خبرگزاری کار ایران

در نشست پرسش و پاسخ فیلم مطرح شد؛

بهروز افخمی: برای «صبح اعدام» روایتی مستندگونه انتخاب کردیم

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۶۳۲

نشست خبری فیلم سینمایی «صبح اعدام» امروز ۱۴ بهمن با حضور بهروز افخمی (نویسنده و کارگردان)، علی شیرمحمدی (تهیه‌کننده)، حسن‌علی اسدی (مدیر فیلمبرداری)، رضا سورانی (تدوین‌گر)، محسن دارسنج (مدیر چهره‌پردازی)، امیرحسین گل‌محمدی (صدابردار) و ارسطو خوش‌رزم، مهرداد نیکنام، مسعود، شریف، محسن آوری در خانه جشنواره برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، در ابتدای نشست، بهروز افخمی کارگردان این فیلم در پاسخ به پرسشی درباره شکل روایت این فیلم گفت: روایت مستندگونه را انتخاب کردیم؛ زیرا مناسب این قصه و فیلم بود.

وی افزود: این فیلم، دارای المان‌های مستند، مانند نریشن است، البته نقل‌قول‌هایی هم در فیلم وجود دارد که خود طیب حاج‌رضایی بیان کرده بود و ما در سکانس‌های زندان آوردیم.

افخمی ادامه داد: در اکثر کارهایم از اقتباس استفاده کرده‌ام اما این فیلمنامه، اقتباسی به حساب نمی‌آید و بارها گفته‌ام بر مبنای گزارش‌های روزنامه کیهان و اطلاعات، این فیلمنامه را نوشته‌ایم.

افخمی در پاسخ به پرسشی درباره انتخاب موسیقی رمانتیک برای این فیلم فیلم خاطرنشان کرد: موسیقی رمانتیک به معنای مرموز و خیال‌انگیز و شیوه‌ای از موسیقی که جنبه مرموز و آن دنیایی دارد خیلی برای فیلم مناسب است.

در ادامه این نشست، شیرمحمدی (تهیه‌کننده و طراح صحنه و لباس) عنوان کرد: پیش‌تر تجربه‌های خوبی با علیرضا افخمی داشته‌ام. در این‌ پروژه هم همزمان کار تهیه و طراحی صحنه و لباس را انجام دادم، اینکه در این‌ پروژه همه چیز را طبق آثار مستند پیش بریدم و اینکه چقدر موفق بوده‌ام را به مخاطب می‌سپارم.

ارسطو خوش‌رزم (بازیگر فیلم) نیز اظهار کرد: این اولین نقش جدی من در سینما است و امسال دقیقا بیستمین سالی است که بازیگری‌ام را شروع کردم و در این سال‌ها پیشنهاد داشتم اما همیشه منتظر بودم چنین پیشنهادی به من بشود. من قطعا می‌توانم بگویم نقش حاج اسماعیل رضایی را جوری بازی کردم که هیچ بازیگر دیگری در ایران نمی‌توانست این نقش را اینگونه بازی کند.

محسن دارسنج (گریمور) نیز در بخشی از این نشست گفت: آقای افخمی می‌گفتند که خیلی هم نمی‌خواهند چهره‌ها حتما برابر اصل باشد ولی من تلاش می‌کردم که تا حد امکان بازیگران با شخصیت‌های واقعی شباهت داشته باشند.

حسنعلی اسدی (مدیر فیلمبرداری) نیز در بخش دیگری از این نشست اظهار کرد: کار با آقای افخمی برای هر کسی واقعا افتخار است و در این کار سعی کردیم حالت مستندگونه اثر حفظ شود و چون فیلم سیاه و سفید بود فیلمبرداری‌اش برایم جذاب بود‌. هیچ کاری بدون ایراد نیست و سعی کردیم یک کار خوب ارائه دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز