خبرگزاری کار ایران

«گفتارهایی در باب چگونه از دشمنان خود بهره گیریم» منتشر شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۱۱۶۶

کتاب «گفتارهایی در باب چگونه از دشمنان خود بهره گیریم» با ترجمه مهرداد مهرجو و محمدصادق رئیسی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «گفتارهایی در باب چگونه از دشمنان خود بهره گیریم» حاوی دو جستار در باب شناخت دشمن از پلوتارک و بالتازار گراسیان و یک گفتار در باب قتل از توماس دو کوئینسی، که آن نیز از عناد و عنادورزی نشات می‌گیرد.

مساله دشمن و مقوله دشمنی امری انسانی است که از سده‌های نخستین، موضوع فلاسفه روم و یونان کهن بوده است. از ارسطو و افلاطون گرفته تا فلاسفه مدرن، تا جهان معاصر و انسان گرفتار امروز در چنبره هوش مصنوعی. دشمن بوده و خواهد بود، پس راه برون‌رفت از این خصلت رذیلت‌مندانه، از راه به‌درکردن دشمن نیست. راهش، نه جنگ و کشت و کشتار، و حذف آن نیست، بل بهتر آن است انسان بیاندیشد تا شیوه بهره‌گرفتن از دشمن را بیاموزد. این‌ها را پلوتارک و بالتازار گراسیان در جستارهای خود به تصویر می‌کشند. و توماس دو کوئینسی نیز در گفتار خود در باب قتل، به بررسی تاریخی قتل‌ها و انگیزه آن‌ها پرداخته است.

کتاب «گفتارهایی در باب چگونه از دشمنان خود بهره گیریم» در ۱۳۰ صفحه و تیراژ ۵۰۰ نسخه و قیمت ۱۶۰۰۰۰ تومان از سوی نشر سولار روانه بازار کتاب شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز