خبرگزاری کار ایران

فرهاد فخرالدینی با «منظومه سیمرغ» بازمی‌گردد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۸۴۳۲

‎فرهاد فخرالدینی از نگارش «منظومه سیمرغ» بر اساس منطق الطیر فریدالدین عطار نیشابوری خبر داد.

به گزارش ایلنا، فرهاد فخرالدینی از اتمام نگارش آخرین اثر خود تحت عنوان «منظومه سیمرغ» همزمان با روز ۲۵ فروردین که در تقویم ایران روز ملی عطار است، خبر داد.

‎وی با اعلام اتمام نگارش مجموعه جدید خود، گفت: «اوایل سال ۱۴۰۰ نگارش این مجموعه را با توجه به اینکه من همواره با دیرینه‌ی خود یک همبستگی و همفکری‌ای داشته و دارم و همیشه نسبت به ادبیات کهن، ارادت ویژه‌ای در خود می‌بینم آغاز کردم. عطار نیشابوری در ادبیات ما چهره‌ای شناخته شده و شاعری بسیار شیرین سخن و دلنشینی است و منطق الطیر بی‌شک بهترین اثر عطار است. تصمیم گرفتیم که در یک روند زمانبر، چکیده‌ای از اشعار را انتخاب و کار نگارش موسیقی را آغاز کنیم.»

‎فخرالدینی درباره ایامی که به دور از هیاهو، تصمیمی برای فعالیت هنری جدید نداشت نیز توضیح داد: «با وجود اینکه آزرده خاطر بودم و شخصا تصمیم به کناره گیری از فعالیت‌های هنری گرفته بودم، این انگیزه بار دیگر من را به وجد آورد و احساس کردم می‌توانم اثری قابل توجه را به موسیقی وطنم ارائه کنم. من همیشه مشغول کار بوده‌ام و همواره از مطالعه دور نبودم. خلاصه اشعار و گزینش را برعهده دوست هنرمندم آقای آرش امینی گذاشتم و ایشان هم با نهایت دقت و وسواس، گلچینی از اشعار عطار را آماده کرد. حقیقتا انتخاب‌های درستی هستند و من گزیده‌ای از ابیاتی که ایشان انتخاب کردند را استفاده کردم. به شرطی که انسجام داستان به هم نریزد. این مجموعه را «منظومه سیمرغ» نامگذاری کردم و در پنج مومان طراحی شده است.»

‎این هنرمند خاطرنشان کرد: «همه توان من و دوستانم در تیم اجرایی بر این است که بتوانیم به زودی این مجموعه را به شکلی متفاوت و به بهترین شکل روی صحنه ببریم و دوست دارم تا زمانی که هستم، در حضور مخاطبان موسیقی آنرا اجرا کنیم.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز