خبرگزاری کار ایران

هشتمین رویداد فرهنگی شبی با موزه  

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۷۵۰

رویداد شبی با موزه از ساعت ۱۸  تا  ۲۲رایگان بوده و ورود تا ساعت ۲۱ امکان‌پذیر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، رویداد فرهنگی شبی با موزه برای هشتمین سال در موزه ملی ایران برگزار می‌گردد. این رخداد در نوروز سال جاری  با همکاری کتابخانه و موزه ملی ملک  و شهرداری منطقه ۱۲ در روز سه‌شنبه هفتم فروردین  ۱۴۰۳ از ساعت  ۱۸ تا ۲۲ برگزار خواهد شد.

جبرئیل نوکنده (رئیس کل موزه ملی ایران) ضمن اعلام این خبر از علاقمندان فرهنگ، تاریخ و  هنر دعوت کرد تا در این مراسم شرکت نمایند.

رییس کل موزه ملی ایران این رویداد را فرصتی متفاوت برای اهالی فرهنگ دانست و گفت : "در این شب موزه به شیوه‌ای متفاوت و حرفه‌ای برای دوستدارانش معنا می­گیرد و روایت‌هایی شیرین و رازهای سر به مهر تاریخ توسط متخصصین بازگو می­شود".

نوکنده افزود: علاقه‌مندان به این بازدید شبانه در صورت تمایل می‌توانند بر اساس برنامه‌های اعلام شده در بیش از 25 تور موضوعی باحضور   پیشکسوتان، اساتید و کارشناسان حوزه‌های باستان‌شناسی، فرهنگ و هنر در موزه ملی ایران شرکت کنند. فخری دانشپور پرور، حمیده چوبک، سونیا شیدرنگ، شاهرخ رزمجو، مصطفی ده پهلوان،  روح الله یوسفی زشک، احسان رضایی، اسماعیل اسماعیلی جلودار، نوشاد رکنی، اشکان پوریان، محمدرضا نعمتی و ... از جمله اساتید حاضر در شبی با موزه ملی ایران خواهند بود.

وی ادامه داد : شرکت‌کنندگان این برنامه  همچنین می‌توانند در بیش از  هشت تور موضوعی کتابخانه و موزه ملی ملک در مجاورت موزه ملی ایران نیز شرکت نمایند. 

نوکنده تقارن رویداد شبی با موزه نوروز  ۱۴۰۳ و میلاد خجسته امام حسن مجتبی (ع) در ماه مبارک رمضان را گرامی‌داشته و گفت:  بازدید از نمایشگاه نسخ خطی قرآن منسوب به بایسنقر میرزای تیموری (منتخب آثار کتابخانه و موزه ملی ملک، مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان و موزه ملی ایران) و تور موضوعی با حضور پژوهشگران این حوزه از جمله ایستگاه‌های ویژه و برنامه‌های مرتبط با این ایام فرخنده تدارک دیده شده است.

میزبانی از کودکان و نوجوانان درکارگاه‌های اختصاصی با برنامه‌های متنوعی صورت خواهد پذیرفت. از جمله این کارگاه‌ها می توان به ضرب سکه، آشنایی با مهر، تجربه بازی باستانی پنج هزارساله شهرسوخته، بازآفرینی نقوش باستانی، نقاشی  و .... اشاره کرد.

یادآور می‌شود حضور برای عموم علاقمندان در رویداد شبی با موزه از ساعت ۱۸  تا  ۲۲رایگان بوده و ورود تا ساعت ۲۱ امکان‌پذیر خواهد بود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز