خبرگزاری کار ایران

کشف قلاب طلایی توسط یک گنجیاب آماتور

asdasd
کد خبر : ۱۴۵۰۸۱۷

یک گنج‌یاب آماتور در انگلستان موفق به کشف شی‌ء طلایی با قدمت سه هزار سال شد که در نوع خود بی‌نظیر است.

به گزارش خبرنگار ایلنا به نقل از لایوساینس، یک فلزیاب آماتور در بریتانیا یک قلاب طلایی ۳۰۰۰ساله را کشف کرد که در اواخر عصر برنز (۱۰۰۰ تا ۸۰۰ قبل از میلاد) برای بستن لباس‌ها استفاده می‌شد. 

بر اساس بیانیه موزه بریتانیا، جاناتان نیدهام این شی‌ء را هنگام فلزیابی در استافوردشایر، شهری در مرکز انگلستان، کشف کرد. 

او بلافاصله یافته‌های خود را مطابق با قانون گنج ۱۹۹۶ به موزه دربی گزارش داد که از شهروندان می‌خواهد یافته‌های باستان‌شناسی مهم را گزارش کنند. 

محققان موزه به این نتیجه رسیدند که این قطعه که به زیبایی حفظ شده احتمالاً در ایرلند ساخته شده است و کشف آن ارتباط فرهنگی بین ایرلند و بریتانیا در عصر برنز را نمایان می‌کند. 

شیء بدست آمده یک بست طلایی است که از دو پایه مخروطی شکل که با یک پایه کمانی به هم متصل شده‌اند، تشکیل شده و تقریبا ۱۲.۷ سانتی‌متر است و گفته می‌شود برای لباس استفاده می‌شد. این قطعه یکی از هفت موردی است که در سراسر انگلستان و ولز پیدا شده، اما محققان آن را «بهترین نمونه حفظ شده از بریتانیا» می‌دانند. موزه قصد دارد این قطعه را به عنوان بخشی از مجموعه دائمی خود به دست آورد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز