خبرگزاری کار ایران

در گفتگو با ایلنا تاکید شد؛

اجرای لغو روادید بین ایران و روسیه تنها برای آژانس‌ هایی که نامشان درلیست است

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۵۲۱

برای لغو روادید نه از سوی ایران و نه روسیه مشکلی وجود ندارد

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی تاکید کرد: در خصوص لغو روادید گروهی نه از سوی ایران و نه از سوی روسیه هیچ مشکلی وجود ندارد البته فقط آژانسهایی که نامشان در لیست است می‌توانند از این امکان استفاده کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مسلم شجاعی (سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی) با تاکید برآنکه برای لغو روادید گروهی بین دو کشور ایران و روسیه، توافقنامه‌ای نوشته شده که بر اساس آن امور اجرایی پیش خواهد رفت، گفت: بر اساس توافقنامه «برنامه اقدام مشترک ایران و روسیه» دو طرف پذیرفتند که گروه‌های گردشگران ایران و روسیه از ۵ تا ۵۰ نفره که قصد سفر بین دو کشور را از طریق آژانس‌های مسافرتی داشته باشند، برای مدت ۱۵ روز اقامت، به ویزا نیاز نداشته باشند. البته ذیل این توافقنامه یک برنامه اقدام یک‌ساله داریم که در آن لیستی از اسامی آژانس‌ها و دفاتر خدمات مسافرتی معرفی شدند. بدین صورت که روسیه تعدادی از آژانس‌های خود را برای حضور در این برنامه به ایران، و ایران نیز به تبع اسامی تعدادی از آژانس‌های خود را به روسیه معرفی کرد تا ذیل این برنامه اقدام کنند. درواقع درحال حاضر تنها آژانس‌هایی که نام آن‌ها در این لیست قرار دارد می‌توانند بر اساس توافقنامه لغو روادید گروهی عمل کنند و هزینه‌ای پرداخت نکنند. 

او ادامه داد: آژانس‌هایی که در این لیست قرار ندارند یا باید از طریق آژانس‌هایی که نامشان در لیست قرار دارد اقدام کنند یا آنکه از مسافران خود هزینه روادید را بگیرند. اگر آژانسی مطرح می‌کند که برای سفر به ایران هزینه ویزا پرداخت کرده، از جمله آژانس‌هایی است که نامش در لیست مذکور نبوده. 

سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی این صحبت‌ها را در پاسخ به مباحث مطرح شده توسط چند فعال گردشگری روسیه عنوان کرده است. در گفتگویی که کریستینا (مدیر فروش آژانس توریستی از کشور روسیه)، کالیروف الکساندریچ (مدیرعامل یکی از هلدینگ‌های گردشگری در روسیه) و ویکتور سیکورسکی (مدیرعامل یکی از هلدینگ‌های گردشگری در کارلیا در روسیه) با ایلنا داشتند عنوان کردند که هنوز لغو روادید گروهی بین ایران و روسیه اجرایی نشده. دریافت هزینه ۷۳ دلاری برای ویزا برای گردشگران روس که قصد سفر به ایران را دارند، گران است. ضمن آنکه مشکلات زیادی برای جابجایی پول داریم. 

شجاعی تاکید کرد: تاکنون تعداد زیادی از گروه‌های گردشگران روس به ایران سفر کرده‌اند و سفر آن‌ها مشمول لغو روادید گروهی بوده است چراکه در قالب توافقنامه و با آژانس‌هایی سفر کردند که نامشان در لیست قرار داشت. درحال حاضر نیز برنامه اقدام به روز شده و لیست آژانس‌های ایرانی که علاقه‌مند هستند در این مسیر فعال باشند را به روزرسانی کرده و به روس‌ها اعلام کرده‌ایم. آن‌ها نیز شاید نظراتی در خصوص برنامه اقدام داشته باشند و بخواهند لیست‌شان را به روزرسانی و اعلام کنند. 

به گفته او، تعداد سفر گردشگران روس به ایران در این مدت خیلی بیشتر از تعداد ایرانی‌هایی بود که به روسیه سفر کرده‌اند چراکه فصل سفر روس‌ها بوده و ایرانی‌ها درحال حاضر تمایل ندارند که در دمای منفی ۲۰ و ۳۰ درجه به روسیه سفر کنند. احتمالا در خردادماه و تابستان آژانس‌های ایرانی بتوانند از این فرصت استفاده کنند و بسته‌های سفر روسیه را برای ایرانی‌ها ارائه دهند. در خصوص لغو روادید گروهی نه از سوی ایران و نه از سوی روسیه هیچ مشکلی وجود ندارد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز