خبرگزاری کار ایران

نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم افتتاح شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۶۱۶۱۲

آیین افتتاحیه سی و یکمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم باحضور محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شب گذشته چهارشنبه یکم فروردین در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایشگاه امسال در ایام عید نوروز برگزار و تا ۱۴ فروردین ماه ادامه دارد.

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین افتتاح نمایشگاه بین‌المللی قران‌کریم تهران گفت: خدا را شاکریم که سنت برگزاری نمایشگاه قران کریم وارد دهه چهارم عمر خودشده است و برگزاری این‌ نمایشگاه پربرکت با آغاز بهار طبیعت سال ۱۴۰۳ هجری شمسی و ماه مبارک‌ رمضان همزمان شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: شاید در ابتدای کار برگزاری این نمایشگاه در ایام‌تعطیلات نوروزی باعث نگرانی شده بود که آن استقبال‌گسترده‌ای که‌ متوقع هستیم محقق نشود، ولی بنده بارها به همکارانم تاکید کرده‌ام‌ که نمایشگاه قرآن امسال علاوه بر فضای عرضه تولیدات قرآنی، باید به تفرجگاه مومنین تبدیل شود.

اسماعیلی بیان‌کرد: ما سال گذشته به صورت تقریبی تجربه برگزاری نمایشگاه در ایام‌تعطیلات را داشتیم‌ و امسال کاملا در این تعطیلات برگزار شده است و من از دوستان رسانه‌ای و اصحاب قلم‌ دعوت‌ می‌کنم تا با اهتمام گسترده، مبلغان خوبی برای حضور گسترده آحاد مردم در نمایشگاه قرآن باشند.

 وزیر فرهنگ ادامه داد: دولت‌مردمی یک‌دولت قرآنی و برخاسته از نهضت قرآنی مردم‌ کشور است و خودش را موظف به توسعه امور قرآنی می‌داند.

وی گفت: در فاصله برگزاری نمایشگاه قرآن سال گذشته و امسال روزهای تلخی بر اصحاب قرآن گذشت و در تابستان گذشته زنجیره‌ای از اهانت‌ها توسط دشمنان قرآن به قرآن کریم صورت گرفت و کشورهای غربی میزبان این توهین‌ها بودند.

اسماعیلی تصریح کرد: همه شاهد بودیم که رئیس‌جمهور ما در صحن عمومی سازمان ملل متحد، قرآن کریم را سردست گرفت و با‌جهانیان درباره عظمت قرآن‌کریم صحبت کرد و این اعتقاد عملی دولت و مردم‌ مسلمان ایران به آموزه‌های قرآن و حفظ و صیانت از آن است.

وزیر ارشاد تاکید کرد: در سی استان کشور‌ نمایشگاه قرآن‌ برگزار می‌شود که در تعدادی از استان‌ها این‌ نمایشگاه درحال برگزاری است و در دیگر استان‌ها‌ تا پایان ماه مبارک‌رمضان برگزار می‌شود.

وی بیان‌کرد: برنامه ما ترویج قرآن و روخوانی صحیح، تلاوت و حفظ مفاهیم قرآنی در زندگی‌ مردم کشور است.

اسماعیلی ادامه داد: سامانه خوبی ذیل پویش «حافظ‌شو» به‌مردم ارائه می‌شود‌ که حافظان کودک‌ و نوجوان با سوره‌های‌ کوتاه قرآن کار حفظ را شروع کنند و این همکاری ادامه خواهد داشت تا در این پویش به تعداد میلیونی حافظان قرآن‌کریم برسیم.

وزیر فرهنگ بیان‌کرد: قرآن نور و منشا هدایت و تکامل انسانی است و ما با تمسک به قرآن به همه آمال و آرمان‌های بزرگ‌کشور خواهیم رسید و ما به قران‌کریم به عنوان چراغ هدایت‌نگاه می‌کنیم.

وی تصریح‌کرد: قرآن خطابش به همه جهانیان است و ما می‌خواهیم آیه‌های نورانی را به سمع همه جهانیان برسانیم.

اسماعیلی افزود: امروز بر ما مسئولین دولت مردمی واجب است که اسباب استماع بیشتر آیات الهی را در خارج و داخل کشور فراهم کنیم.

علاقه‌مندان می‌توانند یکم تا چهاردهم فروردین ماه از ساعت ۱۷ تا ۲۴ با حضور در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) از نمایشگاه قرآن بازدید کنند.

ساعت کار نمایشگاه در شب‌های قدر تا ساعت ۲۲ است و پس آن مراسم احیا در مصلای تهران برگزار می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز