خبرگزاری کار ایران

هفدهمین جشنواره سینما حقیقت برگزیدگان خود را شناخت

asdasd
کد خبر : ۱۴۳۰۷۰۶

مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره «سینماحقیقت» در تالار وحدت برگزار شد و برگزیدگان این دوره معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، مراسم اختتامیه هفدهمین جشنواره سینماحقیقت عصر امروز شنبه دوم دی ماه با یادی از مردم غزه در تالار وحدت برگزار شد.

در ابتدای این مراسم محمد حمیدی‌مقدم (دبیر جشنواره) اظهار کرد: در ابتدای برنامه باید تشکر کنم از همه کسانیکه ما را در جشنواره هفدهم حقیقت یاری کردند. روزهای سختی را به دلیل شدت کار سپری کردیم. از همه اعضای گروه مشاورین محترمی که امسال بحث انتخاب را در جشنواره داشتند ممنون هستم که فیلمهای متفاوت و رنگین این دوره از جشنواره سینماحقیقت را انتخاب کردند.

حمیدی‌مقدم با ابراز تشکر از هیئت داوران بخش‌های مختلف جشنواره گفت: به تعبیر من یک نوزایی محتوایی، یک جهش بزرگ در سینمای مستند ما رخ داده است. امسال در جشنواره شاهد رقابت نسل‌های مختلف و درخشش جوانان بودیم. امسال بزرگان و اساتید سینمای مستند را در کنار خودمان داشتیم، گرمای حضورشان این جشن را رونق بخشید و آنچه این جشنواره را شیرین‌تر می‌کند حضور جوانان است؛ جوانان پرشوری که به این جشن رونق دادند. جشنواره امسال جشنواره فیلم‌های اجتماعی، انتقادی و پرسشگر بود. جشنواره‌ای که آثارش تاریخ را یادآوری می‌کردند، مستند‌های محیط‌زیست،‌ مستند درباره زنان، خانواده، کاستی‌ها و غم‌های مشترک. فیلم‌های صادق و امیدوار، فیلم‌های که تماشاگر را مسحور در شرایط و قربانی نمی‌دید، فیلم‌های روشن صریح که راه‌حل ارائه می‌داد و از پاسخگویی طفره نمی‌رفت. با بخش غزه به صورت جدی به مسئله غزه پرداختیم. ما به بخشی از برنامه‌هایمان برای سینماحقیقت دست یافتیم، فرصت این را پیدا کردیم که گفتگو کنیم و در نهایت ضیافتی رنگارنگ و پرشور برپا کنیم.

وی افزود: ما در حال عبور از مسیری هستیم که طراحی کردیم، هزینه‌های تولید بالا رفته و دست مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی خالی است، جناب آقای وزیر باید برای این موضوع کاری کرد، سینمای مستند نیازمند توجه جدی است و از سوی دیگر هدف ما رسیدن به بازارهای جهانی است. سینمای مستند ایران می‌تواند یک مرکز منطقه‌ای باشد، قابلیتش را دارد و نمایش و توزیع مستندها نباید آرزویی محال بلکه باید هدفی قابل دستیابی باشد و هدف ما فقط جشنواره‌ها نیست، رفتن به تلویزیون‌ها و پلتفرم‌ها برای ما مهم است. این احساس مسئولیت است که سینمای مستند را زنده نگاه می‌دارد. سینمایی که در پنج روز گذشته بخشی از شکوه و قدرتش را در خانه جشنواره دیدیم.

در ادامه این مراسم محمدرضا شهیدی‌فر مجری این مراسم روی صحنه حاضر شد و گفت: امسال در هر سه حوزه دیروز، امروز و فردا فیلم‌هایی داشتیم. فیلم‌هایی که گذشته را تحلیل می‌کرد، گوشه‌هایی از تاریخ معاصر را برایمان می‌گفت یا فیلمهایی که ما را به آینده نزدیک می‌برد.

در ادامه جوایز بخش بین‌الملل جشنواره اهدا شد.

دیپلم افتخار بخش فیلم‌های مستند کوتاه بین‌الملل به فیلم «سقف سنگی» به کارگردانی رویا ربانی از ایران اهدا شد.

دیپلم افتخار به همراه  بخش فیلم‌های مستند کوتاه بین‌الملل به فیلم «پورزال» به کارگردانی ماریا ماوتی و احسان فرخی فرد از ایران اهدا شد.

لوح افتخار و تندیس جشنواره بخش در فیلم‌های مستند کوتاه بین‌الملل به فیلم «ارتعاشاتی از غزه» به کارگردانی رحاب نزال اهدا شد.

دیپلم افتخار در بخش مستند نیمه بلند بین‌الملل به فیلم «مادر دانا «مولود گنچ»» به کارگردانی سوینچ یشیل تاش از ترکیه اهدا شد.

لوح افتخار و تندیس جشنواره برای بهترین مستند نیمه بلند بین‌الملل به فیلم «انجمن کلاشینکف» به کارگردانی کریستف کرباش از لبنان اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «در دست ساخت» به کارگردانی مارکوس تویوو از کشور فنلاند اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران بخش نیمه بلند و تندیس جشنواره به فیلم «هم نوایی عاشقانه» به کارگردانی آذر مهرابی از ایران اهدا شد.

در ادامه هانا پولاک یکی از اعضای هیئت داوران بخش بین‌الملل طی سخنانی اظهار کرد: امروز مشکلات متفاوتی در دنیا هست و سینمای مستند می‌تواند به ما در مواجه شدن مشکلات کمک کند و برای ما مهم بود که فیلم‌ها آیا به مشکلات متصل هستند یا خیر و فیلم‌ها ما را تحت تأثیر قرار داد.

جیمز لانگلی دیگر داور این بخش هم طی سخنانی گفت: خیلی خوشحالم که این شانس را پیدا کردم که در در این دوره در کنار مردم ایران باشم. در کنار رنج‌هایی که دنیا تحمل می‌کند فیلم مستند بسیار حائز اهمیت می‌شود.

لانگلی در ادامه گفت: اولین باری نیست که به این جشنواره می‌آیم، قبلاً‌ فیلم‌هایم در این جشنواره نمایش داده شده است و برای من افتخاری است که در این جشنواره حضور داشته باشم. بیش از یک سال هم در تهران و هم در مازندران زندگی کرده‌ام. این تجربه را هرگز فراموش نمی‌کنم و امیدوارم در آینده بین ایران و ایالات متحده صلح برقرار شود و فکر می‌کنم مهم است که ما به ایران بیاییم و اینگونه جشنواره‌ها و مراوده‌ها را تجربه کنیم.

در ادامه مهرداد اسکویی دیگر داور این بخش نیز اظهار کرد: خیلی خوشحالم که در کنار دو تا از بزرگترین مستندسازهای جهان توانستم فیلم‌های شما و فیلم‌های بین‌الملل را ببینم. تاریخ در این روزهای ویژه به این آثار مستند احتیاج دارد. این فیلم‌ها می‌توانند پیام‌آور بسیار درستی برای آیندگان ما باشند تا بدانند در چه شرایطی چه جنگ‌هایی و چه مصیبت‌هایی را به وجود آورده است. فستیوال‌ها برای پیام‌های مهمی که فیلمسازان می‌توانند از کسانی که صدا ندارند و صدایشان شنیده نمی‌شود مطرح کنند، مهم هستند تا صدای آن‌ها باشند و درد و رنج و غم آن‌ها را به جهان اعلام کنند. خوشحالم که بخشی از این جشنواره بودم و خوشحالم که در این جشنواره فیلم‌های بسیار تأثیرگذاری دیدم. فیلم‌های شما ما را بسیار تحت تأثیر قرار داد. امیدوارم دستاورد این جشنواره برای همگان صلح باشد.

در ادامه این مراسم جوایز بخش مستند بلند بین‌الملل با حضور داوران این بخش اهدا شد.

لوح افتخار جشنواره در بخش مستند بلند بین‌الملل به فیلم «زندان مرکزی ولادیمیر» به کارگردانی جولیا بابکووا از کشور روسیه اهدا شد.

لوح افتخار به عنوان جایزه ویژه در بخش مستند بلند بین‌الملل به فیلم «ستار الکلاسیکو» به کارگردانی هادی شریعتی از کشور ایران اهدا شد.

لوح افتخار و تندیس جشنواره برای بهترین مستند بلند بین‌الملل به فیلم «نخ طلایی» به کارگردانی نیشتا جین از کشور هند اهدا شد.

در ادامه این مراسم رضا میرکریمی به عنوان یکی از اعضای هیئت داوران جشنواره گفت: همین فیلمی که الان جایزه بهترین فیلم را گرفت یک مستند متعهدانه سختکوشانه، با جزئیات فراوان بود که مستندساز یک مأموریت عمری برای خودش تعیین کرده بود و سال‌ها برای سوژه‌اش وقت گذاشته بود و وقتی فیلم تمام می‌شد به نظرتان می‌رسید که یک عمر را با کارگرهایی که در این فیلم می‌دیدید، زندگی کردید.

در ادامه محمد حمیدی‌مقدم برای تقدیر از میلیوشا آیتوگانووا یکی از اعضای هیئت داوران روی صحنه آمد و گفت: جشنواره‌ فیلم کازان که به واقع می‌توان گفت در گوشه‌ای از جهان به شکلی نظیف و مرتب برگزار می‌شود، هدفش همگرایی دینی است و خانم آیتوگانووا با یک گروه همکار خیلی کوچک این جشنواره را به خوبی کنترل و هدایت کرده‌اند و ما در جشنواره سینماحقیقت با توجه به این روابط بسیار خوب تاتارستان و ایران و این رد و بدل فرهنگی و این علاقه و عشقی که به سینمای ایران در حوزه فرهنگی تاتارستان دیدیم احساس کردیم که این روابط نیاز به گسترش دارد و قدردانی خودمان را از خانم آیتوگانووا جهت حفظ این جشنواره و ترکیب داوران اسلامی در جشنواره‌شان برای سپاس و قدردانی جایزه‌ای را برای ایشان طراحی کرده‌ایم.

میلیوشا آیتوگانووا نیز طی اظهاراتی گفت: قبل از هر چیزی می‌خواهم از جناب محمد خزاعی تشکر کنم و باعث خوش سعادتی من بود که در کازان در خدمت شما بودیم. مردم کازان عاشق ایران هستند و هر ساله در جشنواره فیلم کازان فیلم‌های ایرانی برنده جایزه می‌شوند و هر سال کیفیت و جذابیت فیلم‌های ایرانی بیشتر از سال‌های قبل می‌شود و این تبدیل به یک نماد شده است و چنین همکاری در آینده قطعاً می‌تواند نتیجه خیلی خوبی داشته باشد و امیدوارم شما حضار محترم به شهر زیبای کازان تشریف ببرید و تماشاگر این جشنواره باشید. من دوستان زیادی دارم و از زمان ورودم به تهران این دوستان صمیمی‌ام بیشتر شده‌اند. یکی از آرزوهای من بود که در تهران باشم و امروز به این آرزو رسیده‌ام.

آرلین کلشما فیلمساز برزیلی در ادامه این مراسم پشت تریبون قرار گرفت و گفت: قبل از هر چیز می‌خواهم از مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی تشکر کنم که از من دعوت کردند که به ایران بیایم. ما در لحظه خیلی تراژیکی با هم ملاقات می‌کنیم چرا که یک نسل‌کشی مقابل چشمانمان در حال رخ دادن است. یک نسل‌کشی به قیمت بیش از 20 هزار جان بی گناه و 8 هزار کودک فلسطین دوباره در مقابل چشم جهانیان قرار گرفته است و این مسئولیت ما است که به عنوان فیلمساز و جامعه جهانی نگذاریم فلسطین فراموش شود. تا زمانیکه حقوق بشر دوباره برای همه کسانی که در فلسطین تاریخ زندگی می‌کنند، برگردد.

وی افزود: فلسطین تاریخی به عنوان جایی که انسان‌ها می‌توانستند فارغ از مذهب و پیشینه‌شان می‌توانستند همزیستی کنند. یکی از دغدغه‌های روشنفکر فلسطینی ادوارد سعید همیشه این بود که به فلسطینی‌هایی که صدا از آن‌ها سلب شده صدا ببخشد. هدف نویسنده لبنان الیاس خولی این بود که سکوت را به کلمات تبدیل کند. امروز صدای فلسطین به عنوان فریادی برای تمام بشریت به عنوان فریادی برای پایان استعمار، آپارتاید و ظلم بلند و واضح است.

شهید العلم عکاس اهل بنگلادش نیز پشت تریبون قرار گرفت و گفت: همزمان که ما در این جشنواره هستیم، مردم در حال کشته شدن هستند، پریروز هفتاد و پنجمین روز بود که این بحران ادامه دارد و هفتاد و پنجمین سال هم هست که اشغال غزه اتفاق افتاد. دلیل اینکه این اتفاق می‌افتد این نیست که فقط یک کشور قوانین بین‌المللی را زیر پا می‌گذارد بلکه به دلیل سکوت بسیاری از کشورها است، کشورهایی که به خاطر دموکراسی و حقوق بشر به خودشان افتخار می‌کنند. من خودم در برگزاری جشنواره‌ای که قرار بود در آلمان برگزار شود دخیل بودم و چون من می‌خواستم از فلسطینی‌ها حمایت کنم این جشنواره لغو شد.

وی در پایان گفت: من فکر می‌کنم اینکه من از فلسطین حمایت می‌کنم به مسلمان بودن من مربوط نیست و مسئله فقط این است که من وجدان دارم. من با افتخار می‌گویم که در کنار فلسطینی‌ها ایستاده‌ام و شما را به یاد روزی می‌اندازم که می‌گفتند قهرمان‌ها مثل فلسطینی‌ها هستند ولی امروز قهرمان‌ها آرزویشان است که مثل فلسطینی‌ها باشند و فکر می‌کنم که مسئولیت تک تک ما این است که بایستیم و اعلام کنیم که این بی‌عدالتی باید پایان بپذیرد.

در ادامه این مراسم جایزه بخش سرباز وطن (یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) با حضور محمدمهدی اسماعیلی (وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) و محمد خزاعی (رئیس سازمان سینمایی) و زینب سلیمانی (فرزند شهید حاج قاسم سلیمانی) اهدا شد.

جایزه سرباز وطن (یادبود سردار شهید حاج قاسم سلیمانی) به امیر عسگری برای فیلم «عیدوک» اهدا شد.

در ادامه این مراسم از وائل الدحدوح خبرنگار فلسطینی شبکه الجزیره با اهدای یک لوح افتخار تقدیر شد.

عاید نبا که برای دریافت لوح تقدیر به نمایندگی از وائل الدحدوح روی صحنه حاضر شده بود، پس از دریافت لوح تقدیر گفت: جشنواره «سینماحقیقت» به قولش که نشان دادن حقیقت است، عمل کرده است. آن‌چه که من دیدم این بود که غزه بخش مهمی از جشنواره بود. اینجا مستند یک کنش مقاومتی است و ما با وائل‌الدحدوح تماس گرفتیم و او می‌داند ما امروز درباره‌اش صحبت می‌کنیم. فلسطینی‌ها در مقابل سوال آزادی یا مرگ قرار گرفته‌اند. از شما می‌خواهم همه شما مردم غزه را در قلبتان زنده نگه دارید و به احترام مردم غزه از جای برخیزید.

حمایت‌ها دو برابر می‌شود

در ادامه این مراسم محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: جشنواره امسال به لحاظ کمی و کیفی طبق گزارش‌های خوبی که سازمان سینمایی، جناب آقای حمیدی‌مقدم اینجا عنوان کردند راه رشد و تعالی خودش را طی کرده است. سومین سالی است که جشنواره در دوره جدید در حال برگزاری است؛ اینجا دوستان من و برخی از عزیزانی که موفق به کسب جایزه شدند گلایه‌هایی را مطرح کردند. این گلایه‌ها درست است و ما در فضای مدیریتی سینمای کشور بایستی به یک راه‌حل‌های روشنی برای حل معضلات برسیم. در سال جاری برای حوزه فیلم کوتاه عمدتاً انجمن‌های سینمای جوان متکفل این کار هستند و با همکاری خوبی که صورت گرفت، برای همه دفاتر و بروزرسانی امکانات بیش از ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبار قرار دادیم و انشاالله تا پایان سال مبالغ به همه دفاتر تزریق خواهد شد.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: در حوزه حمایت از تولیدات شهرستان‌ها عددی که آقای حمیدی‌مقدم عنوان می‌کردند قابل توجه است که شاید یک سوم کارها از شهرستان‌ها آمده است و شاید بیش از هفتاد فیلم مستند ما حمایت کرده‌ایم که البته تعدادش چندان بالا نیست و به هر حال تولید در این حوزه هم پرهزینه است و ما شاهد یک جهش در هزینه تولیدات هستیم که برخی از آن به جذابیت‌های جدید در حوزه کاری در سینمای حرفه‌ای مربوط می‌شود و برنامه ما در وزارت ارشاد حمایت جدی از این حوزه است. سال گذشته هم از همینجا عرض کردم که آقای حمیدی‌مقدم برنامه روشنی را برای این حمایت ارائه دهند. بخش عمده‌ای از حمایت‌های صورت گرفته از طریق دوستان و مسئولان خارج از سازمان سینمایی است و باید این را توسعه دهیم و ما آمادگی‌اش را داریم. از همین تریبون عرض می‌کنم که اگر امسال آقای خزاعی و همکارانشان از بیش از ۷۰ کار حمایت کردند آمادگی داریم که برای سال آینده این عدد را به دو برابر افزایش دهیم.

وی افزود: چند شب پیش در وزارت ارشاد جلسه‌ای داشتیم و به صورت جدی با وزارت نیرو پس از این جلسه صحبت کردیم که برای ساخت یک سریال در این حوزه حمایت‌هایی را انجام دهند و سینمای مستند بهترین دریچه برای آشنایی مردم با واقعیت‌ها است. اسم این جشنواره هم امسال و سال‌های گذشته به نام سینمای حقیقت نام‌گذاری شده و به خوبی همگی اشاره کردند که این جشنواره کاملاً به نام خودش و به عنوان خودش وفادار مانده است و امسال بخش عمده‌ای از کارها را دوستان من در حوزه غزه حمایت کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: امروز یک فاجعه انسانی در حال رخ دادن است و بیش از ۲۰ هزار نفر در مقابل چشم مردم دنیا به قتل رسیدند. رفتارهای این جریان نژادپرست را ببینید، آیا خون مردم فلسطین کمرنگ‌تر از یک انسان شریف در جای دیگری از دنیا است؟ آمریکا به راحتی قطعنامه‌ها را در سازمان ملل و شورای امنیت وتو می‌کند و مقاومت دارد تا موضوع آتش‌بس را حذف کند. ما این فرصت را در چنین جایگاه‌هایی داریم که لنزهای دوربین‌ها را به سمت واقعیت‌ها حرکت دهیم. از آقای خزاعی این توقع را دارم که برای ارتقای بیشتر حوزه سینمای مستند دست به کار شوند و ما انشاالله سال آینده شاهد شکل‌گیری جریان قوی‌تری نسبت به امسال و امکان فعالیت بیشتر فیلمسازان جوان باشیم.

در ادامه این مراسم مصطفی یزدانیان (رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری) با حضور بر روی صحنه جایزه ۴۵ میلیون تومانی مرکز بررسی‌های استراتژیک دولت را به فیلم «بحران خاموش» ساخته محمدحسین حقیقی اهدا کرد.

مصطفی یزدانیان طی سخنانی اظهار کرد: واقعیت این است که در دنیای امروز لزوماً مسائل مهم دیده نمی‌شوند، مسائلی که دیده می‌شوند، مهم می‌شوند و برای این است که باور دارم ظرفیت سینماحقیقت یک ظرفیت کم‌نظیر است تا پلی بین دنیای هنر و سیاست باشد. باید بر دست و بازوی آن هنرمندی بوسه زد که بلد است شائبه‌ها را کنار بزند و از لابلای مسائل کم‌اهمیت ساخته شده توسط دیگران مهم‌ترین‌ مسائل را کشف کند.

جایزه ویژه بنیاد پانزده خرداد با حضور حمیدرضا علیان‌زادگان (رئیس بنیاد پانزده خرداد) و یاسر اشراقی به فیلم «نفس» ساخته علیرضا باغشنی اهدا شد.

در ادامه مراسم جوایز بخش شهید آوینی اهدا شد.

تندیس برنزی و لوح افتخار بخش شهید آوینی به فیلم «بی‌قرار» ساخته محمدعلی فارسی اهدا شد.

تندیس نقره‌ای و لوح افتخار بخش شهید آوینی به فیلم «احمد» ساخته مصطفی رزاق‌کریمی اهدا شد.

تندیس طلایی و لوح افتخار بخش شهید آوینی به فیلم «قوی‌دل» ساخته علی فراهانی‌صدر اهدا شد.

در ادامه مراسم جوایز بخش مسابقه ملی اهدا شد.

تندیس بهترین کارگردانی مستند کوتاه به فیلم «پورزال» ساخته به کارگردانی ماریا ماوتی و احسان فرخی فرد اهدا شد.

تندیس بهترین کارگردانی مستند نیمه‌بلند به فیلم «هفت سال اینجا» به کارگردانی سید مصطفی سیدالحسینی اهدا شد.

تندیس بهترین پژوهش مستند بلند به فیلم «آذرآبادگان» به کارگردانی حامد کلجه‌ای اهدا شد.

تندیس بهترین نویسنده گفتار متن به محمدرضا ابوالحسنی برای فیلم «دوئل بوکمال» اهدا شد.

تندیس بهترین گوینده گفتار متن به ناصر طهماسب برای فیلم «می ۱۹۶۸» اهدا شد.

تندیس بهترین صدا به حسن مهدوی برای صداگذاری فیلم «آب‌بندان» اهد شد.

تندیس بهترین موسیقی متن به اکبر ابراهیمی برای فیلم «آخرین کوسه نهنگ» اهدا شد.

تندیس بهترین تدوین به حسن وزیرزاده، ساسان فلاح‌فر و عباس وهاج برای فیلم «دوئل بوکمال» اهدا شد.

تندیس بهترین تصویربرداری به صورت مشترک به رامتین بالف و رشاد بالف برای فیلم «آخرین کوسه نهنگ» و مهدی آزادی برای فیلم «پورزال» اهدا شد.

جایزه ویژه هیئت داوران به فیلم «قوی‌دل» به کارگردانی علی فراهانی صدر اهدا شد.

جایزه ویژه دیگر هیئت داوران به فیلم «دختر کوه نور» به کارگردانی جابر بادیاد اهدا شد.

هیات داوران با توجه به تمرکز ویژه جشنواره امسال به موضوع آب و مساله جمعیت، فیلم‌های «آب بندان» با موضوع آب، «بحران خاموش» با موضوع جمعیت و «در پناه نیزار» با موضوع محیط زیست را شایسته تقدیر دانست.

جایزه بهترین کارگردانی فیلم‌ مستند بلند به «خانواده خلج» به کارگردانی مصطفی حاجی‌قاسمی و مریم الهامیان رسید.

جایزه بهترین فیلم مستند به مهدی ایمانی شهمیری برای مستند «تکثیر در اسارت» رسید.

جایزه ویژه دبیر جشنواره به مستند «رزیدنت» به کارگردانی امیرمحمد کوچک‌زاده و مستند «پدگر» به محمد دین‌دشتی اهدا شد.

دیگر جایزه ویژه دبیر به احمد قوی‌دل شخصیت فیلم «قوی‌دل» اهدا شد.

جایزه استعداد نو به مستند «برار انیسه» به کارگردانی سید صادق کاظمی اهدا شد.

در بخش بعدی مراسم، محمد خزاعی رییس سازمان سینمایی بیان کرد: دوست دارم گلایه‌های سینماگران را بشنوم و برای آن‌ها راهکار پیدا کنم، من با شما همدردی می‌کنم. دوست داشتم در شرایط بهتری سکان‌دار این مسوولیت می‌شدم. ای کاش بحث‌های اقتصادی امروز به جای این مسایل جایش را به سوژه‌های ناب‌تری می‌داد. من در بدترین شرایط اقتصادی یا شرایط سیاسی سکان‌دار شدم اما از خانواده خود سینمای ایران و رنج‌کشیده هستم و درد شما را می‌فهمم.

وی افزود: من برای بهبود این شرایط تلاش خواهم کرد. جلسات مکرری هم برای بهبود وضعیت داشتم و علیرغم حرف‌های بعضی از عزیزان من فکر می‌کنم افق‌های آینده روشن است. دغدغه من تنها سینمای مستند نیست و تمامی اهالی خانواده سینما را در بر می‌گیرد. سال ۱۴۰۳ سالی بهتر در زمینه اقتصاد سینما، معیشت و تولید خواهد بود.

خزاعی در پایان سخنانش درگذشت ناصر طهماسب صدای ماندگار دوبله را تسلیت گفت و برای کیانوش عیاری که ساعتی قبل به دلیل سکته بستری شده‌است نیز آرزوی سلامتی کرد.

جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران این دوره از جشنواره به سعید الهی تهیه‌کننده مستند «قوی‌دل» اهدا شد.

علی دهکردی به عنوان آخرین سخنران این مراسم با اشاره به مسئولیت سنگینی که برعهده گرفته است، بیان کرد: در روزهای اولی که من به عنوان مدیر عامل خانه سینما انتخاب شدم، اسنپ گرفتم و راننده اسنپ به من گفت که من مستندسازم و عضوی از خانه سینما هستم. همان لحظه من فکر کردم کلید خانه‌ای را در دست گرفتم که یک مستندساز به‌عنوان موتور دانش، خلاقیت و هنر راننده اسنپ شده است. اما حالا خوشحالم که این جوان در این سالن جایزه گرفت و جمعیت انبوهی برای او دست زدند. امیدوارم «سینماحقیقت» بتواند حقیقت سینمای فاخر ما را به گوش و چشم کسانی که چشم و گوششان را بر حقیقت سینما بستند، باز کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز