خبرگزاری کار ایران

بر فراز دشت در موزه هنرهای معاصر تهران

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۶۲۹۹

نمایشگاه آثار هنرمندان ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «بر فراز دشت» در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط‌ عمومی موزه هنرهای معاصر تهران، نمایشگاه منتخبی از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران با عنوان «بر فراز دشت» ساعت ۱۶ روز ۱۹ اسفندماه با حضور هنرمندان و مسئولان فرهنگی هنری در موزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود. 

نمایشگاه بر فراز دشت مجالی است برای مشاهده و بررسی رابطه اقلیم، طبیعت و بیان هنری در منتخبی از آثار گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران که رویکردی طبیعت‌گرایانه دارند. 

«نمایشگاه بر فراز دشت» رویکردهای طبیعت‌گرایانه بخش بزرگی از تاریخ هنرهای بصری جهان را به خود اختصاص داده است؛ بسیاری از هنرمندان در طول تاریخ به طور مستقیم موضوع طبیعت را دست‌مایه خلق آثار خود قرار داده‌اند و شرایط اقلیمی و محیطی بر مضامین هنری آن‌ها تأثیرگذار بوده و حتی دلیل پیدایش برخی رویکردها و جریان‌های هنری شده است. 

در نمایشگاه «بر فراز دشت» ۷۰ اثر برجسته از نقاشان بزرگ خارجی و ایرانی گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران، از جمله آثاری از کلود مونه، کامی پیسارو، ژان دافی، دیوید هاکنی، لودویک پیت، سهراب سپهری، ابوالقاسم سعیدی، پرویز کلانتری، جلال شباهنگی، حسین محجوبی، فریده لاشایی، میرعبدالرضا دریابیگی، محمود جوادی پور، ناصر عصار، علی آذرگین، محمد رادوند، داوود امدادیان، علی گلستانه، منوچهر نیازی، علی محمد حیدریان، رضا شهابی، محسن سهیلی، علی اکبریاسمی و … به نمایش گذاشته می‌شود. 

این نمایشگاه روز شنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۶ درموزه هنرهای معاصر تهران افتتاح می‌شود و تا ۱۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برای بازدید علاقه‌مندان برقرار است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز