خبرگزاری کار ایران

بازیگر کنسرت نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار»:

تلفیق موسیقی و نمایش حال خوشی برای مخاطب ایحاد می‌کند

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۸۲۰۴

المیرا دهقانی می‌گوید: هنر از دل رنج‌ها شکل می‌گیرد، هرچند این تنها راه یا بهترین راه شکل‌گیری هنر نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «قصه ترانه‌های ماندگار» به کارگردانی جلال‌الدین دری و تهیه‌کنندگی آزیتا موگویی یکی از آثاری است که طی ماه‌های گذشته در قالب کنسرت نمایش اجرا و باز اجرا شده و بازیگرانی چون سام قریبیان، محمدرضا مالکی، پولاد کیمیایی، نگین خامسی، نورا هاشمی، امیرکاوه آهنین جان، محمد نادری، آرش فلاحت پیشه و فریبا نادری در آن ایفای نقش کرده‌اند.

کنسرت نمایش «قصه ترانه‌های ماندگار» طی چند اپیزود داستان گونه به شش ترانه ماندگار تاریخ موسیقی ایران «مرا ببوس»، «تنهایی»، «شاخه گل»، «زندگی»، «یار دبستانی»، «ای ایران» و اتفاقات و ماجراهای مربوط به آن‌ها می‌پردازد. 

این اثر شهریورماه امسال با خوانندگی حجت اشرف زاده و سالار عقیلی در کاخ سعدآباد روی صحنه رفت و سپس اجرای آن با تغییر برخی بازیگران و اجرای زنده سالار عقیلی از میانه آبان ماه در تالار وحدت ادامه یافت. گلی امامی، پولاد کیمیایی، شهروز دل افکار، الهام کرمی، ایوب آقاخانی و گلاره عباسی برخی بازیگرانی هستند که به اجرای دوم «قصه ترانه‌های ماندگار» پیوسته‌اند. المیرا دهقانی هم یکی از بازیگرانی است که پس از اجرای کنسرت نمایش در کاخ سعدآباد به گروه اجرایی پیوسته و در تالار وحدت روی صحنه رفته است. 

المیرا دهقانی برای بازی در آخرین اپیزود کنسرت نمایش «ترانه‌های ماندگار» درباره نقش خود گفت: من در اپیزود «ای ایران» بازی کردم که به موضوعات روز و نحوه برخورد جامعه با هنر و هنرمند می‌پرداخت. این نقش مربوط به کاراکتری بود که به دلیل تضادهای شغلش با شرایط دیکتاتوری روز، بیش از دیگر کاراکترها در جامعه تحت تاثیر قرار گرفته و مجبور به تغییر شغل و هویت و زندگی‌اش شده بود. 

وی با بیان اینکه از دل همین رنج‌هاست که هنر شکل می‌گیرد، عنوان کرد: از نظر من تنها راه شکل‌گیری هنر قطعا این نیست، اما در این اپیزود در نهایت بویی از امید می‌آید که اقتضای آن دوره است که در نهایت منجر به آفرینش می‌شود. 

این بازیگر درباره تلفیق موسیقی و نمایش در کارهایی از این دست گفت: در این جنس نمایش‌ها، موسیقی‌ها و ترانه‌هایی که بین اپیزودها پخش می‌شود و البته تنوع اپیزودها، باعث می‌شوند که تماشاگر خسته نشود. اینکه ما اپیزود آخر بودیم، اما تماشاگر حال خوشی داشت و آن را به ما هم منتقل می‌کرد، به علاوه اینکه شاید این اپیزود یادآوری‌هایی برای مخاطب داشته است. 

وی درباره تاثیر وقفه‌هایی که حین اجراها در تالار وحدت ایجاد شده نیز گفت: به هر حال وقفه در کار تئاتر تاثیر می‌گذارد و ما به شدت جنگجو و جان سخت بودیم که ادامه دادیم و سعی کردیم با ادامه کار و حفظ ریتم و حفظ هویت این نمایش، کار را به ایستگاه پایانی برسانیم. قطعا یک ایده مدیریتی پشت این اتفاق بوده که فکر می‌کنم از سوی تیم تبلیغات و تهیه‌کننده اتفاق افتاد. 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز