خبرگزاری کار ایران

ثبت جهانی تالاب برم الوان بهمئی در کنوانسیون رامسر

asdasd
کد خبر : ۱۴۴۴۴۷۱

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد از ثبت جهانی تالاب برم الوان شهرستان بهمئی در این استان خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اسلام جاودان خرد گفت: با تلاش‌های فراوانی که توسط تیم مدیریتی استان و سازمان صورت گرفت خوشبختانه تالاب برم الوان بهمئی در کنوانسیون رامسر ثبت بین‌المللی شد. 

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک این افتخار بین‌المللی به مردم طبیعت دوست شهرستان بهمئی، افزود: ثبت جهانی این تالاب زمینه را برای دریافت کمک‌های بین‌المللی به تالاب فراهم می‌سازد. 

جاودان خرد گفت: کنوانسیون بر حفاظت و بهره‌برداری معقول از تالاب‌ها به‌ویژه در راستای فراهم کردن زیستگاهی برای پرندگان آبزی و کنار آبزی تاکید می‌کند و افزایش نگرش‌ها در تمام ابعاد حفاظت و بهره‌برداری معقول و پایدار از تالاب‌ها را در برمی‌گیرد و تالاب‌ها را در زمره اکوسیستم‌هایی می‌داند که در حفاظت از تنوع زیستی و رفاه جامعه بشری اهمیت فوق‌العاده‌ای دارد. 

او ادامه داد: تالاب برم الوان شهرستان بهمئی یکی از جاذبه‌های مهم گردشگری کهگیلویه و بویراحمد بوده که سالانه میزبان تعداد زیادی گردشگر داخلی و خارجی است. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز