را به دو شکل بانام و بی‌نام شارژ کنند و در هر کارت به طور مثال ۵۰هزار تومان مبلغ وجود داشته باشد تا افراد بتوانند در زمان مراجعه به سینما پول بیلت سینما را با این کارت بدهند.

اشرفی افزود: تاکید ما بر این بوده که با این کارت فقط باید پول بلیت سینماداده شود و استفاده دیگری نداشته باشد تا ضمن جلوگیری از سوءاستفاده‌ها فرصتی برای تشویق کسانی که تاکنون به سینما نرفته‌اند؛ به وجود بیاید.

وی ادامه داد: همچنین قرار شد مبلغی که از کارت کم می‌شود مستقیم به حساب صاحبان فیلم و سینماداران واریز شود.

رئیس انجمن سینماداران درباره افزایش نرخ حامل‌های انرژی توسط دولت یازدهم و تاثیر آن روی درآمد سالن‌های سینمایی گفت: طبیعتا زمانی که قیمت برق و گاز افزایش پیدا می‌کند قیمت سایر هزینه‌ها نیز زیاد شده و از درآمد سینما‌ها کاسته می‌شود. از طرف دیگر با افزایش حامل‌های انرژی تورمی به وجود می‌آید که از قدرت خرید مردم می‌کاهد و مردم نیز در هنگام پایین آمدن قدرت خریدشان کمتر به سینما می‌آیند و سالنهای سینما از این سمت نیز متضرر می‌شود.

اشرفی درباره افزایش قیمت بلیت در سالجاری گفت: با وجود بالار فتن هزینه‌های سینماداران و نگهداری سالن‌های سینمایی ما تصمیم گرفتیم که قیمت بلیت سینما‌ها را د ر سالجاری افزایش ندهیم.

وی ادامه داد: هر چند باید براساس تورم۳۰الی ۴۰درصد از قیمت بلیت سینما‌ها را افزایش دهیم اما معتقدیم اگر این افزایش صورت می‌گرفت استقبال مردم از سینما‌ها کمتر می‌شد.

اشرفی افزود: متاسفانه علاوه بر حامل‌های انرژی، مالیات برارزش افزوده نیز امسال ۲درصد افزایش پیدا کرده و انتظار ما از سازمان سینمایی این است که در مذاکره با اداره مالیات و همچنین شهرداری تهران نسبت به بخشودگی عوارض شهرداری و همچنین مالیات بر ارزش افزوده اقدام لازم را انجام دهند.

علی زادمهر
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز