خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه «بهار در گنج ملک» برگزار می شود

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۲۳۳۷

گزیده آثار تاریخی و نسخه های خطی با موضوع نوروز و بهار

نمایشگاه «بهار در گنج ملک» با نمایش نوروز و بهار در گزیده آثار تاریخی و نسخه‌های خطی موجود در کتابخانه و موزه ملی ملک همزمان با نوروز ۱۴۰۳ گشایش یافت.

به گزارش ایلنا، گزیده آثار تاریخی و نسخه‌های خطی با موضوع نوروز و بهار در نمایشگاه «بهار در گنج ملک» به نمایش درآمده‌اند. از نمونه آثار این نمایشگاه می‌توان به اسطرلاب مسطح شمالی، قطعه خوشنویسی دعای تحویل سال به خط ام سلمه (دختر فتحعلی شاه قاجار)، تمبر یک ریالی یادبود نوروز ۱۳۴۳، تصویر بر تخت نشستن جمشید در نوروز برگرفته از شاهنامه حکیم ابوالقاسم فردوسی و تصویر کیومرس (کیومرث) برگرفته از نامه خسروان اشاره کرد. همچنین نسخه‌های خطی تقویم‌الملوک، حافظ، زادالمعاد و نوروزنامه در کنار این آثار تاریخی، نماهایی جذاب از حضور نوروز و بهار طبیعت در تاریخ و فرهنگ این سرزمین به نمایش گذاشته‌اند.

نمایشگاه «بهار در گنج ملک» برگزار می شود

تمبر یادبود نوروز ۱۳۴۳ در این نمایشگاه یکی از آثار ویژه به شمار می‌آید. پیشینه انتشار نخستین تمبرهای نوروزی در ایران به سال ۱۳۴۲ بازمی‌گردد. نخستین سری تمبرهای نوروز ۱۳۴۳ با نماد شکوفه بر دو زمینه جداگانه آبی و سبز با قیمت‌های ۱ ریال و ۵۰ دینار در ۱۲ اسفند ۱۳۴۲ منتشر شده است.

نمایشگاه «بهار در گنج ملک» از ۵ فروردین ۱۴۰۳ میزبان دوستداران فرهنگ و تاریخ به ویژه گردشگران نوروزی خواهد بود. کتابخانه و موزه ملی ملک، در دو بخش تالارهای موزه‌ای و کتابخانه‌ای، از روز یک‌شنبه پنجم فروردین تا پایان روز پنج‌شنبه نهم فروردین ۱۴۰۲ خورشیدی از ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۷ (روز سه‌شنبه هفتم فروردین از ساعت ۱۰ تا ساعت ۲۱) در انتظار پژوهشگران و دوستداران آثار تاریخی و فرهنگی به ویژه گردشگران و تهران‌گردان می‌نشیند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز