خبرگزاری کار ایران

انتشار نمایشنامه‌ هایی از «مارتین کریمپ» و کتاب «آن فلیتسوس»

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۵۵۹۸

کتاب‌های «شهر، روستا و وضعیت‌های کمتر اضطراری» نوشته‌ی مارتین کریمپ و «تفسیر متن نمایشنامه: تعمق و تحلیل» نوشته‌ی آن فلیتسوس با ترجمه‌ی علی‌اکبر علیزاد منتشر شدند.

به‌ گزارش ایلنا به نقل از روابط‌عمومی نشر نیماژ کتاب «شهر، روستا، و وضعیت‌های کمتر اضطراری»، شامل سه نمایش‌نامه از مارتین کریمپ، تقریباً با سه الگوی متفاوت ساختاری، جهان‌هایی را بازتاب می‌دهند که به بهترین نحو ممکن از علایق زیبایی‌شناختی و اجتماعی نمایش‌نامه‌نویس خبر می‌دهند.

کریمپ در این نمایش‌نامه‌ها، علاوه‌بر نمایش جنبه‌های روان‌شناختی، به علایق سیاسی-اجتماعی همیشگی‌اش وفادار می‌ماند. در این میان، درحالی‌که شهر و روستا بیشتر از نظر ساختاری به هم شبیه هستند، وضعیت‌های کمتر اضطراری ادامه‌ی فرمال نمایش‌نامه بزرگ کریمپ، سوءقصدهایی به زندگی آن زن است.

این کتاب ۲۱۰ صفحه‌ای در قطع رقعی، کاغد بالک، جلد شومیز و با قیمت ۱۹۰ هزار تومان در دسترس مخاطبان نمایشنامه قرار گرفته است.

کتاب «تفسیر متن نمایشنامه: تعمق و تحلیل» با این استدلال آغاز می‌کند که صرفاً یک نوع خاصِ تحلیل مناسب همه‌ی نمایشنامه‌ها نیست، همان‌طورکه یک الگوی واحد تفسیری به‌کار همه‌ی هنرمندان یا گروه مشارکت‌کننده نمی‌آید.

نویسنده‌ی این کتاب در مقدمه‌اش می‌گوید: چندین و چند کتاب تحلیل متن در بازار وجود دارد که اکثرشان به‌طرز آزاردهنده‌ای شبیه هم‌اند و از رویکرد و اصطلاح‌شناسی واحدی حمایت می‌کنند – معمولاً هم مشتق از اصول ارسطو، فریتاگ، و استانیسلاوسکی‌اند.

این کتاب با ارائه‌ی شیوه‌های متنوعی که می‌توان از طریق آن‌ها متن را واکاوی و تفسیر کرد و با لحاظ کردن واکنش‌های ذهنی و عینی به متن پیش می‌رود.

کتاب «تفسیر متن نمایشنامه؛ تعمق و تحلیل» ۲۰۸ صفحه است و با قطع رقعی، جلد شومیز، کاغذ بالک و قیمت ۱۷۰ هزار تومان به علاقه‌مندان تئاتر عرضه شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز