خبرگزاری کار ایران

برنامه‌های نوروز و ماه رمضان تلویزیون معرفی شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۶۶۴

بازگشت ایرج طهماسب و فرزاد حسنی/ فصل جدید «زیر خاکی» و «نون خ» در تلویزیون

نشست خبری ویژه‌برنامه‌های نوروز ۱۴۰۳ و ماه مبارک رمضان صبح امروز در مرکز همایش‌های صداوسیما با حضور محسن برمهانی (معاون سیما) و جمعی از مدیران سیما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محسن برمهانی در ابتدای این نشست اظهار کرد: همزمانی نوروز و ماه رمضان وضعیت ویژه‌ای ایجاد کرده است. ما امسال در ماه مبارک رمضان برنامه‌های متنوعی داریم. برنامه‌های افطار و سحر امسال هم ادامه خواهد داشت. ما ۹ برنامه سحر و ۱۰ برنامه افطار داریم و با توجه به اینکه حدود ۳۰ درصد مردم ایرانی برنامه‌های ترتیل‌خوانی را دنبال کرده بودند ۱۵ برنامه ترتیل‌خوانی، ۱۵ برنامه مناجات‌خوانی و ۲۰ برنامه سخنرانی و ۵۰ برنامه معرفی ماه رمضانی پیش‌بینی شده است.

برمهانی خاطرنشان کرد: از برنامه‌های ویژه ماه رمضان می‌شود امسال هم به برنامه «محفل» اشاره کرد که سال گذشته هم با استقبال خوبی روبرو شد. امسال هم با همان ترکیب ناظران سال قبل همان افراد را خواهیم داشت. فصل جدید برنامه «زندگی پس از زندگی» را هم خواهیم داشت. یک پویش با عنوان «زندگی با آیه‌ها» را داریم که مواجهه مردم با آیه‌های قرآن مورد توجه این پویش قرار گرفته است.

وی افزود: در شبکه ۱ سریال «زیرخاکی» را تا شب‌های قدر و فصل جدید سریال «نون خ» را تا عید فطر خواهیم داشت. در شبکه ۲ سریال «رستگاری» و شبکه ۳ هم سریال «هفت سر اژدها» که سریالی امنیتی، پلیسی و سیاسی است پخش خواهد شد. شبکه‌های دیگر برنامه‌های تحویل سال خواهند داشت و برنامه‌های شاد و مفرح که از شب قبل شروع می‌شود تا صبح را روی آنتن مشاهده خواهیم کرد.

معاون سیما درباره برنامه‌های تحویل سال اظهار کرد: شبکه اول «ایران دوست‌داشتنی» را با اجرای پدرام کریمی، امیرحسین مدرس، محمد معتمدی و فلورا سام روی آنتن دارد و شبکه دو «شب عیدی» را با اجرای المیرا شریفی مقدم و وحید رونقی خواهد داشت و شبکه‌های دیگر هم ویژه‌برنامه‌های خود را روی آنتن می‌برند.

پخش ۱۹۰ فیلم سینمایی در ایام نوروز

وی افزود: امسال ۱۹۰ فیلم سینمایی که برای اولین بار در تلویزیون پخش می‌شود را روی آنتن خواهیم داشت که ۱۷۷ اثر خارجی و ۱۳ اثر ایرانی است. امسال دیگر فیلم‌های سینمایی را مثل سال قبل خریداری نخواهیم کرد و تلویزیون در این نوروز به نفع سینما کنار کشیده است و فیلم‌هایی که امکان پخش داشته باشند پس از اکران نمایش داده می‌شوند. فیلم‌های خارجی از ۵۱ کشور انتخاب شده‌اند که اکثر آثار مربوط به سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ هستند و ۹ سریال خارجی هم داریم که «جومونگ ۳» و «دهن لق» از جمله این آثار است. ۸۰ مستند خارجی هم از شبکه مستند و دیگر شبکه‌ها روی آنتن خواهد رفت. مستندهای علمی، حیات وحش و محیط زیست مستندهای جذابی است که فکر می‌کنم مورد توجه مخاطب قرار بگیرند.

برمهانی درباره دیگر برنامه‌ها گفت: برنامه افطاری شبکه یک «هلال» است، علاوه بر آن برنامه «کلمه» با اجرای آقای یامین‌پور و همچنین برنامه «ماه خدا» را خواهیم داشت. در شبکه دو نیز برنامه «هموطنز» با موضوع شب‌نشینی با اقوام و‌ اهالی مختلف ایران روی آنتن می‌رود و برنامه «شصتادیا» نیز یکی دیگر از برنامه‌های این شبکه است. در شبکه سه سیما برنامه «قهرمان پانتولیک» و «شب خوش» را خواهیم داشت و برنامه افطار این شبکه «محفل» و برنامه سحر «ماه من» است. همچنین در شبکه نسیم فرزاد حسنی اجرای برنامه نوروزی را بر عهده دارد و«بگو بخند»، «برمودا»، «خوش‌نمک» و «کودک شو» از دیگر برنامه‌های نوروزی این شبکه هستند. در شبکه چهار برنامه «شعر» و هچنین «زندگی پس از زندگی» پخش می‌شود و در شبکه تهران «شب فیروزه‌ای» و «جشن رمضان» و در شبکه سلامت برنامه «آدرنالین» روی آنتن می‌رود. در شبکه قرآن برنامه افطار و سحر از قم پخش خواهد شد.

تدارک ویژه تلویزیون برای شب‌های قدر

در ادامه این نشست سلیم غفوری (قائم مقام معاون سیما) اظهار کرد: از پایان نوروز سال جاری ستاد سیما و‌ مراکز تولیدی برنامه‌ریزی‌شان را برای نوروز سال ۱۴۰۳ آغاز کردند و تلاشمان این بود که امسال تنوعی در گونه‌ها و ژانرهای مختلف داشته باشیم. در برنامه سحرگاهی تلاش کردیم برنامه‌ها با موضوعات مختلفی اعم از موضوع سبک زندگی، خانواده، خودسازی معنوی، قرآن، معاد و مرگ آگاهی، توحید و... روی آنتن بروند. تلاش کردیم در برنامه‌های شاد و مفرح حتما به اقوام و جغرافیات متنوع ایران توجه شود.

غفوری تأکید کرد: در گونه‌های برنامه‌سازی سعی کردیم همه گونه‌ها تولید جدید داشته باشند. در نوروز امسال ۴ انیمیشن جدید، مستندهای جدید، سریال‌ها و رئالیتی‌شوهای جدید خواهیم داشت و امیدوارم به صورت نسبی رضایت مخاطبان را داشته باشیم. همه همکاران ما در شبکه‌های مختلف، سیمافیلم، مرکز صبا و... همه تلاششان را کردند که بتوانند بسته‌ای خوب و متنوع داشته باشند.

وی افزود: امسال بخشی از نوروز درگیر شب‌های قدر خواهیم شد که تدارک مفصلی برای این شب‌ها دیده شده است. برنامه‌های مناجات‌خوانی را به شکل زنده و ضبطی از اماکن مقدس خواهیم داشت. یک ویژگی دیگری که امسال تلاش کردیم رعایت شود این است که در تنطیم کنداکتور شبکه‌ها در حد ممکن جلوی همپوشانی برنامه‌ها را بگیریم.

پخش «هناس»، «ضد» و «مصلحت» در تلویزیون

محمدعلی غلامرضایی (مدیرکل تأمین و رسانه بین‌الملل» اظهار کرد: «کارو»، «هناس»، «ضد»، «اخت‌الرضا»، «مصلحت»، «پری دریایی»، «لوپتو»، «پسر دلفینی»، «سوییپر» و سه فیلم «شماره ده»، «هایپاور» و «هوک» که اکران تلویزیونی سال گذشته بودند نیز نمایش داده می‌شوند. ۱۹۰ فیلم سینمایی خارجی امسال پخش خواهد شد که توسط گروه‌هایی عالی با بهترین صداها دوبله شده‌اند که از جمله این آثار می‌توان به «قاتلین ماه کامل»، «انجمن برف»، «فراری»، «سریع و خشن ۱۰» و «گودزیلا منهای یک» اشاره کرد.

«زیر خاکی» و «نون خ» در شبکه یک

در ادامه مهدی نقویان (رئیس سیمافیلم) اظهار کرد: در شبکه یک با آغاز ماه رمضان فصل جدید «زیرخاکی» روی آنتن می‌رود و تا شب‌های قدر ادامه دارد و پس از آن سریال «نون خ ۵» پخش خواهد شد. شبکه دو سریال «رستگاری» ده‌نمکی را در سی قسمت دارد که اثری ماورایی و‌ معناگرا است و سریال شبکه سه که محتوای اجتماعی‌اش به محتوای امنیتی و پلیسی آن می‌چربد که پنجاه قسمت است. اهمیت سریال‌های امسال این بود که ما از سبد تولیدات خودمان انتخاب کردیم و اینگونه نبود که از آنتن عقب بماند.

در ادامه سیدمحمدرضا خوش‌رو (سرپرست شبکه نسیم) اظهار کرد: امسال با توجه به همزمانی نوروز و ماه رمضان تلاش شده برنامه‌های سرگرم‌کننده رویکرد معارفی هم داشته باشند. در برنامه‌های سال تحویل شبکه‌های مختلف از افطار تا سحر برنامه‌های ویژه در نظر گرفته‌اند. برخی از شبکه‌ها از دو شب قبل از تحویل سال برنامه‌هایی تدارک دیده‌اند. در شبکه سه ویژه‌برنامه «تحویل سال» را دارد که حامد سلطانی مجری اصلی است و مهمانان متعددی از ورزشکاران و هنرمندان طنز و غیر طنز در این برنامه حضور خواهند داشت. شبکه چهار هم برنامه «نوروزستان» را تدارک دیده‌ است.

بازگشت فرزاد حسنی به تلویزیون

شبکه نسیم ویژه‌برنامه سال تحویل با حضور مهمانان مختلف را در نظر دارد که اسم اولیه آن «آی نسیم سحری عید شد» است و با حضور فرزاد حسنی جهت اجرای این برنامه توافقات اولیه صورت گرفته است. شبکه تهران نیز برنامه‌ای با اجرای کامران تفتی و مهمانان مختلف خواهد داشت.

در ادامه محمدحسین کشکولی (مدیرن شبکه قرآن و گروه معارف سیما) اظهار کرد: چند تنوعی که تلاش کردیم امسال اتفاق بیفتد را مطرح می‌کنم. مساله اول این است که امسال با توجه به استقبال کم‌نظیر مردم از مراسم ترتیل‌خوانی که آمارش به دست ما رسید پخش مراسم ترتیل‌خوانی‌ها را افزایش دادیم. طوری پخش این برنامه‌ها را تنظیم کردیم که تنوع اقلیمی هم داشته باشند. امسال برای اولین سال باکس مستقل ترتیل‌خوانی داریم و یکی از ترتیل‌های عتبات را به صورت زنده پخش خواهیم کرد. همچنین تلاش کردیم از همه عتبات برنامه داشته باشیم.

کشکولی خاطرنشان کرد: باکس سخنرانی که ۲۰ برنامه سخنرانی است به این معنا است که ۲۰ کمربند سخنرانی داریم و به نوعی بین ۵۰۰ تا ۶۰۰ سخنرانی روی آنتن خواهد رفت. امسال تولیدات ویژه احکام با مخاطب نوجوان داریم‌، پروژه ویژه جشن روز اولی‌ها را داریم و به صورت میدانی جشن روزه اولی‌ها را پخش خواهیم کرد. در پویش «زندگی با آیه‌ها» هم ما به دنبال این هستیم که بعضی آیات که روان‌تر هستند و مردم ارتباط بهتری با آن‌ها برقرار می‌کنند را انتخاب کنیم که ۵۰ آیه را انتخاب شده است.

بازگشت ایرج طهماسب به تلویزیون

در ادامه این نشست برمهانی به پرسش خبرنگاران پاسخ داد و اظهار کرد: امسال در شبکه نسیم برنامه «مهمانی» را داریم که با اجرا و تولید آقای طهماسب است که تلفیقی از عروسک‌های خارج صداوسیما و عروسک‌های قبلی که داخل صداوسیما بودند، خواهد بود. این برنامه به طور کل ۳۰ قسمت است که ۹ قسمت برای نوروز آماده می‌شود.

برمهانی درباره ارتباط فیلم‌های سینمایی نوروز با یک نهاد خاص، تأکید کرد: سازمان صدواسیما هیچ محدودیت، منع یا خریداری بسته‌ای آثار سینمایی را ندارد و ما در مجموعه تامین برنامه سازمان هر ساله آثار را رصد میکنیم ولی فروشندگان اقتضاعاتی دارند و ممکن است یک فروشنده آثارش را به تلویزیون بفروشد یا فروشنده‌ای این کار را انجام ندهد.

وی درباره عدم ساخت سریال‌های پر مخاطب در سال‌های اخیر گفت: ما یک سال صداوسیما را با ۳۵ سال گذشته مقایسه میکنیم. دوره‌ای طولانی قریب به ۷۰۰ سریال ساخته شده که با وجود همه این آثار تعداد اندکی به فصل‌های بعدی رسیده‌اند. این اتفاق ممکن است برای سریالهای امسال رخ دهد یا حتی ممکن است اصلا این اتفاق رخ ندهد اما نباید یک دوره کوتاه را با دوره‌ای طولانی مقایسه کرد.

معاون سیما درباره حضور چهره‌ها در صداوسیما گفت: مگر میشود چهره را از تلویزیون جدا کرد. هم تلویزیون و هم آن چهره به هم نیاز دارند. هر جا هر کسی این را بگوید که تلویزیون نیازی به چهره‌ها ندارد، شاید رسانه را نمی‌شناسد. تلویزیون هم از چهره‌های قدیمی و هم از چهره‌های جدید استفاده می‌کند.

وی درباره ساخت سریال‌ «موسی (ع)» گفت: سریال «موسی  (ع)» پروژه‌ای عظیم در مرحله پیش‌تولید است و با حساسیت‌های ویژه یکی از بزرگترین اساتید کارگردانی ایران‌ پیش می‌رود. این سریال بنا دارد با تکنولوژی جدید VFX پیش برود. در این پروژه‌ها پیش‌تولید زمانی طولانی دارد اما به محض ورود به تولید سرعت کار افزایش پیدا می‌کند. در حال حاضر روزانه ۲۰۰ نفر در پیش تولید این اثر کار می‌کنند. ما بیژندهای موفق را رها نخواهیم کرد ولی تا زمانیکه وارد پیش‌تولید نشود نمی‌توانیم بگوییم که این سریال در حال انجام است. سریال پایتخت یکی از سریال‌های در مال مذاکره است و هنوز سرنوشت ساخت فصل جدید آن مشخص نیست.

محمدرحیم لیوانی (رئیس مرکز صبا) نیز اظهار کرد: ۱۶ مجموعه پویانمایی امسال تولید شده و ۳۷۰۰ دقیقه کار تولید شده است. «دشت پر ماجرا» یکی از آثاری است که به مسئله اشغال و فلسفه صهیونیست می‌پردازد و با توجه به اتفاقاتی که این روزها در فلسطین رخ می‌دهد ما نیاز داریم کودکان را با بحث دشمن‌شناسی آشنا کنیم. برند‌های آشنا مثل «شکرستان»، «جوانمردان»، «خروس زیرک و روباه کلک» هم امسال پخش خواهند شد.

چرا خبری از رشیدپور، علیخانی و جوان نیست؟

برمهانی درباره عدم حضور رضا رشیدپور و دیگر مجری‌های شناخته‌شده تلویزیون گفت: آقای رشیدپور خودشان نهایتا گفتند که نمی‌خواهند کار کنند و من به درست و غلط کاری ندارم اما به نظر ایشان احترام می‌گذارم. آقای فرضیایی الان هم در تدارک قرارداد با تلویزیون هستند. درباره آقای احسان علیخانی باید بگویم که روز اختتامیه «عصر جدید» به آنجا رفتم تا آقای علیخانی خداقوت بگویم و گفتم بیایید فصل بعد را بسازید و ایشان گفتند باید فاصله‌گذاری اتفاق بیفتد و نیاز به زمان داریم. با آقای رامبد جوان خودم قرار گذاشتم و علاوه بر صحبت‌هایی که آقای خوش‌رو با ایشان داشتند درباره ساخت فصل جدید «خندوانه» ایشان گفتند که بهتر است برای فصل بعد کمی زمان بگذرد. شرایط سال گذشته باعث ایجاد فاصله زیادی بین خیلی از ما ایجاد شود ولی میخواهم بگویم رسانه به دنبال این بوده که با این عزیزان کار کند.

برمهانی در پایان درباره عدم حضور مهران مدیری در رسانه ملی تصریح کرد: تلویزیون حتما در کشور افرادی را دارد که راغب نیست با آنها کار کند چون به مردم احترام نگذاشتند اما مهران مدیری جزو آن افراد نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز