خبرگزاری کار ایران

بزرگ‌ترین فیلسوف‌های جهان چه نگاهی به زندگی داشتند؟

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۵۸۶۹

کتاب «معنای زندگی از دیدگاه فلاسفه بزرگ» ویراسته استیون لیچ و جیمز تارتاگلیا با ترجمه صبا ثابتی از نشر ققنوس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، کتاب «معنای زندگی از دیدگاه فلاسفه بزرگ» ویراسته استیون لیچ و جیمز تارتاگلیا همانطور که از نامش مشخص است به مفهوم زندگی از دیدگاه فلاسفه بزرگ پرداخته است. این کتاب طی فراخوانی برای نویسندگان حوزۀ فلسفه، نظرات مبسوط ۳۵ فیلسوف بزرگ در این باره را در قالب مقالاتی گردآوری کرده است که هر کدام یک فصل را به خود اختصاص می‌دهد. نتیجۀ این کار منبعی غنی است از گزاره‌های قابل فهم درباره معنای زندگی از دیدگاه گروه برگزیده ای از فلاسفۀ بزرگ شرق و غرب، کهن یا معاصر، و برای طیف وسیعی از خوانندگان عام یا دانشجویان حوزۀ فلسفه و اخلاق.

در فهرست این کتاب نام فیلسوف‌های بزرگی چون سقراط، افلاطون، دیوژن، ارسطو، ابوعلی سینا، دکارت، اسپینوزا، کانت، پوشنهاورف کی‌یر کگور، مارکس، نیچه، سارتر، کامو و... به چشم می‌خورد.

جولیان یانگ در معرفی این کتاب نوشته است: «کتاب معنای زندگی از دیدگاه فلاسفه بزرگ روایتگر تلقی فیلسوفان و حکما و فرزانگان قدیم و جدید از مسئله «معنای زندگی» است. مسئله معنای زندگی با این عنوان از اوایل قرن نوزدهم و با آثار متفکران رمانتیک متولد شد و تا به امروز تأملات بسیاری را در باب معنای زندگی شرح می‌دهند. یکی از ویژگی‌های مهم این کتاب جامعیت آن است، چرا که در این کتاب آرای حکمای شرق (کنفوسیوس و بودا) و غرب (افلاطون و ارسطو) و نیز قدیم (سقراط و دیوژن) و جدید (کامو و رورتی) و آرای فلاسفه مکاتب متنوعی چون رواقی‌گری (اپیکتتوس)، شکاکیت (سکستوس) و فسلفه اسلامی (ابن سینا) در کنار هم نشسته و گنجینه آرای موجود در باب مسئله معنای زندگی را غنی‌تر کرده‌اند. از این‌ها گذشته، پی‌نوشت کتاب گزارش تاریخی عالمانه‌ای درباره تاریخچه تعبیر «معنای زندگی» دارد.

این مجموعه نوشته‌ای کم‌نظیر و درخشان است درباره گفتگوی بزرگ‌ترین فیلسوفان اروپایی، هندی، چینی و البته مسلمان درباره پرسش معنای زندگی.»

 استیون لیچ عضو ارشد افتخاری دانشگاه Keele ، انگلستان است که چندین کتاب دیگر نیز به قلم او به انتشار رسیده است. «معنای زندگی از دیدگاه فلاسفه بزرگ» که نسخه اصلی‌اش سال ۲۰۱۸ توسط انتشارات راتلج چاپ شده، به تازگی توسط انتشارات ققنوس با ۵۵۹ صفحه، شمارگان هزار و ۱۰۰ نسخه و قیمت ۴۸۰ هزار تومان منتشر شده است.

استیون لیچ و جیمز تارتاگلیا به‌عنوان سرپرستان و گردآورندگان مطالب این‌ کتاب می‌گویند: «وظیفه ما این بود که درباره آن‌چه فلاسفه بزرگ راجع به معنای زندگی گفته‌اند، بیشتر بدانیم و کتابی ارائه‌ دهیم که این ‌کار را برای دیگر کسانی که همچون ما به درک معنای زندگی علاقه‌مندند، آسان کند. این‌کتاب همچنین به این‌ منظور تنظیم شده که تریبونی را برای نویسندگان فراهم آورد تا دیدگاه‌هایی را فاش کنند که دراین‌زمینه از نظر پنهان مانده یا نادیده انگاشته شده است و در مباحث قدیمی‌ای که هنوز حکمفرماست، مداقه کنند.»

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز