خبرگزاری کار ایران

کارگردان نمایش «صد در صد مرده»:

رقابت با هنرمندان نام آشنا ترسناک نیست!

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۶۴۲۵

تهیه کننده و کارگردان نمایش «صد در صد مرده» گفت: به دلیل آنکه از اجرای این نمایشنامه ۴ سال گذشته بود، مطمئن بودم که مجددا مخاطبین از این نمایشنامه استقبال خواهند کرد؛ همچنین به توانایی بازیگران نیز ایمان داشتم و می‌دانستم طراحی متفاوت تری در کاراکترها خواهند داشت.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، نمایش «صد در صد مرده» اثر مارکس لید، ترجمه زهرا صفاری و کارگردانی فراز غلامی تا ۲۰ بهمن‌ماه؛ راس ساعت ۱۸:۳۰ در تئاتر هامون روی صحنه است. 

فراز غلامی تهیه‌کننده و کارگردان نمایش «صد در صد مرده» در رابطه با وضعیت فعلی تئاتر، گفت: متاسفانه حال تئاتر خوب نیست؛ یا بهتر است  بگویم مثل قبل نیست و با یک شیب تند به سمت  بدتر شدن می‌رود.

او افزود: سال گذشته قصد اجرای نمایش صد در صد مرده را داشتم که متوقف شد، اما امسال تصمیم گرفتم تا تولید را دوباره از سر بگیریم، پیدا کردن  متن کار دشواری برای ما بود و تمرینات زیادی نیز با گروه داشتیم؛ براین باورم که در این شرایط و مدت زیادی تمرین، این حق بازیگران و تیم اجرایی نمایش ‌بود که روی صحنه بروند و دیده شوند.

او افزود: انتخاب این متن ریسک بسیار بزرگی بود؛ زیرا ‌این نمایشنامه بهترین اجرای خودش را با دو بازیگر بسیار بزرگ و ‌توانمند رفته بود و استقبال بسیار خوبی نیز شده بود. اما موضوع اینجاست که اگر ‌این نمایشنامه چاپ شده بود، شاید من از اجرای این‌ متن منصرف می‌شدم اما به دلیل آنکه این نمایشنامه موجود نیست و از آن اجرا ۴ سال گذشته بود، مطمئن بودم که مجددا مخاطبین از این نمایشنامه استقبال خواهند کرد؛ همچنین به توانایی بازیگران نیز ایمان داشتم و میدانستم طراحی متفاوت تری در کاراکترها خواهند داشت.

بازیگر نمایش «گوریل پشمالو» در رابطه با رویکرد ورود جوانان به عرصه هنر؛ بیان کرد: در گذشته ورود جوانان به عرصه هنر بسیار سخت‌تر بود و امروزه بسیار راحت تر شده است؛ به دلیل آنکه بسیاری از اساتید و ‌بزرگان ما در تئاتر فعالیتی ندارند و این خبر خوبی برای تئاتر نیست. فضای رقابت با هنرمندان نام آشنا برای جوانان اصلا ترسناک نیست؛ در خصوص بنده، من همواره‌ خود را هنرجو تئاتر میدانم و درحال یادگیری در این فضا از بزرگان و اساتید هستم.

او در ادامه با اشاره بر ویژگی‌های یک اثر نمایشی خوب؛ خاطرنشان کرد: براین باورم که متن و قصه در این موضوع بسیار مهم است؛ خودم همواره در تئاتر به دنبال قصه هستم و نمایشنامه‌ای که قصه‌گو باشد را بیشتر می‌پسندم و علاوه بر نمایشنامه، تمرین زیاد نیز باید وجود داشته باشد. اتفاقی که متاسفانه این روزها در حال رخ دادن است، این است که برای یک تئاتر گروه‌ها ۲۰ روز تمرین می‎‌کنند و بعد روی صحنه می‌روند؛ اجرا به پختگی لازم نرسیده است و قطعا اتفاقات خوبی رخ نخواهد داد.

وی گفت: برای من بسیار مهم است که نظرات مخاطبان نمایشم را بدانم؛ من تمام نظرات را هر شب می‌خوانم و با بسیاری از تماشاگران نیز بعد از اجرا گپ می‌زنیم و صحبت می‌کنیم. این نظرات به من کمک بسیاری می‌کند و قطعا همه آنها را به گوش جان می‌سپارم و سعی می‌کنم تا در صورت اشتباه بودن حتما آن را اصلاح کنم. 

فراز غلامی تاکید کرد: تمام‌ موفقیت یک‌ کار به تیم پشت صحنه آن بستگی دارد و این کار ‌اگر‌ موفقیتی داشته باشد؛ بدون شک من آن را مدیون افراد پشت صحنه کار هستم که بسیار همدل بودند و برای این نمایش با جون و دل جنگیدند. این نمایش محصول یک‌ کار تیمی بوده و من نیز خودم را عضو بسیار کوچکی از این تیم می‌دانم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز