خبرگزاری کار ایران

کتاب «اقتدارگرایی و ژئوپولیتیک و روابط بین‌الملل» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۶۱۸۳

کتاب «اقتدارگرایی و ژئوپولیتیک و روابط بین‌الملل» با بررسی نظریات و مدل‌های مختلف ژئوپلیتیکی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «اقتدارگرایی و ژئوپولیتیک و روابط بین‌الملل» تألیف رضا دولتی دانش‌آموخته دکتری جغرافیای سیاسی دانشگاه تهران است که در زمستان ۱۴۰۲ در تیراژ ۱۰۰۰ نسخه از سوی انتشارات جالیز منتشر و روانه بازار کتاب شده است. 

این کتاب ۹۵ صفحه‌ای در چهار فصل؛ «کلیات»، «ژیوپولیتیک و روابط بین‌الملل»، «اقتدارگرایی و ژئوپولیتیک حاکم بر آن» و فصل چهارم« چالش اقتدارگرایی از منظر امنیت و ژیوپولیتیک به نگارش درآمده است. 

نگارنده در این کتاب تلاش می‌کند تا به خوانندگان اثر، دیدی گسترده از مفهوم اقتدارگرایی و نقش آن در تدوین و شکل دهی به وضعیت جهانی امروز ارائه دهد. در این کتاب، نظریات و مدل‌های مختلف ژئوپلیتیکی بررسی شده و در کنار آن، تطبیق آن‌ها با وقایع و تحولات جاری به عملیاتی‌ترین شکل ممکن نشان می‌دهد. 

در این مسیر مفاهیم کلان مانند ناپایداری منطقه‌ای، سیاست خارجی، امنیت بین‌المللی، تاثیر نیروهای سخت و نرم و تفاوت‌های فردی توجه شده است. همچنین مطالبه‌ها و چالش‌های کشورها در دنیای اقتدارگرا بررسی و تلاش شده است که تفهیم عمیق‌تری از این مفهوم به خوانندگان ارائه شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز